• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Cheri
    Johannapanna skrev 2006-05-15 22:30:03 följande:
    Jo79: Jo Cheri frågade vad jag ville ha för skisser och då fattade jag det som att det fanns olika typer av skisser. Som sagt, jag är nybörjare.Är det nåt särskilt man ska tänka på när man använder sej av skisser?
    Nejnej, det var inte jag som frågade men ändå
  • Sagomamma

PamPam83:

A4-plastfickorna vet jag inget om -en bra regel däremot är att det inte är syrafritt om det inte står på det, vad det än gäller! (Blir dyrare då så då ser man till att skriva ut det )

Det som säljs i speciella scrapbookbutiker är nästan alltid syrafritt! (Borde det vara i alla fall eftersom det är det som används för scrapbooking!)

• PamPam 83

Sagommamma
    Jag tänkte på de papper som är i plastfickorna som är i ett album, de som är 30*30. Glömde kolla om det stog något. Fudnerade på om am akn använda dem till att scrapa med...

Eller brukar ni har de kvar i plastfickorna mellan de två LO:na som är i plastfickan? Eller rent av slänger dem?

• Sagomamma

Pampam: aaaa NU fattar jag, mitt tröga skrälle
    Det gör man precis som man vill! Absolut måste de vara syrafria!

• PamPam 83

Sagomamma
    Tyckte lite att svaret inte stämde in på min slarviga fråga som går tolka åt många håll upptäckte jag när jag läste den efter ditt svar.
    Men nu är jag nöjd med svaret

• PamPam 83

Kom på att jag ställde en fråga för ett par dagar sedan som jag inte har fått något svar på. Det var om det finns något knep när man använder torr chalk. Jag använde det till mitt senaste LO det lilla som jag chalkade där gick den där "penslen" sönder. Skall den verkligen hålla så lite? Finns det några allmäna tips på hur man kan använda chalken på ett bra sätt som ger snyggt resultat?

• Johannapanna

Jo79: Finns det angivet på skissen vad man ska använda för material eller väljer man fritt?

• bitte71

Åh, den där sidan var ju toppenbra med alla skisser! Tack - vem det nu var som tipsade om den Kan tänka mig att det kan vara bra att ha en skiss om man får scrapblock!
    Har inte orkat scrappa så mkt på kvällarna nu (är medlem i "bebis som vaknar senast 5.30"-klubben så jag har varit rätt trött... ).Men jag håller iaf på med en dubbel-LO nu av korten från BB - så vi får se när den blir klar!
    Idag hoppas jag få paketet med papper som jag ropade in på Tradera: 22 Basic Grey! Tjohoo! Sedan väntar jag på ett paket också från en viss butik på nätet (eller hur Sagomamma? *blink, blink* )

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • malinka2

Jag älskar att jobba efter skisser! Ju krångligare, fler papper o fler dek desto bättre! oftast blir slutresultatet inte alls likt skissen men man har ju kommit igång o det är viktigast! Har lite dålig fantasi

Jag har efter tips på scrappiz beställt ett scrapbooking paket från tv-shop, det var 50 st 30x30 papper, flera tusen bokstäver,stickers, ramar, saxar, lim dekorationer mm mm mm allt som allt med frakt o postförskottsavgift blev et 350 kronor...kika på det! Allt är ju inte snyggt men jag tänkte ge det "fula" till min dotter som oxå gääärna vill scrappa Ska rapportera när det kommit !! Men det tar typ 2 veckor innan det kommer *suckar djuuupt* är sååå nyfiken!!!

(några nya i galleriet oxå)

Svar på tråden Scrapträsket