• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Loppan79

2xA - det är ju tre stycken som hänger i scrapträsket som har egna butiker - Meli, bejbi78 och sagomamma. Skicka privata meddelanden till dom så svarar dom säkert.
    Jag tror att det finns grossister som man köper sakerna av. Jag var på formexmässan i vintras och där var det flera grossister som sålde scrapbooksaker. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad de hette. Har du provat googla?

• Loppan79

2xA - hur stora är de bokstäverna?

• Amelié77

Loppan79- jag minns inte exakt, men de är ganska stora 4-5 cm kanske. Jag minns att jag frågade samma sak för x antal sidor sen innan jag beställde så svaret finns nog här i Scrapträsket nånstans

Ska fråga de tjejer som du nämnde. Tack!

• Loppan79

Jag funderar fortfarande på det här med stämplar. Kan man använda fluid chalk som färg på foamstamps? eller vad ska man ha för färg?

• Bejbi78

Loppan79

Jag har kört både med fluid chalks och akrylfärg, men trivs bäst med det sistnämnda

• tr3z

Loppan - om du har fluid chalks så blir stämpeln mer ett med pappret, om du använder akrylfärg blir det mer struktur.

• aell

2xA - Fortsätt planera scrapbutik! Jag tror du får många kunder. Visst går det att beställa från de svenska butikerna också, men det är så tråkigt när man inte har en aning om vad frakten blir... De flesta har ju fast frakt endast inom Sverige.

• Cia o krabaten

Loppan: Jag gillar Twanger Och kör enbart med akrylfärg.
    Har gummistämplar om jag vill ha fluid chalk.

Ny LO hos mig för den som vill

• Skumpis

Åh, jag väntar på paket med 80 papper från USA Sen väntar jag paket med album och extrafickor Och sen väntar jag paket med 180 foton Sen väntar jag också på att scraplusten ska komma tillbaka

• LizG

skumpis: är det smidigt att beställa från usa? hur blir frakten osv? fastnar sånt i tullen? Oj många frågor men jag får passa på har du nån rolig adress så är inte det helt fel heller...
    min scraplust hoppas jag kommer tillbaka samtidigt som monogrambokstäverna som jag beställt dimper ner i brevlådan.. har haft en dubbel lo halvfärdig alldeles för länge på skrivbordet nu...

Svar på tråden Scrapträsket