• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Arctura

Ok tack för era svar ang min scanner fråga

Då ska jag fota med digitalkameran och skicka in bidraget så alltså?

• malinka2

Bitte: Inne på scrappiz finns MASSOR av bra förvaringslösningar. Till pappaer har många en sån mappvagn från Ikea, det skulle aldrig funka hemma hos oss med busungar Jag har mina i en sån djup pizzakartong + plastmappar jag köpt i scrapbutiker. Inte världens bästa lösning kankse. Såg på scrappiz att på Ikea finns en pappersförvaring man kan ställa på bordet med små fack framför. Den ska jag kika närmare på, verkar smidigt!

Mina andra grejjer har jag i fiskelådor, godislådor, kartonger, på väggen, på hyllor huller om buller, i mappar, korgar osv osv

men kika in på scrappiz så hittar säkert nåt som funkar för dej:

• Skumpis

Arctura - Skicka ett privat meddelande till mig så svarar jag med min e-post-adress så skickar du ditt bidrag till mig. Helst får du gärna göra om den till 500x500. Annars gör jag det åt dig.

• Loppan79

Å, skumpis. Lyckas du förminska bilderna nu?

• Meli

Arctura
    Det lättaste är digitalkamera, använd dagsljus istället för blixt. annars får man scanna i två delar, se till att du scannar så att du har lite överlapp. Så förminskar du dem lika mycket och klistrar in den ena halvan bredvid den andra. Jag brukade använda Paint bara. Försök att inte ha brytpunkten mitt i ett foto om det går.

• Skumpis

Loppan - Nä, bara så att högerkanten inte försvinner så som det gjorde de första två omgångarna. Förhoppningsvis ska det bli lika snyggt som förra veckan

• bitte71

malinka2: *rusar genast in till Scrappiz* - tack!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Arctura

Ja men då använder jag digitalkameran, för det är jag ju mest van vid!! Jag ska vara med på min första skiss tävling Vad spännande!!!

• Porslinsdockan
    Loppan79 skrev 2006-04-19 11:01:35 följande:
    Porslinsdockan - första inlägget i tråden
    åh herregud så långt fram *hehe*
  • Loppan79

Porslinsdockan - om du går en sida tillbaka så finns det en knapp mellan ts och första inlägget på sidan som du kan trycka på för att komma till första sidan - en snurrad pil ser det ut som....

Svar på tråden Scrapträsket