• Anonym (Blondie)

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
  • Anonym (Blondie)
    villbusa skrev 2018-09-08 23:41:21 följande:
    Jag fyller 50 nu i veckan... ????????

Japp det tycker jag... O det har jag alltid tyckt oavsett min ålder....

Det är klart att en viss förändring av tycke o smak sker över tid... men i princip lever personligheten kvar.... de som var ytliga o korkade när vi gick ut nian är det fortfarande .... de som var drogliberaler eller struliga i största allmänhet är det fortfarande... om de lever... de religiösa är präster eller politiker idag... endast ett litet fåtal har genomgått någon större förändring... någon har klivit ut o in i garderober men på det stora hela har vi behållit våra personligheter o de har större betydelse än vår ålder när du gör dina närmanden... jag gillar raka rör... andra vill vara charmörer o tro att det är de som får omkull dig... osv. Du får känna av vem den där mannen är o köra på det som passar dig... O förhoppningsvis honom..
    Grattis!! Hoppas att du får en minnesvärd födelsedag!

Intressant analys. Jag har aldrig riktigt tänkt så men när du skriver det så kan jag hålla med om att det är tämligen uppseendeväckande hur ofta det faktiskt stämmer. Man är glad att det inte blev något långvarigt med de killar man sprang efter då... De skulle jag aldrig närma mig idag. 

Ok. Jag tar med mig när jag ska närma mig honom. Litar på att jag är saklig och inte kommer in som en rivningskula.
  • Anonym (Blondie)
    man i göteborg skrev 2018-09-09 07:46:08 följande:
    Låter som du överanalyserar! De signaler han sänder ut/visar är generella! Att gilla någon som person, att le, att ha ögonkontakt behöver inte betyda att han är intresserad av dig på det sätt du vill. Man kan analysera sådant till förbannelse.

Ett tecken på att han skulle kunna vara intresserad av dig är om söker upp dig och vill prata, att han kommer och ställer sig nära dig. MEN det enklaste och bästa sättet är att helt enkelt att berätta för honom att du är nyfiken på honom som person eller nåt annat casual och fråga om han vill ses efter jobbet eller gå på en lunchdate om ni kan vara själva. Då kan du få en bättre känsla för vad han känner.

Vad säger din magkänsla?
    Möjligt att jag gör. Men jag har nyligen kommit ur ett flerårigt förhållande. Jag vet inte om han vet om att jag är singel. Det kan ju vara en avgörande faktor till att han inte närmar sig. 

Vi har alltid kollegor med oss när vi ses. Så det enklaste är att googla telefonnumret. Det känns mer personligt än ett mejl. 

Jag tror att han antingen gillar uppmärksamheten (han måste vara bra korkad om han inte fattat). Men om han vill ta och utforska det djupare kan jag nog bara få reda på genom att närma mig och tala om vart jag står och vad jag vill. 
  • Anonym (Blondie)
    Pissarro2 skrev 2018-09-09 14:51:42 följande:
    Ja det håller jag med om, tydlighet (men kanske inte FÖR tydlig) brukar uppskattas och då vet mannen bättre vad du tycker och kanske också vågar visa om han tycker samma. Ärliga komplimanger är bra, men inte i överflöd förstås. Och att du spanar in honom när han ser, det ger ju hintar om att du är intresserad. Men ja, tror ofta brist på tydliga singlar gör att vissa män inte vågar visa sitt intresse tillbaks.
    En lagom nivå. Han är offensiv i sitt arbete men jag har en magkänsla av att han inte är det i de lägen han är intresserad privat. Handen på hjärtat: jag är cirka 15 år yngre, ser väl ganska bra ut, är högutbildad, intelligent (finns även på papper) och socialt kompetent. Om han är osäker när han är intresserad, så tror jag inte det blir lättare av detta. Han kanske inte vill verka vara en gubbsjuk slisk? Han kan ju omöjligt veta hur jag känner... 
  • Pissarro2
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-09 15:55:28 följande:
    En lagom nivå. Han är offensiv i sitt arbete men jag har en magkänsla av att han inte är det i de lägen han är intresserad privat. Handen på hjärtat: jag är cirka 15 år yngre, ser väl ganska bra ut, är högutbildad, intelligent (finns även på papper) och socialt kompetent. Om han är osäker när han är intresserad, så tror jag inte det blir lättare av detta. Han kanske inte vill verka vara en gubbsjuk slisk? Han kan ju omöjligt veta hur jag känner... 
    Det tror jag gäller för många män, att de inte vill framstå som "gubbsjuk slisk" eller liknande. Det är svårt att veta om han är bra på att läsa av dina signaler eller inte. Och om han kan läsa av dem, är han intresserad eller är han för osäker hur han ska bete sig? Jag kan ju säga att jag själv har svårt att läsa av kvinnors signaler, och det blir ju ofta ännu svårare då det i många fall är mannen som förväntas uppvakta kvinnan. Skickar ni sms till varann eller något? Kanske du där kan lägga till Kram eller nåt mer intimt? Via text är en del män mer vågade med att säga vad de känner.
  • Anonym (Blondie)
    Pissarro2 skrev 2018-09-09 16:41:27 följande:
    Det tror jag gäller för många män, att de inte vill framstå som "gubbsjuk slisk" eller liknande. Det är svårt att veta om han är bra på att läsa av dina signaler eller inte. Och om han kan läsa av dem, är han intresserad eller är han för osäker hur han ska bete sig? Jag kan ju säga att jag själv har svårt att läsa av kvinnors signaler, och det blir ju ofta ännu svårare då det i många fall är mannen som förväntas uppvakta kvinnan. Skickar ni sms till varann eller något? Kanske du där kan lägga till Kram eller nåt mer intimt? Via text är en del män mer vågade med att säga vad de känner.
    Ja, det känns ju "lättare" att som yngre i detta fall berätta hur man känner. Jag tänker att även om jag inte är intressant så hoppas och tror jag att han känner smicker. Även om jag får ett nej, så skulle det kännas bra att i alla fall få ge honom bekräftelse.

Nej, vi skickar inte sms. Vi skickar just nu jobbrelaterade mejl till varandra med ganska långa mellanrum. Jag fick i senaste mejlet en mycket fin komplimang för mina yrkesrelaterade kunskaper- som jag var snabb med att besvara med en komplimang om hans personlighet. Tänkte att det var lika bra att smida medan järnet var varmt. Jag fick inget svar, men jag fick höra att han var väldigt pratig och glad den eftermiddagen från en som arbetar på samma företag. 

Jag tror att jag får sköta eventuella personliga angelägenheter utanför arbetsmejlen. Så det blir nog ett telefonsamtal... 
  • Pissarro2
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-09 16:51:44 följande:
    Ja, det känns ju "lättare" att som yngre i detta fall berätta hur man känner. Jag tänker att även om jag inte är intressant så hoppas och tror jag att han känner smicker. Även om jag får ett nej, så skulle det kännas bra att i alla fall få ge honom bekräftelse.

Nej, vi skickar inte sms. Vi skickar just nu jobbrelaterade mejl till varandra med ganska långa mellanrum. Jag fick i senaste mejlet en mycket fin komplimang för mina yrkesrelaterade kunskaper- som jag var snabb med att besvara med en komplimang om hans personlighet. Tänkte att det var lika bra att smida medan järnet var varmt. Jag fick inget svar, men jag fick höra att han var väldigt pratig och glad den eftermiddagen från en som arbetar på samma företag. 

Jag tror att jag får sköta eventuella personliga angelägenheter utanför arbetsmejlen. Så det blir nog ett telefonsamtal... 
    Okej. Ni ska inte ha några jobbfester eller andra event med jobbet snart? Då passar det ju bra att kanske berätta hur du känner eller flörta lite?
  • Mongoliet
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-09 15:55:28 följande:

Herregud du är 35 & han 50. Knappast rädd för att verka gubbsjuk. Du är inte 18. Jag är 49. Har inte varit med någon så gammal som 35 sedan jag var 18.
  • Pissarro2
    Mongoliet skrev 2018-09-09 17:41:24 följande:
    Herregud du är 35 & han 50. Knappast rädd för att verka gubbsjuk. Du är inte 18. Jag är 49. Har inte varit med någon så gammal som 35 sedan jag var 18.
    Ju äldre man blir desto mindre spelar ålderskillnad roll. Men 35 och 50 är ändå viss skillnad, på gränsen.
  • Anonym (H)

Gå framför honom och vicka rejält på rumpan!

• Anonym (SD 2018)
    Pissarro2 skrev 2018-09-09 17:48:28 följande:

Ju äldre man blir desto mindre spelar ålderskillnad roll. Men 35 och 50 är ändå viss skillnad, på gränsen.

Vad gäller sexuella förbindelser är detta inget märkvärdigt exempel.

#förändringpåriktigt
Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!