• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jo79

Scrapbookbutiken har väl album och plastfickor om jag inte minns fel...?

Mamma till KaramEllen
  • Anne81

Kan man använd avanliga plastfickor att lägga sina los i om man scrappar i a4?

• Cheri

Håller med Jo79! Scrapbookbutiken har jättefint album och kanonbra plastfickor.. o en hel massa annat skoj oxå

• Johannapanna

Jo79: Jo Cheri frågade vad jag ville ha för skisser och då fattade jag det som att det fanns olika typer av skisser. Som sagt, jag är nybörjare.
    Är det nåt särskilt man ska tänka på när man använder sej av skisser?

• Jo79
    Anne81 skrev 2006-05-15 22:28:41 följande:
    Kan man använd avanliga plastfickor att lägga sina los i om man scrappar i a4?
    Det har jag gjort. Tror jag iaf... Har för mig att jag köpte typ på ICA.
    Mamma till KaramEllen
  • tr3z

Johannapanna - ja, att inte följa dom slaviskt utan att låta kreativiteten flöda! Och att våga prova lite... Det är skönt att ha en skiss i botten ibland, sen blir det kanske inte alltid som man tänkt sig, men vad gör det?

• PamPam 83

De papper som finns i plastfickorna, är de syrafria?

• Jo79
    Johannapanna skrev 2006-05-15 22:30:03 följande:
    Jo79: Jo Cheri frågade vad jag ville ha för skisser och då fattade jag det som att det fanns olika typer av skisser. Som sagt, jag är nybörjare.Är det nåt särskilt man ska tänka på när man använder sej av skisser?
    Hm. Jaha ok dårå... Att tänka på, jag tycker att det är ett bra sätt att komma igång på, en skiss. Men att inte stirra sig blind på att det ska se ut precis som på skissen om man inte har deko eller foton eller papper som det ska vara på skissen. Men det är kanon att utgå ifrån! Och jag gör många lo:sar precis rakt av från en skiss.
    Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket