• Anonym (Blondie)

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
  • Anonym (q50)

Följer och hoppas på tips.
    Har själv försökt med varierande resultat! 
    Skrattande

• Anonym (Blondie)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 19:46:36 följande:
    Nu är du ju inte så vansinnigt mycket yngre än honom men om du vore låt oss säga 20-25 så tycker jag att då måste den som är den unga i såpan vara övertydlig om intresse så att det inte blir tokigt tycker jag. Om du nu trånar efter honom men är osäker på om han ens vet om du är intresserad så tolkar jag det som att han är lite utanför din liga & då blir du nog tvungen att visa ytterligare lite om det ska ske något. Hade du varit för bra för honom hade han tolkat minsta lilla som att du var intresserad av honom (sådana är vi) & då hade han tagit någon typ steg till att det skulle hända något om han vore singel & intresserad det vill säga. Han skulle ju kunna vara ointresserad även om du är på en högre nivå än honom (sådana är vi också).
    Men nu utgår du ifrån att en man inte kan tvivla eller vilja ha mer konkret "Bevis " för intresse innan han flyttar fram sina pjäser? Jag känner av nyfikenhet, men jag vet inte hur mycket av mina hintar han fattat. Jag har inte varit rak på sak med vad jag vill, utan hintat för att kolla av läget. Han ser glad ut när han ser mig och håller kvar blicken. I en lokal uppmärksammar han mig och ser på mig även när han tror att jag inte ser. Men det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att han vill mer än att titta. Fast det är det som jag vill ta reda på. 
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (q50) skrev 2018-09-07 20:03:29 följande:

Följer och hoppas på tips.
    Har själv försökt med varierande resultat! 
    Skrattande

Ja, häng på! Hoppas att vi får lite kloka svar! :)

Vilka försök upplevde du fungerade? Tänkte om jag kunde få tips av en annan kvinna om beprövade tillvägagångssätt. 
  • SG Eng

Ta initiativ och prata med honom bara. Fråga honom saker. Om han är det minsta intresserad så kommer han att uppskatta ditt intresse. Sen kommer det att ge sig självt.

• Mongoliet
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 20:21:48 följande:

Men nu utgår du ifrån att en man inte kan tvivla eller vilja ha mer konkret "Bevis " för intresse innan han flyttar fram sina pjäser? Jag känner av nyfikenhet, men jag vet inte hur mycket av mina hintar han fattat. Jag har inte varit rak på sak med vad jag vill, utan hintat för att kolla av läget. Han ser glad ut när han ser mig och håller kvar blicken. I en lokal uppmärksammar han mig och ser på mig även när han tror att jag inte ser. Men det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att han vill mer än att titta. Fast det är det som jag vill ta reda på. 

Män tvivlar sällan såsom kvinnor är min känsla. Jag har haft vikarier på mitt jobb som jag har varit väldigt oattraherad av på det sexuella planet men gillat sjukt mycket på andra sätt. Uppskattat deras humor. Bara tanken på några av dem i detta nu får mig att le & jag skulle nog kunna kolla på de i andra änden av rummet. Jag tolkar/kill-gissar att han är lite intresserad men inte så mycket så att tänker ta tag i det men om han är singel och du är lite på så kan ju mer intresse uppstå & du får chansen att visa lite av dina dolda talanger.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 19:14:42 följande:
    Jag kan inte ta mina ögon från honom när jag pratar med honom. Så den är lätt. Jag har försökt att vara tvetydlig i mitt ordval, men jag kan inte tolka om han fattat det riktigt.. eller om han spelar bra. Vad är utmanande i klädväg? 
    En lite vågad urringning eller tight top utan BH, kort klänning eller kjol eller byxor som smiter åt runt rumpan.
  • Anonym (q50)
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 20:23:29 följande:
    Ja, häng på! Hoppas att vi får lite kloka svar! :)

Vilka försök upplevde du fungerade? Tänkte om jag kunde få tips av en annan kvinna om beprövade tillvägagångssätt. 
    Jag var egentligen lite ironisk där. Eftersom jag är 15 år äldre än dig och söker en man i min egen ålder!

Men. Om jag nu ska "ösa ut av min erfarenhet":

Ibland är viljan större än förmågan. 
  • Anonym (Blondie)
    SG Eng skrev 2018-09-07 20:38:33 följande:

Ta initiativ och prata med honom bara. Fråga honom saker. Om han är det minsta intresserad så kommer han att uppskatta ditt intresse. Sen kommer det att ge sig självt.

Ja, vi pratar mest yrkesrelaterade saker. Det känns mest naturligt i situationen. Jag har varit lite försiktig i min framtoning då jag velat veta mer innan jag slår på stora trumman. Det har varit knepigt då vi oftast ses med kollegor runt oss. 
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (Man) skrev 2018-09-07 20:59:29 följande:
    En lite vågad urringning eller tight top utan BH, kort klänning eller kjol eller byxor som smiter åt runt rumpan.
    Ok. Tack. Då vet jag vad du menar. 
  • Anonym (Blondie)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 20:51:56 följande:
    Män tvivlar sällan såsom kvinnor är min känsla. Jag har haft vikarier på mitt jobb som jag har varit väldigt oattraherad av på det sexuella planet men gillat sjukt mycket på andra sätt. Uppskattat deras humor. Bara tanken på några av dem i detta nu får mig att le & jag skulle nog kunna kolla på de i andra änden av rummet. Jag tolkar/kill-gissar att han är lite intresserad men inte så mycket så att tänker ta tag i det men om han är singel och du är lite på så kan ju mer intresse uppstå & du får chansen att visa lite av dina dolda talanger.
    Så kan det mycket väl vara. Det är att han inte är helt enkel som gör det ännu mer spännande. 
Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!