• Anonym (Blondie)

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
  • Anonym (Blondie)
    Mongoliet skrev 2018-09-08 15:44:20 följande:

in & läs på Flashback. Varenda kille där som är typ 20 önskar att tjejer var rakare & tog för sig. Det handlar alltså inte om ålder. De som tycker just så är män/pojkar som inte vill ragga själva.
    Intressant.  Min uppfattning är snarare att man måste vara övertydlig. Nästan släpa med sig en power point med illustrationer och text för att få fram budskapet "Jag är intresserad av dig- vill du ses?",  samtidigt som man balanserar på en gräns för att inte verka desperat (som en annan kvinna tidigare påpekade i tråden). Men det kan ju vara ett missförstånd mellan könen.. Vi tycker vi är tydliga- mannen fattar ingenting. 
  • Mongoliet
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-08 16:03:05 följande:

Intressant.  Min uppfattning är snarare att man måste vara övertydlig. Nästan släpa med sig en power point med illustrationer och text för att få fram budskapet "Jag är intresserad av dig- vill du ses?",  samtidigt som man balanserar på en gräns för att inte verka desperat (som en annan kvinna tidigare påpekade i tråden). Men det kan ju vara ett missförstånd mellan könen.. Vi tycker vi är tydliga- mannen fattar ingenting. 

Mannen kan ju fatta mycket väl men vara väldigt ointresserad. Trot eller ej.
  • Anonym (Blondie)
    Mongoliet skrev 2018-09-08 17:40:00 följande:
    Mannen kan ju fatta mycket väl men vara väldigt ointresserad. Trot eller ej.
    Ja, absolut. Det argumenterar jag inte emot. Men detta gäller ju även när det visat sig att intresse faktiskt fanns och man sedan har inlett något. "Jag fattade inte" blir repliken medan folk runt om fattat för länge sedan! :D 

Har det aldrig hänt dig? Eller är du bra på att läsa av signaler? 
  • Arboga
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 18:23:20 följande:

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

Kom naken, tag med öl.
  • Arboga
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 18:23:20 följande:

Hej,

Alla tips är välkomna! 

Kom naken, tag med öl.
  • Anonym (anneli)
    Arboga skrev 2018-09-08 18:00:04 följande:
    Kom naken, tag med öl.
    Och ha platt huvud och inga tänder. Så skämtade man på min tid.
  • Mongoliet
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-08 17:57:17 följande:

Ja, absolut. Det argumenterar jag inte emot. Men detta gäller ju även när det visat sig att intresse faktiskt fanns och man sedan har inlett något. "Jag fattade inte" blir repliken medan folk runt om fattat för länge sedan! :D 

Har det aldrig hänt dig? Eller är du bra på att läsa av signaler? 

Jag är bra men tror det låter som en efterhandskonstruktion. Den personen ville inte riska något förrän det var klart.
  • villbusa
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-08 15:34:23 följande:

Är det inte svårare att ragga på en 50-åring än en 20-åring? Nu generaliserar jag grymt , men... När en man är 20 så är ju hormonnivån i topp och allt är nytt (i alla fall i ett startskede) inga större preferenser. Vid 35 är flesta män mitt uppe i småbarnsår och det där livspusslet. Vid 50 år hypotetiska barn så gott som vuxna eller utflugna och livet ger mer tid och möjligheter. Under dessa 30 år borde det finnas gott om preferenser om vad man tyckte om och önskar. Jag tänker här att det som funkar på en 20-åring kan anses banalt för en 50-åring. Man vill ju förföra med stil- det ger ju säkrare utdelning. ;o)

Havet och idrottstjejer är något du alltid gillat. Men har dina preferenser om hur dessa ska vara förändrats för att du ska tycka att det är riktigt bra? 

En del som gör att jag attraheras av denna man är för att han är världsvan och har erfarenhet av livet- det är något som en 20-åring skulle ha svårt att stå sig emot. Men detta borde även generera preferenser. Det jag ser som en röd tråd igenom alla inlägg är att vara "rak på sak" och "ta för sig". Det är en erfarenhet som en 20 -åring kanske inte har och måste uppleva för att kunna ha åsikter om. 

Om det är något man lärt sig när man uppnått den aktningsvärda åldern av 50 så är det kanske ännu mer det att man inte orkar med veliga tjejer som inte vet vad de vill o skickar tvetydiga signaler. En kvinna som vet vad hon vill o vågar säga det ligger alltid på plus hos mig... ...
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 19:14:42 följande:
    Jag kan inte ta mina ögon från honom när jag pratar med honom. Så den är lätt. Jag har försökt att vara tvetydlig i mitt ordval, men jag kan inte tolka om han fattat det riktigt.. eller om han spelar bra. Vad är utmanande i klädväg? 
    Kanske tänker han att du är så ung att du inte på allvar är intresserad? Gör nåt enkelt, säg att du tycker om att umgås med honom och vill lära känna honom bättre. 
    Bjud på fika eller middag. 

Eller säg inget alls utan fråga bara om fika eller middag och se hur det utvecklar sig. 
  • Anonym (Blondie)
    villbusa skrev 2018-09-08 18:43:28 följande:
    Om det är något man lärt sig när man uppnått den aktningsvärda åldern av 50 så är det kanske ännu mer det att man inte orkar med veliga tjejer som inte vet vad de vill o skickar tvetydiga signaler. En kvinna som vet vad hon vill o vågar säga det ligger alltid på plus hos mig... ...
    Ha ha! Aktningsvärd ålder. Nu tycker jag att du uttrycker dig som om du skulle vara gammal! :D Jag utgår från att du är i ålderspannet som vi diskuterar.

Så bara rakt fram tala om att jag är attraherad av honom och föreslå någon slags träff för att få lära känna honom bättre, om jag tolkat dig rätt.
Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!