• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • LizG

tack för alla fina ord om mina LOs. nu blir jag sugen på att scrappa juh! måste kolla m sambon hur mkt vi kan avvara till scrappingsaker denna månad... sen gäller bara den där väntan på nya papper.

har ni nåt bra tips för att hitta rätt bazzill att matcha dom mönstrade papperna? tror ni man kan plocka mönstrade o be dom i butiken att matcha m bazzill (m en summa som dom har att gå efter)? valde helkonstigt sist jag beställde nämligen..

• Skumpis

LizG - Jag har beställt ett par Bazzill varje gång jag beställt från någon sida. Jag har jäääääättemycket Bazzill och det är super för helt plötsligt får man användning för en färg man aldrig trodde. Jag tycker du kan skicka butiken ett mail och fråga om de vill matcha dina papper. Det gör de säkert. Glöm inte fråga isåfall hur du ska göra beställningen.

*scrappa eller shoppa, scrappa eller shoppa, scrappa eller shoppa*

• LizG

skumpis: jo dom konstiga bazzill som jag fick hem har faktiskt blivit använda till kort som jag gjort. ska bestämma mig för butik (alltid svårt) sen mailar jag dom o frågar ang matchning.

• MAMMSY

Nu ska jag sova å samla energi tills imorgon för då SKA jag scrappa!!!!

sov gott !

• Glyfen

Ja! Skäms Mammsy! Sitta här i scrapträsket hela kvällen

Tack för lilla sovfen med trollstaven! Go natt!

• Jo79

Hemskt lessen nu för det lååååånga inlägget va, men jag vet inte hur man gör annars... här kommer bazziller som passar Basic Grey och Chatterbox!

Basic Grey
    Blitzen: Ruby slippers, Grenadine, Hillary, Dark Olive, Pear, Lakeshore, Waterfall, Jet Stream, Powder Blue and Avalanche

Fusion: Burnt Ember, Orange Crush, Cocoa Butter, Gumbo, Strawberry, Piglet, Canteen, Pansy, Mardigras, Wild Pansy

Lucky: Rose, Dandelion, Hot Pink, Watermelon, Guacamole, Macintosh, Pomegrenate, Starlight, Pearberry, Concord

Black Tie - scout, camouflage, chloe, dusk, mystique, dark butter, whirlpool, tropical rain, lilac mist and stonehedge

Lollipop Shoppe - lavendar twilight, dandelion, chablis, red hot, true teal, pistachio, green tea, teal, raindrop, maraschino

Vagabond - nightmist, sapphire, buttercup, honeycomb, fern, dark taupe, yukon gold, curry spice, windy, leapfrog

Phresh & Phunky - cucumber, light house, mauve ice, waterfall, celery, fern, jacaranda, ivy, petunia, stonewash

Sublime - java, lakeshore, light rosey, brick road, leapfrog, ruby red, grenadine, sea salt, pinenut, bon bon

Motifica - haley, mocha, celery, java, sea spray, witch hazel, missy, barkley, forest, nordic

Sophie - dark black, purple sage, pinata, lemonade, dark tangerine, chablis, daisy, contton candy, light tangerine, lipstick

Dawson - dark sky, glacier, lemonade, light black, dark tanderine, hazard, tapioca, splash, skylar, dark black

Jack - dark sky, light sky, dark spruce, light spruce, light butter, kevin, spring breeze, french vanilla, lemonade, aloe vera

Alyssa - aloe vera, pear, dark rosy, dawn, light butter, piglet, pinkini, honeydew, cotton candy, light tangerine, lipstick

Oh Baby! Girl: Katydid, Bubble Blue, Melon, Apricot, Squash, Dark Rosey, Light Rosey. Heather, Pollen, Ruby, Red

Oh Baby! Boy: Apricot, Squash, Grass Green, Sparrow, Apple Green, Wave, Tropicana, Dark Tangerine, Jacaranda, Limeaid

Color Me Silly: Butterfly, Limeade, Sunshine, Bumblebee, True Teal, Icy Blue, Brocade, Red Devil, Candy Apple, Desert Marigold

Urban Couture:, Green Tea, Raindrop, Mocha Divine, Iced Cocoa, Sunbeam, Malt, Red Hot, Fire Hearts, Breathtaking, Watermelon

Hang 10: Lighthouse, Salsa Verde, Yam, Pickle, Hershey, Dock, Dark Denim, Buttercup, Anchor, Lemonade

Chatterbox - updated with CHA
    Den: Taupe, Fawn, Denim, Olive
    Cabin: Fawn, Olive, Burgundy [Discontinued]
    Powder: Violet, Rosey, Tangerine, Scarlet [Note -Scarlet replaced Tangerine in CHA-update]
    Reading: Taupe, Spruce, Scarlet
    Rec: Denim, Butter, Scarlet
    Sitting: Taupe, Fawn, White
    Billiard: Fawn, Denim, Olive, Burgundy
    Parlor: Violet, Olive, Butter
    Sun: Denim, Butter, Tangerine, Scarlet
    Cottage: Spruce, Butter, Rosey, Sky
    Gallery: White, Black, Dark Chocolate, Chocolate, Rosey, Sky [Rosey & Sky added in CHA-update]
    Great Room: Olive, Butter, Scarlet, Chocolate
    Dorm Room: Olive, Tangerine, Chocolate, Sky [CHA-introduced room]
    Loft: spruce, rosey, scarlet, sky
    Nook: olive, rosey, denim, burgundy

• LizG

Jo79: WOW! tack tack säger jag o skriver genast ut listan! Nu ska här matchas Då kanske jag bara måste beställa lite ikväll ändå

• Skumpis

Oh shit, den listan får sparas

Hur gör ni när ni får hem papper? Gör ni som mig, glömmer direkt vad de heter eller skriver ni upp det nånstans? Jag har inte ens någon aning om vilket företag pappret kommer ifrån ifall det är ett papper utan lilla remsan.

• kela81

Skumpis....jag är precis som dig! Har noll koll på vad det är för papper jag har hemma om det inte står på dem!

Svar på tråden Scrapträsket