Pissarro2 skrev 2018-09-09 16:41:27 följande:
Det tror jag gäller för många män, att de inte vill framstå som "gubbsjuk slisk" eller liknande. Det är svårt att veta om han är bra på att läsa av dina signaler eller inte. Och om han kan läsa av dem, är han intresserad eller är han för osäker hur han ska bete sig? Jag kan ju säga att jag själv har svårt att läsa av kvinnors signaler, och det blir ju ofta ännu svårare då det i många fall är mannen som förväntas uppvakta kvinnan. Skickar ni sms till varann eller något? Kanske du där kan lägga till Kram eller nåt mer intimt? Via text är en del män mer vågade med att säga vad de känner.
Ja, det känns ju "lättare" att som yngre i detta fall berätta hur man känner. Jag tänker att även om jag inte är intressant så hoppas och tror jag att han känner smicker. Även om jag får ett nej, så skulle det kännas bra att i alla fall få ge honom bekräftelse.
Nej, vi skickar inte sms. Vi skickar just nu jobbrelaterade mejl till varandra med ganska långa mellanrum. Jag fick i senaste mejlet en mycket fin komplimang för mina yrkesrelaterade kunskaper- som jag var snabb med att besvara med en komplimang om hans personlighet. Tänkte att det var lika bra att smida medan järnet var varmt. Jag fick inget svar, men jag fick höra att han var väldigt pratig och glad den eftermiddagen från en som arbetar på samma företag.
Jag tror att jag får sköta eventuella personliga angelägenheter utanför arbetsmejlen. Så det blir nog ett telefonsamtal...