• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 20:37:00 följande:
    Känner samma. Har draigt mig från att ha sex flera gånger för att jag inte litar på tjejen tillräckligt. Tillräckligt många man känner och hört talas om har redan drabbats av det här. Sex är inte värt fängelse i flera år.
    jo, säkrast att runka...vill ju inte sitta inne i 8 år...
  • Anonym (What?)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 20:37:00 följande:
    Känner samma. Har draigt mig från att ha sex flera gånger för att jag inte litar på tjejen tillräckligt. Tillräckligt många man känner och hört talas om har redan drabbats av det här. Sex är inte värt fängelse i flera år.

Du litar inte på tjejen? Det är väl snarare så att du inte litar på dig själv? Om man inte pallar att vara lyhörd och respektera ett "nej" eller "sluta", då ska man fan inte ha sex heller!
  • EmberEyes
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 20:32:13 följande:
    måste vara livsfarligt att knulla idag. lika bra att skriva kontrakt innan...
    Det hjälper inte om du skriver kontrakt. Ändrar sig ena parten under akten även med kontrakt så är det våldtäkt.

Det absolut enklaste är ju att träna upp din empati och dina färdigheter i kommunikation så att du slipper hamna i situationen alls. Jag skulle gissa på att 99% av normalbegåvade individer vet precis var gränsen går och har impulskontroll nog att inte gå över den.
    Jag kan bara beklaga de som inte har denna kompetens, det måste vara ett helvete för dem.
  • Anonym (zzzz)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 20:57:08 följande:
    Det hjälper inte om du skriver kontrakt. Ändrar sig ena parten under akten även med kontrakt så är det våldtäkt.

Det absolut enklaste är ju att träna upp din empati och dina färdigheter i kommunikation så att du slipper hamna i situationen alls. Jag skulle gissa på att 99% av normalbegåvade individer vet precis var gränsen går och har impulskontroll nog att inte gå över den.
    Jag kan bara beklaga de som inte har denna kompetens, det måste vara ett helvete för dem.
    aLLVARLIGT, gjorde ola sig skyldigt till ngt genom att han fingerknullade i 10 sek mer än hon ville?
  • Anonym (Vet hur en våldtäkt känns)

Inte våldtäkt men värt en snyting.
    Typ så.

• EmberEyes
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 21:01:14 följande:
    aLLVARLIGT, gjorde ola sig skyldigt till ngt genom att han fingerknullade i 10 sek mer än hon ville?
    Jag har redan svarat på den frågan i denna tråden. Prova att scrolla?
  • Anonym (vvvv)
    Anonym (What?) skrev 2018-06-02 20:55:40 följande:

Du litar inte på tjejen? Det är väl snarare så att du inte litar på dig själv? Om man inte pallar att vara lyhörd och respektera ett "nej" eller "sluta", då ska man fan inte ha sex heller!
    Nej det handlar inte om att jag inte litar på mig själv. Det handlar om att det här är för lätt att missbruka och använda som ett vapen.
  • Anonym (xxx)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 20:24:50 följande:

Ola har gått över gränsen, ja. Gertrud visar klart motstånd när hon försöker dra bort handen.

Den exakta brottsrubriceringen vet jag inte. Det kommer förmodligen inte hålla i en rättegång, men det skulle kunna klassas som våldtäkt.

Enl BRB 6 kap

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

Jo, det är det jag menar. Gertrud var med på det först och ångrar sig sen. Hur ska Ola göra egentligen? Gertrud skulle sagt nej på en gång och inte hånglat och låtit Ola fingra på fiffi. Jag hade då köpt ditt resonemang om BRB 6 kap.
  • Anonym (Hmm)

#youarefuckedtoo
    Nej är nej tyvärr även om hon njöt i början. 
    Sensmoral - pulla inga random damer mer! SÅ!!

• Anonym (zzzz)
    Anonym (xxx) skrev 2018-06-02 21:21:19 följande:
    Jo, det är det jag menar. Gertrud var med på det först och ångrar sig sen. Hur ska Ola göra egentligen? Gertrud skulle sagt nej på en gång och inte hånglat och låtit Ola fingra på fiffi. Jag hade då köpt ditt resonemang om BRB 6 kap.
    Gertrud visade att hon tyckte om att bli pullad, men sen var Ola lite för på och pullade för länge...han höll kvar 10 sek efter att hon sagt "Sluta".
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?