villbusa skrev 2018-09-08 12:09:41 följande:
Jag kanske uttryckte mig oklart men försökte få fram poängen att just åldern är ett dåligt mått på vad som skapar attraktion. Jag har alltid älskat hav o friluftsliv. Alltid gillat kvinnor som säger som det är o vågar ta för sig.... lite extra får förstås idrottstjejer igång mig... så här det varit från jag var 13 tills nu när jag är 50. Så hur man raggar på en 50- åring är väl inte svårare än att ragga på en 20-åring tänker jag..
Är det inte svårare att ragga på en 50-åring än en 20-åring? Nu generaliserar jag grymt , men... När en man är 20 så är ju hormonnivån i topp och allt är nytt (i alla fall i ett startskede) inga större preferenser. Vid 35 är flesta män mitt uppe i småbarnsår och det där livspusslet. Vid 50 år hypotetiska barn så gott som vuxna eller utflugna och livet ger mer tid och möjligheter. Under dessa 30 år borde det finnas gott om preferenser om vad man tyckte om och önskar. Jag tänker här att det som funkar på en 20-åring kan anses banalt för en 50-åring. Man vill ju förföra med stil- det ger ju säkrare utdelning. ;o)
Havet och idrottstjejer är något du alltid gillat. Men har dina preferenser om hur dessa ska vara förändrats för att du ska tycka att det är riktigt bra?
En del som gör att jag attraheras av denna man är för att han är världsvan och har erfarenhet av livet- det är något som en 20-åring skulle ha svårt att stå sig emot. Men detta borde även generera preferenser. Det jag ser som en röd tråd igenom alla inlägg är att vara "rak på sak" och "ta för sig". Det är en erfarenhet som en 20 -åring kanske inte har och måste uppleva för att kunna ha åsikter om.