• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • DeathByPickles
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 23:47:57 följande:
    För att dom skulle lätt kunna bli falkt anklagade för sexövergrepp om någon skulle missbruka lagen.

Om någon av dom skulle vara skeptiska i smyg och sen berätta det. Skulle du automatiskt tro det är för att dom så ofta är på gränsen till sexövergrepp att dom skulle trilla dit nu med den nya lagen?

Varför skulle de göra det? Jag går inte runt och oroar mig för att bli falskt anklagad för felparkering, övergrepp eller skattefusk bara för att det finns lagar emot det. 

Skeptiska i smyg mot vad? Har vi en ny lag? 
    Men jao, skulle en samtyckeslag gå igenom och en människa uttrycker att de inte tycker att det är en bra idé skulle jag definitivt undra varför.  

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (asta)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 20:12:30 följande:

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

Ja Ola ska in i finkan
  • Anonym (Sol)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 20:37:00 följande:
    Känner samma. Har draigt mig från att ha sex flera gånger för att jag inte litar på tjejen tillräckligt. Tillräckligt många man känner och hört talas om har redan drabbats av det här. Sex är inte värt fängelse i flera år.

Vad bra! Då fungerar det ju. Forsätt så!
  • Anonym (Sol)
    EmberEyes skrev 2018-06-03 00:36:40 följande:
    Vill bara reiterera. En normalt funtat individ har inga problem att hålla sig på rätt sida av gränsen för vad som gäller för våldtäkt, övergrepp, sexualiserat våld och sexuella trakasserier, både som nykter och som berusad. Det försvinnande lilla antal individer som inte förstår var gränsen går borde faktiskt avhålla sig från sex alls, både för sin egen skull och för andras skull. Det är heller ingen större förlust för genpoolen om dessa individer inte får sprida sina gener till nästa generation...

Precis!
  • Anonym (asta)

Även med en ny lag så kommer väl det i våldtäktsåtal gälla att ord står mot ord om det inte finns vittnen eller starka bevis?......eller ska man börja använda förhör under tortyr? Anledningen till att Timell (t ex) hamnat i rättegång är för att det fanns vittnen i badtunnan där "övergreppet" ska ha skett, men det är ju sällan folk ser på?

• Anonym (Vafan)

Men vafan är detta för svar?? Jag tänker att Gertrud nu inte vosade tydligt för Ola med att dra upp handen och han slutade ju GENAST hon SA sluta!

Jag är själv kvinna och ska detta anses som "våldtäkt" har nog min man begått många under våra 7år tillsammans! För när det nämligen blir "för skönt" för mig är det ofta jag drar upp hans hand för att det inte ska gå för mig riktigt än, dock är det uppskattat av mig om han fortsätter trots det :D :/

Så min åsikt är att nej, Ola har inte gjort nåt övertramp, han har bara misstolkat första signalen men slutade när hon sa sluta...

• Anonym (asta)
    Anonym (Vafan) skrev 2018-06-03 07:25:33 följande:

Men vafan är detta för svar?? Jag tänker att Gertrud nu inte vosade tydligt för Ola med att dra upp handen och han slutade ju GENAST hon SA sluta!

Jag är själv kvinna och ska detta anses som "våldtäkt" har nog min man begått många under våra 7år tillsammans! För när det nämligen blir "för skönt" för mig är det ofta jag drar upp hans hand för att det inte ska gå för mig riktigt än, dock är det uppskattat av mig om han fortsätter trots det :D :/

Så min åsikt är att nej, Ola har inte gjort nåt övertramp, han har bara misstolkat första signalen men slutade när hon sa sluta...

Lyckligtvis så krävs bevis i våldtäktsmål. En kvinna kan komma på efter 10-15 år att Ola nog var lite för brysk en gång i tiden och så anmäla honom.......men det är bara Timell som har sån otur att det fanns VITTNEN när hans fingrar letade sig iväg. Alla andra får TJI.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Vafan) skrev 2018-06-03 07:25:33 följande:

I ditt fall så finns det ju ett samtycke för att din man får fortsätta. Tycker inte att det är jämförbart med beskrivningen i startinlägget.
  • Anonym (givetvis)

Ja, Ola begick ett övergrepp. Om någon tar bort ens hand betyder det att personen inte vill fortsätta. Då slutar man. 

Män behöver lära sig att vara mer lyhörda och att våga ställa frågor. Kvinnor behöver lära sig att vara rakt på sak och säga vad de vill. 

• Anonym (Vafan)
    KaptenOhoy skrev 2018-06-03 08:44:13 följande:

I ditt fall så finns det ju ett samtycke för att din man får fortsätta. Tycker inte att det är jämförbart med beskrivningen i startinlägget.

Vad är det som skiljer? Kan tänka mig Ola tolkade Gertrud fel ovh tog det som ett samtycke då hon drog i hans hand... Han slutade ju genast hon sa sluta, så förstår inte vad det är för skillnad du menar :) dedär 10sec var ju mellan hamddragningen och ordet sluta, det var inte 10sec efter sluta..
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?