• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Nienna Calaelen
    Matriark - Eller hur! Det är väldigt viktigt att verktygen är snygga och att de har en snygg förvaring. Det var den övervägande faktorn när jag valde mellan Instant och Silent setter.
    ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Johannapanna

Nån som har gjort en LO på sin graviditet, alltså på magen och som vill dela med sej? Skulle behöva lite tips och inspiration för att komma igång.

• Fnyz

WHIIII jag har beställt jag har beställt jag har beställt tjohooo... gud vad härligt nu väntar jag bara på leverans men har fått höra att sagomamma är väldigt snabb att leverera sakerna låter bra

skickade även in två filmrullar på framkallning idag å jag vet att de ska vara en del riktigt bra scrapping bilder där

• Jemmah

Johannapanna - jag har en (under starka bilder i mitt galleri). Visserligen en av de två första jag gjorde så jag kan komma på 100 sätt att göra den bättre på nu
    Vet att jag sett en som jag tyckte var jättehäftig i någons galleri, men kommer inte ihåg vem det var som gjort den.

Fnyz - avundsjuk... jag får nog inte beställa nåt på ett tag nu. Du får säkert grejorna snabbt

• annika5064

Johannapanna;
    kolla Cheris galleri - hon har en jättefin med UL-bilder!

• Johannapanna

Annika: Hmm, jag är nog lite korkad, för jag hittar ingen LO i hennes galleri...

• bitte71

Johannapanna: jag har gjort en, fast det var den andra LO:n jag gjorde så jag vill egentligen inte kännas vid den nu Generad *vill göra om*...

Fnyz: ja, sagomamma är supersnabb: jag beställde igår och fick idag! Så du har säkert ett paket imorgon!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • BillaBong

Woppiii! I går blev min allra, allra första LO (nästan) klar! Inte speciellt avancerad, men jag är ganska nöjd. Bara lite smådekorationer kvar att göra...

Har en liten fråga ang. öljetter. Hålet, stansar man ett sånt först och sen trycker man fast öljetten? Eller görs hålet när man sätter dit öljetten? Köpte öljettprylar i dag så jag har inte hunnit prova själv än.

Finaste Nova, f.060220.
  • snysop

Billabong, gör hålet först sen sätter du i öljetten.

Svar på tråden Scrapträsket