• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Blommig

vad är det för adress till pysselpunkten?

• bitte71

Blommig: www.pysselpunkten.se
    Jag har själv varit inne där nu precis och spenderat lite pengar...

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Choko

Hallå! Vill bara tala om att ni håller på att dra ner mig i scrapträsket!!! Fy på er!!! Jag har nog varket tid eller råd... Men gud så fint det blir! Visste inte att detta fanns förut. Jag har just gjort min första fotobok (från fotolabo) och om den inte är av bra kvalité (väntar på att den ska komma) så är scrapbooking ett definitivt alternativ!

Men man kanske inte behöver göra hela album...? Kanske kan man göra en sida som en liten tavla, rama in och sätta på väggen, eller kommer det kanske att se dumt ut?

Om jag ger mig in i det finns nog risken att jag halkar dit ordentligt!

• kela81

Choko-det är jätte kul här nere i träsket...fast vad beroende man blir
    Man behöver inte göra hela album...jag tar de speciella korten och scrappar med och har dem i mitt vanliga album..då blir det lite som en överaskning när det kommer en LO mitt bland alla vanliga "3 kort per sida" sidor

• Meli

Choko

Man kan göra precis som man känner. Risken är dock stor att du får så många sidor (LOs) att du får tapetsera med dem, alt sätta dem i album

• Choko

Bra idè, Kela 81! Men, eftersom jag har övergått till fotoböcker (om det nu visar sig bli bra) istället för album så kan jag inte sätta in en LO bland de andra sidorna, men jag kan ju ha ett speciellt album på sidan om, med bara LO´s.

Men om jag känner mig själv så är det precis som Meli skriver att jag kommer att få massor av scrapalbum!

• Sussieb

ÄNTLIGEN tillbaka....
    Flytten har gått bra, nu ska jag försöka komma på hur jag vill inreda mitt hobbyrum..... Känns så lyxigt!!!
    Ska försöka få lite tid över att sätta mig och pyssla också här framöver...

• Meli

Sussieb

Jag skulle målat med en varm färg, kanske någon rosa nyans eller beiget, ganska ljust så massa hyllor och lådor och ett STORT skrivbord Sen en hals på dörren, så man inte behöver vare sig plocka undan eller oroa sig för att små fingrar ska röra runt där inne

Svar på tråden Scrapträsket