• Anonym (Blondie)

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
  • Anonym (anneli)
    villbusa skrev 2018-09-08 12:09:41 följande:
    Jag kanske uttryckte mig oklart men försökte få fram poängen att just åldern är ett dåligt mått på vad som skapar attraktion. Jag har alltid älskat hav o friluftsliv. Alltid gillat kvinnor som säger som det är o vågar ta för sig.... lite extra får förstås idrottstjejer igång mig... så här det varit från jag var 13 tills nu när jag är 50. Så hur man raggar på en 50- åring är väl inte svårare än att ragga på en 20-åring tänker jag..
    Ja det är min ståndpunkt också. 50! låter mycket men man är ju samma person.
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 11:50:58 följande:

Ja du ska inte rikta råden till mig för jag är 60+ och skulle ALDRIG snudda vid tanken att ragga på småfolk

En sund tanke som förhoppningsvis får dig att känna tillfredsställelse i det sexuella livet.

#förändringpåriktigt
  • Anonym (anneli)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-09-08 12:44:29 följande:
    En sund tanke som förhoppningsvis får dig att känna tillfredsställelse i det sexuella livet.

#förändringpåriktigt
    Jag har slutat med sådant! Ork int som vi säger i norrland. (Jag är också SD)
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 12:48:25 följande:

Jag har slutat med sådant! Ork int som vi säger i norrland. (Jag är också SD)

Du låter som en mycket insiktsfull människa!

#förändringpåriktigt
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-09-07 23:33:51 följande:

Tror inte det ska vara några problem om kemin är den rätta. Lägg inte för mycket tid på smink och kläder, det kan lätt bli overkill, var dej själv bara. Om du får napp, håll inte på med trams som att man ska dejtat X antal gånger innan man har sex eller så (men du är ju så pass gammal att du förmodligen vuxit i från sådana dumheter) Om ni hamnar i säng, var inte blyg, det är bara att läsa alla inlägg av 45+ män här på FL så förstår du att män i den åldern är mer galna i sex än någonsin. Dessutom har man ju ganska mycket livserfarenhet, så löjliga pinsamheter man skämdes för som 20 åring är inget man hakar upp sej på längre, så var inte orolig för att göra bort dej, kör hårt!

Här kom lite sofistikerade tips. Som jag anade, och som du säger, så finns det skillnader i livet. Vissa drag har man kvar medan synen på andra och sig själv nyanseras med livserfarenhet. Rak på sak verkar vara den röda tråden i inläggen. 
  • Anonym (Blondie)
    MiaMammut skrev 2018-09-08 00:31:55 följande:
    Håller helt med. Vad fan spelar åldern på "objektet" för roll?? Det är väl TS själv som är konstanten i ekvationen. Man kan väl inte vara på ett sätt mot en som är 35 år och sen vara någon annan när man ska flirta med en som är 50 år. En sådant sätt att se på vem man själv är och vad man själv vill känns lite naivt och förvirrat. Själv flörtar jag med alla män på samma sätt. Jag är min bästa version av mig själv - jag ler, skämtar mycket, ögonkontakt och om möjligt komma "nära intill". Nära intill brukar fungera väl. Är ganska okomplicerat.
    Fast nu handlade det ju inte om vem man är, utan mer kontext och ålder. VAD och HUR var den springande frågan. Inga personlighetsdrag har nämnts. Beter du dig likadant när du pratar med en 3-åring, en potentiell dejt eller förhandlar i jobb- inte jag i alla fall. Alla tillfällen har sitt beteende. 

Jag vet själv att jag förändrats genom åren. Jag tänker att det är skillnad på en hormonstint man runt 20, en trött småbarnsfar runt 35 och en man på 50 vars barn är större och har fått mer tid att spendera på sig själv och reflektion. Jag vill tro att man vet mer om vad man vill ha generellt när man är 50 år. Men givetvis kan ju det med variera. 
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 05:47:00 följande:
    Alltså du är då själv runt 35? och tycker att en man runt 50 är spännande och nästan "mystisk"? Du raggar väl inte annorlunda på en 50-åring än du gör på en man i din egen ålder? Gör som du gjorde senast det funkade. Inte svårare än så. (nyss var han bara 49)
    Spännande och mystisk- det har jag inte sagt. Jag är attraherad, så han är snarare tilldragande och attraktiv. Åldern är mer en grej som fått mig att känna mig novis i jämförelse. Jag känner inte underläge, mer en fundering på hur jag ska närma mig honom. 

De flesta män i min egen ålder är trötta småbarnsfäder som kämpar på med barn och jobb. Där en simpel kväll med en öl i soffan kan vara avkopplande. Den här mannen är ju förbi det stadiet. Det kanske istället skulle anses trivialt och tråkigt. Förstår du hur jag tänker? Jag vet inte riktigt vad jag ska utgå ifrån. 
  • Anonym (Blondie)
    villbusa skrev 2018-09-08 12:09:41 följande:
    Jag kanske uttryckte mig oklart men försökte få fram poängen att just åldern är ett dåligt mått på vad som skapar attraktion. Jag har alltid älskat hav o friluftsliv. Alltid gillat kvinnor som säger som det är o vågar ta för sig.... lite extra får förstås idrottstjejer igång mig... så här det varit från jag var 13 tills nu när jag är 50. Så hur man raggar på en 50- åring är väl inte svårare än att ragga på en 20-åring tänker jag..
    Är det inte svårare att ragga på en 50-åring än en 20-åring? Nu generaliserar jag grymt , men... När en man är 20 så är ju hormonnivån i topp och allt är nytt (i alla fall i ett startskede) inga större preferenser. Vid 35 är flesta män mitt uppe i småbarnsår och det där livspusslet. Vid 50 år hypotetiska barn så gott som vuxna eller utflugna och livet ger mer tid och möjligheter. Under dessa 30 år borde det finnas gott om preferenser om vad man tyckte om och önskar. Jag tänker här att det som funkar på en 20-åring kan anses banalt för en 50-åring. Man vill ju förföra med stil- det ger ju säkrare utdelning. ;o)

Havet och idrottstjejer är något du alltid gillat. Men har dina preferenser om hur dessa ska vara förändrats för att du ska tycka att det är riktigt bra? 

En del som gör att jag attraheras av denna man är för att han är världsvan och har erfarenhet av livet- det är något som en 20-åring skulle ha svårt att stå sig emot. Men detta borde även generera preferenser. Det jag ser som en röd tråd igenom alla inlägg är att vara "rak på sak" och "ta för sig". Det är en erfarenhet som en 20 -åring kanske inte har och måste uppleva för att kunna ha åsikter om. 
  • Mongoliet
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-08 15:34:23 följande:

Är det inte svårare att ragga på en 50-åring än en 20-åring? Nu generaliserar jag grymt , men... När en man är 20 så är ju hormonnivån i topp och allt är nytt (i alla fall i ett startskede) inga större preferenser. Vid 35 är flesta män mitt uppe i småbarnsår och det där livspusslet. Vid 50 år hypotetiska barn så gott som vuxna eller utflugna och livet ger mer tid och möjligheter. Under dessa 30 år borde det finnas gott om preferenser om vad man tyckte om och önskar. Jag tänker här att det som funkar på en 20-åring kan anses banalt för en 50-åring. Man vill ju förföra med stil- det ger ju säkrare utdelning. ;o)

Havet och idrottstjejer är något du alltid gillat. Men har dina preferenser om hur dessa ska vara förändrats för att du ska tycka att det är riktigt bra? 

En del som gör att jag attraheras av denna man är för att han är världsvan och har erfarenhet av livet- det är något som en 20-åring skulle ha svårt att stå sig emot. Men detta borde även generera preferenser. Det jag ser som en röd tråd igenom alla inlägg är att vara "rak på sak" och "ta för sig". Det är en erfarenhet som en 20 -åring kanske inte har och måste uppleva för att kunna ha åsikter om. 

in & läs på Flashback. Varenda kille där som är typ 20 önskar att tjejer var rakare & tog för sig. Det handlar alltså inte om ålder. De som tycker just så är män/pojkar som inte vill ragga själva.
  • Anonym (anneli)

Minns plötsligt bilderna man sett på forna förfäder där de tronat på bilder från 50-årsdagen. Gamla män med käpp som omgiven av blommor sorgset blickar mot kameran. Ger mig katten på att året innan när de bara var 49 röjde de runt hejvilt.

Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!