• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Loppan79

malinka2 - Finns det nån sida på nätet där man kan kolla på paketet från tv-shop?

• malinka2

Neej den vill inte, men kolla i tråden -övrig scrapbooking på scrappiz så finns länken där...

• Jo79

Johannapanna: Det är oxå lite olika, ibland står det "blomma" eller "deko" där skissmakaren har tänkt sig det, och oftast så står det var den som gjort skissen har tänkt sig foton och text, men ibland är det väldigt löst. Titta runt lite vetja, Tre3z har lagt upp våra skisser som vi haft här, och på scrappiz och scraproom bla finns det massa skisser. Och ovan nämnda scrap-maps.

Mamma till KaramEllen
  • Johannapanna

Jo79: Tack för alla tips! Håller på och samlar på mej lite papper och dekorationer, så snart kan jag börja skapa!

• Pyret78

Har genast lagt in de sidorna i mina favoriter

Tack Annika!!

• Matriark

PamPam83:
    angående torr chalk. Mina chalks följde det inte med nån applikator till så jag vet inte men själv använder jag en ögonskuggsapplikator eller en helt vanlig pensel. Oftast blir det att jag använder det när jag stämplat eller ritat nåt motiv och vill färglägga på ett effektfullt sätt. På min LO "rosa kappa" har jag målat torr chalk med pensel på bilden jag ritat på min dotter, och på snöstjärnorna.

Jag har jättemycket jag vill scrappa nu, men jag hittar ingen tid att göra det på!!

• Jemmah

Tack för alla bra tips på det mesta här inne
    Nu blir jag sugen på att prova scrappa efter skiss jag med. Och så måste jag ju köpa lite mer saker såklart...

Svar på tråden Scrapträsket