• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Johannapanna

En praktisk fråga: Scannar ni era lo:s eller tar ni kort på dem för att få in dem i datorn?

• BillaBong

Jag tar kort på min(a)...

d(-_-)b
  • Sagomamma

Foamstampsmixen är ju hur snygg som helst i verklighetenRäcka ut tungan, har dem i min ägo nu, och jag bara lääängtar efter att få använda dem

• BillaBong
    Sagomamma skrev 2006-05-29 19:43:16 följande:
    Foamstampsmixen är ju hur snygg som helst i verkligheten, har dem i min ägo nu, och jag bara lääängtar efter att få använda dem

Jag med! Sitter här och ammar som sjutton och hoppas att lilltjejen blir så mätt och slut att hon somnar tiiidigt i kväll så jag kan få sätta igång och scrappa ... heeela natten, hihi. Sambon jobbar mellan 21:00-07:00

d(-_-)b
  • Mystjejen

Hej! Undrar över foamstampsen... Hur funkar de? är det som vanliga stämplar? Så om man köper ett set så har man allt som behövs (förutom färg då)?? Såg att det fanns nåt som hette foam brushes, vad är det???

Johannapanna: Jag fotar med digitalkamera.

• BillaBong
    Mystjejen skrev 2006-05-29 19:52:43 följande:
    Hej! Undrar över foamstampsen... Hur funkar de? är det som vanliga stämplar? Så om man köper ett set så har man allt som behövs (förutom färg då)?? Såg att det fanns nåt som hette foam brushes, vad är det???Johannapanna: Jag fotar med digitalkamera.

Jag är, som du säkert förstog om du läser mitt inlägg om paketet jag hämtade i dag, inte helt inne på det här med Foamstamps (hehe), men vad jag förstog är det "bara" som en kumgummiplatta med en skumgummibokstav på varje sida...och man använder dem som vanliga stämplar fast utan "handtag".

Undrar också vad de där Foam Brushes är till för? Finns det kanske en sån "mall" ändå med bokstäver som man ska dutta brushes:arna(?) på?

d(-_-)b
  • Loppan79

Billabong - oj, våra beställningar var ganska lika från pappersbiten Mina föräldrar hämtade min beställning hemma hos henne i lördags - mix stämplar, retropunch och primablommor
    Stämplade lite idag då jag började med ett grattiskort. Det är lite trixigt att få det riktigt snygg såhär i början. Men man lär sig väl

• BillaBong
    Loppan79 skrev 2006-05-29 19:57:43 följande:
    Billabong - oj, våra beställningar var ganska lika från pappersbiten Mina föräldrar hämtade min beställning hemma hos henne i lördags - mix stämplar, retropunch och primablommor Stämplade lite idag då jag började med ett grattiskort. Det är lite trixigt att få det riktigt snygg såhär i början. Men man lär sig väl

Ja de var ju precis lika? Fränt! Kan tänka mig att det är lite trixigt, men det där kommer man säkert in i efter ett tag. Har inte provat än, väntar på att dottern ska somna innan jag kan börja

d(-_-)b
  • kela81

Jag tar kort på mina LO:s sen så ornar jag till kanterna i photoshop

• Cia o krabaten

Jag fick oxå med mig bokstavsmixeb hem från mässan! Köpte den sista!!!
    Får se när de passar att använda

Foambrushes är skumpenslar som man använder att dutta akrylfärg på sina fs för att sen stämpla med dem och TVÄTTA PÅ EN GÅNG!

Svar på tråden Scrapträsket