• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Amelié77

Snysop - jag köpte plastfickorna för nån vecka sen, och då var de nya, så de borde nog finnas kvar på Tiimari.

Det behöver väl bara vara syrafritt om du har foton på LO'n, det är ju de som tar skada om pappren innehåller syra. Så om du bara gör en receptbok utan foton borde det gå bra med papper som inte är syrafria.

• Amelié77

Hej tjejer!
    Tänkte bara berätta att skissen för nästa veckas FL-utmaning finns i mitt galleri nu. Den ligger under starka bilder. Hoppas att så många som möjligt vill vara med i utmaningen vecka 17!

• Tingeling13

VARFÖR???
    Är jag så korkad Gråter.
    Jag bor NÄRA Magnolia så jag hoppade in där idag och köpte 14 papper och när jag kommer hem och tittar lite närmre på kvittot så har de tagit för mycket betalt, IGEN!!!Skrikandes
    Att man aldrig lär sig, de är så respektlöst att ta för mycke betalt VARJE gång.

Vad i hela friden ska man göra åt detta. Fattar ni hur mycke extra pengar de tjänar på att ta några kronor/ tior (i mitt fall idag 11kr och för min vännina 16kr) för mycket från varje kund.

• Tingeling13

Är det någon som vet vart man ska vända sig om man vill anmäla en butik?
    Dels för att de inte har priser på sina varor (som den nu mera är lag opå) och för att de ALLTID gör fel.

• Jo79

FY vilken dålig stil!!

Konsumentverket? Jag vet inte...ring kommunen och fråga...? Eller är det Allmänna Reklamationsnämnden?

Mamma till KaramEllen
  • Loppan79

Ja anmäl Tingeling. Man blir så j-a trött på den butiken. Tråkigt när det finns sååå många seriösa och så råkar man handla av dem....

• Matriark

Snysop - anledningen till att man använder syra- och ligninfria papper, är ju för att det ska bevaras för framtiden.. T ex tidningspapper är ju inte fritt från syra och ligning, och vi vet ju hur tidningsurklipp blir rätt snabbt. Vill du att det du gör ska bevaras i gott skick rekommenderar iaf jag att du använder syrafria produkter även om du inte har foton med..

LizG -massor av tips i vilken webbutik som helst under "dekorationer... Brads, band, pärlor, öljetter, utstansade motiv, doodling, paper piecing... vad du vill

• Ellisen

Idag var jag inne på Tiimaari (tror det stavas så...) De hade jättebra priser på brads av olika slag. 16-19 kr per förpackning. Bara ett litet tips...

• Jen 82

Nu har jag lagt upp mina LO's i galleriet, kika gärna in o säg vad ni tycker, själv tycker jag ofta att mina är lite stela, men jag vet inte hur jag ska mjuka upp dom . . .
    Välkommna in i alla fall

Svar på tråden Scrapträsket