• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • snysop

Har ni någon speciell nål? Att ställa in så att stygnen blir lösare vet jag...

• Evve

Måste bara fråga. Jag gör mest på A4 eftersom det är enklast att ha i album och pärmar. Finns det plast fickor till de stora 30,5*30,5

Vill ju att dottern ska kunna titta sedan och då vill jag ha plastficka över....

• Johannapanna

Var hittar man skisser att scrappa efter?

• Cheri
    snysop skrev 2006-05-15 21:51:26 följande:
    Hur sjuttsingen syr ni i mitten av 12x12 lo's? Når man verkligen dit med en symaskin? Har inte testat ännu...
    Jadå jag når, men man får "vika" den lite uppåt kanterna.. alltså mer "böja" kanske
  • Cheri
    Johannapanna skrev 2006-05-15 22:02:44 följande:
    Var hittar man skisser att scrappa efter?
    Vad vill du ha för skisser? Finns på alla möjliga olika forum.. om du vill vara med i vår skissutmaning så finns det en skiss att hämta i mitt galleri
  • Cia o krabaten

Samma här. Gjorde det senast i förmiddags
    Man böjer upp kanten lite bara så funkar det super!

Johanna: Kolla de olika forumen, där finns massor (länkar i första inlägget) Eller också www.scrap-maps.com/

• Johannapanna

Oj, jag får nog öva lite innan jag deltar i en utmaning. Är extrem nybörjare. Vad är det för skillnad på olika skisser? Alltså, finns det olika typer av skisser?

• Sagomamma

Evve:

Man använder sig av plastfickor i den storleken ja, och även album! Finns i de flesta scrapbookbutiker, kan ju inte nämna dem här då...

• Jo79

Evve: ja, det finns. Även till mindre format som 20'20 och 15'15.

Johannapanna: Hmmm... vad menar du? Format eller stil...? Det finns ju massa olika skisser, men de som ligger ute på t.ex scrappiz är oftast i 12'12. Men de är ju inte så svårt att göra om till det format du vill ha om du gör i ett annat format. Jag har anpassat massa skisser som är gjorda i 12'12 till a4 eftersom det var i det formatet jag scrappade i.

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket