• Anonym (Blondie)

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
  • Mongoliet
    Anonym (Keep it simple) skrev 2018-09-08 09:26:00 följande:

Närma dig och börja med kroppskontakt. Din hand på hans arm, ryggen. Är han bekväm med det, ge honom en smekning på kinden vid tillfälle. Det räcker för att visa ditt intresse.

Han gör resten för att ni ska komma vidare.

En smekning på kinden? Han är 50 & inte 95 för fan.
  • Anonym (anneli)
    Mongoliet skrev 2018-09-08 09:28:00 följande:
    En smekning på kinden? Han är 50 & inte 95 för fan.
    hahahahahahahahahahaha
  • Anonym (Keep it simple)

Vi kanske menar olika. Känner man inte varandra speciellt bra blir ett grepp om kuken lite too much. Over the top så att säga.

• Anonym (Keep it simple)

Vi kanske menar olika. Känner man inte varandra speciellt bra blir ett grepp om kuken lite too much. Over the top så att säga.

• Anonym (mannen)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 19:46:36 följande:
    Nu är du ju inte så vansinnigt mycket yngre än honom men om du vore låt oss säga 20-25 så tycker jag att då måste den som är den unga i såpan vara övertydlig om intresse så att det inte blir tokigt tycker jag. Om du nu trånar efter honom men är osäker på om han ens vet om du är intresserad så tolkar jag det som att han är lite utanför din liga & då blir du nog tvungen att visa ytterligare lite om det ska ske något. Hade du varit för bra för honom hade han tolkat minsta lilla som att du var intresserad av honom (sådana är vi) & då hade han tagit någon typ steg till att det skulle hända något om han vore singel & intresserad det vill säga. Han skulle ju kunna vara ointresserad även om du är på en högre nivå än honom (sådana är vi också).
    Protest.

När någon som är för bra för mig sänder sådana signaler så tänker vi bara att kemin stämmer men hon är flirtig och trevlig mot alla.
  • Anonym (anneli)
    Anonym (mannen) skrev 2018-09-08 09:51:33 följande:
    Protest.

När någon som är för bra för mig sänder sådana signaler så tänker vi bara att kemin stämmer men hon är flirtig och trevlig mot alla.
    Fast du får ju ta hänsyn till "nivån"! Liksom *typ* som när pojkarna i skolan satte betyg på tjejerna! Är du en "fyra" så får du ligga i rejält.
  • Anonym (mannen)
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 09:57:38 följande:
    Fast du får ju ta hänsyn till "nivån"! Liksom *typ* som när pojkarna i skolan satte betyg på tjejerna! Är du en "fyra" så får du ligga i rejält.
    Ja precis. Men det är komplicerat. Är hon en 10:a så måste hon jobba mycket hårdare för att jag ska fatta att hon är intresserad.

Sen är ju min egen poäng lite komplex.
  • villbusa
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 05:53:14 följande:

Låt mig gissa........om en kvinna tagit ögonkontakt med dig och sagt att hon tänder på dig och undrar om du är intresserad!....så hade du gått igång i VILKEN ålder du än varit? 50 år liksom........what´s the difference?

Ja ungefär så.... jag är fortfarande en ung kille i huvudet i många avseenden..... jag har lärt mig en del om hur jag fungerar o hur andra fungerar.

Jag går verkligen inte igång på alla eller vem som helst men har alltid gillat raka rör.

Men visst ska du tvunget krångla till det kan du ju fråga om farbror behöver massage... om promenadkäppen behöver vaxas tånaglarna klippas eller något annat som du tror just 50-åringar uppskattar...
  • Anonym (anneli)
    villbusa skrev 2018-09-08 11:14:53 följande:
    Ja ungefär så.... jag är fortfarande en ung kille i huvudet i många avseenden..... jag har lärt mig en del om hur jag fungerar o hur andra fungerar.

Jag går verkligen inte igång på alla eller vem som helst men har alltid gillat raka rör.

Men visst ska du tvunget krångla till det kan du ju fråga om farbror behöver massage... om promenadkäppen behöver vaxas tånaglarna klippas eller något annat som du tror just 50-åringar uppskattar...
    Ja du ska inte rikta råden till mig för jag är 60+ och skulle ALDRIG snudda vid tanken att ragga på småfolk
  • villbusa
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 11:50:58 följande:

Ja du ska inte rikta råden till mig för jag är 60+ och skulle ALDRIG snudda vid tanken att ragga på småfolk

Jag kanske uttryckte mig oklart men försökte få fram poängen att just åldern är ett dåligt mått på vad som skapar attraktion. Jag har alltid älskat hav o friluftsliv. Alltid gillat kvinnor som säger som det är o vågar ta för sig.... lite extra får förstås idrottstjejer igång mig... så här det varit från jag var 13 tills nu när jag är 50. Så hur man raggar på en 50- åring är väl inte svårare än att ragga på en 20-åring tänker jag..
Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!