• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Loppan79

annika5064 - men blir det inte ett jädra dragandes i lådorna? Syns det tydligt vad man har i lådan? Fast man kan kanske limma dit ett ex av det man har i så ser man ju.... Den med över 180 lådor kanske kan vara nått....

• kela81

Nu så har jag ju inga kort hemma att scrappa för tillfället...men två Grattis till bebisen kort har jag gjort i allafall...eftersom två av mina kompisar fått barn i veckan

Den ena (nr1) är gjort på rester från dopkortet och den andra är gjord på rester från..tja..jag vet inte vad..Kolla görna in och säg vad ni tycker (under starka bilder)

• bitte71

Billabong: ja, som Jo79 säger - det finns ju inte så många scrapbutiker som handlar mot faktura (Scraproom, Scrapbookbutiken och så ngn mer). Du kanske kan ringa eller maila dem och kolla? Hoppas det löser sig!

Jag förvarar mina öljetter och brad och sånt i tomma barnmatsburkar - funkar rätt bra! Men jag MÅSTE utöka min pysselhörna: jag har ju en här i datorrummet men där står min symaskin, mina tyger och mina garner (eftersom jag pysslar med sånt också)... Det jag funderar på är om jag ska köpa hyllor på t.ex IKEA och göra ett "hörnskrivbord" istället så kan jag ha symaskinen på ena sidan och scrapgrejerna på andra. Nu sitter jag vid stora matbordet i vardagsrummet och scrappar och det blir ju lätt lite - EHHH -stökigt?! Sambon börjar se lite smått panikslagen ut över alla saker som ligger där, så ngt måste göras!

Idag gömde jag mig för brevbäraren, detta är jättepinsamt. Var och varannan dag plingar det på dörren: då är det brevbäraren som säger med sur min: "Ja, det var paket idag som inte går ner i brevlådan"  (alltså paket med 30x30-papper som jag ibland budar in på Tradera och ibland handlar från scrapbutiker). Och idag väntade jag på ett jättepaket som jag köpt på Tradera (med massa papper, primablommor och en hel PÅSE med garn och band!!! ; när brevbäraren ringde på dörren så öppnade jag inte... Men då hade hon lagt det på farstukvisten istället...

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • annika5064

loppan79:

jo, det är klart att man måste ju öppna lådorna för att komma åt innehållet *ler*...men har man sakerna i burkar får man ju öppna locken ändå...och ja, man ser vad som ligger i! Annars är ju fiskedragslådor ett jättebra alternativ!

• annika5064

Och man kan ju hänga skåpet på väggen och få loss arbetsyta...och det är väl något vi verkligen behöver!

• Loppan79

annika - hi, hi menade såklart inte att det var jobbigt att öppna lådorna för att komma åt innehållet utan för att se vad som är i lådorna

• Humla78

Jag använder akrylfärg på tub till mina foamstamps eftersom jag redan hade sådan färg innan jag började scrappa och det går jättebra. Jag brukar oftast blanda i lite vatten så blir de lite lättare att hantera.

• Lingonflickan

Billabong: Vet inte om det går få reda på nåt den vägen men har du kollinr på avin kanske du kan gå in via postens hemsida och söka paket. Borde kanske stå nåt om avsändare där??

Minns ni att vi pratade om pappren som sitter i albumens plastfickor? Köpte en syratestarpenna eller vad det heter och testade. Det finns viss syrahalt i dessa. Tänkte att det kunde vara bra att veta.

• Sagomamma
    bitte71 skrev 2006-05-30 12:59:15 följande:
     Var och varannan dag plingar det på dörren: då är det brevbäraren som säger med sur min: "Ja, det var paket idag som inte går ner i brevlådan"  (alltså paket med 30x30-papper som jag ibland budar in på Tradera och ibland handlar från scrapbutiker).
    Alltså, man betalar ju faktiskt EXTRA för skrymmande, och det är ju för att man inte kan få ner paketen i lådorna! Du råkar bara en ha en trist bekväm brevbärare!

Med dom vita chalken planerar jag att stämpla foamstampstitlar! (vem var det nu som frågade...?*bläddrat för snabbt* ) och det ska bli sååå snyggt!
  • Jo79

Men vaddå, ringer han/hon på dörren!!? Jag får ju hem en avi och får snällt traska till ICA för att hämta ut mitt scrappaket. Inte rings det på nån dörr här för att det inte får plats i lådan....

Bitte: Kan se mig dig huka under fönsterbrädan för att postis inte ska få syn på dig... själv tycker jag det kan vara lite skämmigt att gå till ICA var och varannan dag och hämta ut dessa platta paket...

Vad smarta ni e med förvaring!! Jag har några små pluttiga fiskedragslådor, men de där stora grå med massa småfack verkar ju kanon! Eg. är det ju ett pysselrum jag vill ha, men det är liiiite svårare att fixa än några lådor...

Hej på dig MAMA! Det var ett tag sedan ....

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket