• Anonym (Blondie)

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (kanske) skrev 2018-09-08 19:49:12 följande:
    Kanske tänker han att du är så ung att du inte på allvar är intresserad? Gör nåt enkelt, säg att du tycker om att umgås med honom och vill lära känna honom bättre. 
    Bjud på fika eller middag. 

Eller säg inget alls utan fråga bara om fika eller middag och se hur det utvecklar sig. 
    Tack. Det ska jag ha i åtanke. 
  • Anonym (Blondie)
    Kanske tänker han att du är så ung att du inte på allvar är intresserad? Gör nåt enkelt, säg att du tycker om att umgås med honom och vill lära känna honom bättre. 

Eller säg inget alls utan fråga bara om fika eller middag och se hur det utvecklar sig. 
  • Anonym (Blondie)

• Anonym (ö)
    transparent skrev 2018-09-07 22:20:58 följande:

Allmänt tips till kvinnor som vill förföra en man.
    Var rakt på sak och fräck. Hur du är klädd spelar mindre roll. Det är din blick och din röst, hur du säger det, som kommer få honom att bränna en säkring.

bränna en säkring?
  • Anonym (leka)

Bjud ut honom på en fika, samtala lite och fråga om han är singel. Är svaret ja så föreslå en dejt till. Då kan han ju inte missförstå att du är intresserad.

• villbusa
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-08 20:05:43 följande:

Ha ha! Aktningsvärd ålder. Nu tycker jag att du uttrycker dig som om du skulle vara gammal! :D Jag utgår från att du är i ålderspannet som vi diskuterar.

Så bara rakt fram tala om att jag är attraherad av honom och föreslå någon slags träff för att få lära känna honom bättre, om jag tolkat dig rätt.

Jag fyller 50 nu i veckan... ????????

Japp det tycker jag... O det har jag alltid tyckt oavsett min ålder....

Det är klart att en viss förändring av tycke o smak sker över tid... men i princip lever personligheten kvar.... de som var ytliga o korkade när vi gick ut nian är det fortfarande .... de som var drogliberaler eller struliga i största allmänhet är det fortfarande... om de lever... de religiösa är präster eller politiker idag... endast ett litet fåtal har genomgått någon större förändring... någon har klivit ut o in i garderober men på det stora hela har vi behållit våra personligheter o de har större betydelse än vår ålder när du gör dina närmanden... jag gillar raka rör... andra vill vara charmörer o tro att det är de som får omkull dig... osv. Du får känna av vem den där mannen är o köra på det som passar dig... O förhoppningsvis honom..
  • man i göteborg
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 18:23:20 följande:

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

Låter som du överanalyserar! De signaler han sänder ut/visar är generella! Att gilla någon som person, att le, att ha ögonkontakt behöver inte betyda att han är intresserad av dig på det sätt du vill. Man kan analysera sådant till förbannelse.

Ett tecken på att han skulle kunna vara intresserad av dig är om söker upp dig och vill prata, att han kommer och ställer sig nära dig. MEN det enklaste och bästa sättet är att helt enkelt att berätta för honom att du är nyfiken på honom som person eller nåt annat casual och fråga om han vill ses efter jobbet eller gå på en lunchdate om ni kan vara själva. Då kan du få en bättre känsla för vad han känner.

Vad säger din magkänsla?
  • Arboga
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 18:24:23 följande:
    Och ha platt huvud och inga tänder. Så skämtade man på min tid.
    Åh fan.
  • Pissarro2
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 19:20:04 följande:
    Tack! Så det är det som är den springande punkten. Att tydligt visa sitt intresse? Det borde ju inte vara så svårt. Bara att hålla det på en snygg nivå. Ärliga komplimanger kanske?
    Ja det håller jag med om, tydlighet (men kanske inte FÖR tydlig) brukar uppskattas och då vet mannen bättre vad du tycker och kanske också vågar visa om han tycker samma. Ärliga komplimanger är bra, men inte i överflöd förstås. Och att du spanar in honom när han ser, det ger ju hintar om att du är intresserad. Men ja, tror ofta brist på tydliga singlar gör att vissa män inte vågar visa sitt intresse tillbaks.
  • Johnnyorange

Ta han på kuken räcker.

Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!