• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Porslinsdockan
    Hejsan allesammans

Ha nu lagt ut 3 nya bilder på kakburkar jag scrappat ihop
    2 av 3 blev jag nöjd med iaf

titta gärna in å kommentera, "sötnos boxen" är mitt andra förösk i scraping
  • snysop

Glyfen,
    Nä, köpa fonter behöver du inte. Finns massa gratis på nätet.

Som jag fattade det med Wishblade är att du kan skriva ut vad du vill... alla dingbat-fontfigurer osv. *VILL HAAAA*

• Bobline

Det är en som jag känner som köpte en wishblade och den var inte så enkel som man kan tro, det tog väldigt lång tid att få den att fungera o sen när den funkade så strulade den en massa ändå, jag skulle nog vänta o se om det blir någon nyare variant som kanske är bättre

• tr3z

Eftersom jag ändå inte har råd nu så blir det väl ofrivillig väntan, så då kanman lika gärna hålla utkik efter nyare versioner sen

Hmm, det var nåt jag skulle fråga om, men nu kom jag inte på vad..

• tr3z

Ellisen - nja, jag menade olika foton så att det blir lite lättare att scrappa 8*8, det får ju inte plats så mycket mer än ett foto annars, tyvärr.

Skumpis - hmm, men jag kanske kan fixa PS så kan du tala om för mig?

• bitte71

Jaha, nu har jag kommit på två saker jag inte kommer att klara mig utan när jag scrappar: magnetstämplarna jag köpte i torsdags och chalk!

Nu finns det två LO:s till i mitt galleri: jag är nog helt irrationell vad gäller scrappandet för jag scrappar inte i kronologisk ordning... Nu har jag gjort en om lillans första månad och en om hennes tredje månad (vilket jag hade gjort tidigare - den första jag gjorde - men den är så ful så jag gjorde om den ) Jag tror att jag bara tar de korten jag känner för och just nu hade jag nog inga direkt från månad 2 så därför blev det ingen LO om det!
    Jaja, välkomna in iaf och kommentera gärna!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Cia o krabaten

SKumpis: Lägger upp min i mitt galleri kan du spara ner den om du vill

Ang Wishblade har jag också fattat det som att man kan använda alla fonter mm man har på sin dator. Och att man inte ska behöva köpa ngt extra till. Men sen vet jag inget om dess "barnsjukdomar"...

• annika5064

Skumpis;

Har en annan tandskiss i mitt galleri...
    Annika

• annika5064

Klicka på förstoring så blir den "tvärtom"...

• Loppan79

Kan nån hjälpa mig? Jag kommer inte in på scrappiz. Jag har begärt två nya lösenord men det funkar inte. Nu tänkte jag skriva till dem och meddela felet men jag hittar inte vart jag felanmäler! HJÄLP!!!

Svar på tråden Scrapträsket