• Anonym (Blondie)

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
  • Mongoliet
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 19:09:01 följande:

Inte nödvändigtvis... men mer livserfarenhet och mer preferenser var min tanke. 

Förlåt min inskränkthet, men exempelvis kanske en hormonstint 20- åring inte har samma krav som en man med mer livserfarenhet? 

Fast jag träffar ju på väldigt smarta & intressanta 20-åringar ibland & 35-åringar som känns ointressanta & inte verkar ha levt alls eller veta något. Men ok kanske högre krav om det ska gälla en seriös relation. Kanske. Annorlunda krav är kanske bättre formulerat.
  • Anonym (Blondie)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 18:32:27 följande:

Klädsel kjol eller klänning. Inte för uppklätt.

Jag tycker om att klä mig feminint så det är oftast klänning i olika längder och skor med varierande klack. Så där är jag i hamn. ;)
  • Anonym (Blondie)
    gamlapappan3 skrev 2018-09-07 18:34:18 följande:

Vi är inte annorlunda än alla andra män. Vi gillar när det är enkelt och okomplicerat. Visa ditt intresse, förför honom om han inte fattar själv vad som är på gång. Bjud hem honom på middag någon kväll. Efter maten sätter ni er i soffan för att se en film. Du kramar och kysser honom. Svårare än så behöver det inte vara. Få män säger nej till en kvinna som uppenbart visar sitt intresse för honom.

Tack! Så det är det som är den springande punkten. Att tydligt visa sitt intresse? Det borde ju inte vara så svårt. Bara att hålla det på en snygg nivå. Ärliga komplimanger kanske?
  • Mongoliet
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 19:17:14 följande:

Jag tycker om att klä mig feminint så det är oftast klänning i olika längder och skor med varierande klack. Så där är jag i hamn. ;)

Skippa alla jävla klackar (Förlåt men nu snackar jag utefter mitt gillande). Personligen blir jag avtänd av det. Det låter som att du jobbar på ett ställe där han kanske ofta är kund. Du tror att han är singel men vet inte. Vad får dig att tro detta?
  • Anonym (Blondie)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 19:10:55 följande:

Hade ju hoppats att det var mig det gällde & gick igenom alla jag träffar på olika ställen i mitt liv. Några mörka, några rödhåriga men inga blondies (ts) i 35-årsåldern som jag har en flirt med.

Ha ha! Tänk vad lätt det hade varit för mig om det hade varit du som var mitt "offer"! Då hade jag ju kunnat kört all in här bakom skärmen.

Nja, jag har långt ljust hår och jag har inte haft en flirt med den här mannen utan trånar i smyg. Han måste dock ha fattat något tycker jag. 
  • Anonym (ö)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 18:29:13 följande:

Tänk inte att du raggar på en ålder utan att du raggar på just honom. Du får läsa av läget. Om det vore mig det gällde skulle jag helst vilja att du gav mig en hint om att du är intresserad & sedan rullar det bara på.

Det är inte så himla lätt att ge en hint om intresse. Å ena sidan ska det vara tydligt men å andra sidan vill vi inte heller framstå som desperata, vi vill gärna också få något gensvar innan vi avancerar.
  • Anonym (Blondie)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 19:15:12 följande:
    Fast jag träffar ju på väldigt smarta & intressanta 20-åringar ibland & 35-åringar som känns ointressanta & inte verkar ha levt alls eller veta något. Men ok kanske högre krav om det ska gälla en seriös relation. Kanske. Annorlunda krav är kanske bättre formulerat.
    Det är ju sant. Det finns de som är 20 men känns som 60, medan det finns de som är 40 men känns som 13. 

Men vad sjutton är "annorlunda krav"? Menar du andra krav eller konstiga krav? 
  • Anonym (Blondie)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 19:22:46 följande:
    Skippa alla jävla klackar (Förlåt men nu snackar jag utefter mitt gillande). Personligen blir jag avtänd av det. Det låter som att du jobbar på ett ställe där han kanske ofta är kund. Du tror att han är singel men vet inte. Vad får dig att tro detta?
    Nej, han är inte min kund. Vi jobbar dock på olika företag, men har arbetat på samma förr. 

Vi har gemensamma bekanta som omedvetet uppdaterar mig. "Vet du vad, jag såg X med en kvinna i helgen." och så vidare med efterföljande tjejer han haft och när det verkar vara slut. Så jag vet faktiskt inte 100% att han är singel, men jag är beredd att chansa. ;) 
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (ö) skrev 2018-09-07 19:26:52 följande:
    Det är inte så himla lätt att ge en hint om intresse. Å ena sidan ska det vara tydligt men å andra sidan vill vi inte heller framstå som desperata, vi vill gärna också få något gensvar innan vi avancerar.
    Håller med. Känna av kanske, tänker jag? Men håller med dig om att det är klurigt.
  • Mongoliet
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 19:37:05 följande:

Håller med. Känna av kanske, tänker jag? Men håller med dig om att det är klurigt.

Nu är du ju inte så vansinnigt mycket yngre än honom men om du vore låt oss säga 20-25 så tycker jag att då måste den som är den unga i såpan vara övertydlig om intresse så att det inte blir tokigt tycker jag. Om du nu trånar efter honom men är osäker på om han ens vet om du är intresserad så tolkar jag det som att han är lite utanför din liga & då blir du nog tvungen att visa ytterligare lite om det ska ske något. Hade du varit för bra för honom hade han tolkat minsta lilla som att du var intresserad av honom (sådana är vi) & då hade han tagit någon typ steg till att det skulle hända något om han vore singel & intresserad det vill säga. Han skulle ju kunna vara ointresserad även om du är på en högre nivå än honom (sådana är vi också).
Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!