• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • Anonym (vvvv)

Yes, han ska anmälas för våldtäkt och få sitt liv förstört. 10 sec räcker även om det dyker upp från ingenstans.

• Anonym (zzzz)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 20:17:08 följande:

Yes, han ska anmälas för våldtäkt och få sitt liv förstört. 10 sec räcker även om det dyker upp från ingenstans.

Nej, men allvarligt. Han höll på lite för länge.
  • Anonym (xxx)

Jag håller med vvvv. Hon gillade det först och då måste man få försöka. Att locka, i detta fall oskyldiga män, att fingerpulla en och kåta upp honom så han vill fortsätta är minst lika illa som att efter en stund säga att man inte vill längre. I värsta fall anmäla honom för ett övergrepp. Det måste vara svårt som man att bevisa att hon var med på det och gillade det inledningsvis.

• Anonym (123)

Alldeles för många frågetecken. Hur "tydligt" försökte hon dra upp den tex? Vi vet ju inte hur hon gjorde det, så det kanske inte var en tillräckligt tydlig gest.

• Anonym (zzzz)
    Anonym (xxx) skrev 2018-06-02 20:23:07 följande:

Jag håller med vvvv. Hon gillade det först och då måste man få försöka. Att locka, i detta fall oskyldiga män, att fingerpulla en och kåta upp honom så han vill fortsätta är minst lika illa som att efter en stund säga att man inte vill längre. I värsta fall anmäla honom för ett övergrepp. Det måste vara svårt som man att bevisa att hon var med på det och gillade det inledningsvis.

Så tänker jag med.
  • EmberEyes

Ola har gått över gränsen, ja. Gertrud visar klart motstånd när hon försöker dra bort handen.
    Den exakta brottsrubriceringen vet jag inte. Det kommer förmodligen inte hålla i en rättegång, men det skulle kunna klassas som våldtäkt.
    Enl BRB 6 kap
    1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

• EmberEyes
    Anonym (xxx) skrev 2018-06-02 20:23:07 följande:

Jag tror inte du  förstår hur våldtäkt funkar. Hon kan vara på, ta kommandot, initiera och påbörja penetrerande sex, aktivt hålla på i 10 min, men samma ögonblick som hon försöker dra ur eller säger stopp och du inte avbryter DIREKT, så begår du våldtäkt. Och samma gäller omvänt. Han kan initiera och vara "drivande", men samma ögonblick som han visar eller säger nej, så är det våldtäkt om hon inte avbryter.
  • Anonym (pppp)

Men vilka sjuka svar. Jag hade förstått svårigheten om hon inte hade sagt ifrån och efteråt sagt att hon kände att det var ett övergrepp. Men nu visade hon tydligt stopp och då fortsätter man fan inte! Jag hade känt mig fruktansvärt kränkt i alla fall.man måste vara finkänslig i såna situationer. Vadå minst lika illa att hon kåtade upp honom? Han har väl lite jäkla självdisciplin och kan sluta, eller är män ovetande djur som ska få bete sig hur de vill? Vilken äcklig kommentar.

• Anonym (zzzz)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 20:29:25 följande:
    Jag tror inte du  förstår hur våldtäkt funkar. Hon kan vara på, ta kommandot, initiera och påbörja penetrerande sex, aktivt hålla på i 10 min, men samma ögonblick som hon försöker dra ur eller säger stopp och du inte avbryter DIREKT, så begår du våldtäkt. Och samma gäller omvänt. Han kan initiera och vara "drivande", men samma ögonblick som han visar eller säger nej, så är det våldtäkt om hon inte avbryter.
    måste vara livsfarligt att knulla idag. lika bra att skriva kontrakt innan...
  • Anonym (vvvv)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 20:32:13 följande:
    måste vara livsfarligt att knulla idag. lika bra att skriva kontrakt innan...
    Känner samma. Har draigt mig från att ha sex flera gånger för att jag inte litar på tjejen tillräckligt. Tillräckligt många man känner och hört talas om har redan drabbats av det här. Sex är inte värt fängelse i flera år.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?