• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • myskatt

Nu är det pissväder ute och jag har två fina april och maj papper att scrappa med men ingen bazil Skrikandes. Kan inte beställa heller då jag är paaank!!!

Mullig mamma till Tilde ♀
  • Godis råttan

Hej alla scrappare!

Då jag är i princip helt grön på detta område så söker jag lite goda råd! (Jag började digsiscrapap lite smått i helgen)

Finns det någon mer än mej som digi-scrappar här inne?

Nån som kan ge mej lite tips om roliga länkar, med gratis ramar, dekorationer o sådant på?

• Loppan79

Godis råttan - jag tror att digiscrapparna har en egen tråd. Menar inte att köra ut dig härifrån, du får själklart hänga med oss här men du får nog bättre svar ang. digiscrap i den tråden

• BillaBong

Hej igen tjejer!

Sen den 23 maj har jag jagat ett paket över halva stan. Fick en avi samma dag och åkte för att hämta ut det, men nej nej. Där fanns inget paket. De sa att det antagligen bara var försenat och jag skulle komma tillbaka dagen efter. Så höll det på mellan mån-fre! Då ringde de postcentralen i stan - inte ett spår efter mitt paket. Det här var alltså i fredags (efter att jag försökt ringa dem varje dag hela veckan). De skulle leta vidare och ringa mig samma dag, men har FORTFARANDE inte ringt. Börjar bli rätt ... hm ... frustrerad nu eftersom det fanns en faktura i det där paketet som jag gärna skulle vilja betala i tid(!)... Vilket knappast kommer hinnas med nu.

Grejen är att jag inte har en aning om från vilket (scrap)ställe paketet kommer, det står ingenting annat på avi:n än min adress och numret som matchar paketet. ÅH, jag  blir galen!

Någon som har någon idé om vad man kan göra?

d(-_-)b
  • Jo79

Billabong: Det låter skumt..! En avi utan paket... hm..... Du har väl inte orderbekräftelsen kvar antar jag...? Ska du betala med faktura så är det väl inte så himla många företag att välja på, så du kanske kan kontakta dem och se om de har din order?

En fråga till er alla. Jag har så himla många smågrejer, utstansat av allt möjligt och massa olika brads och öljetter och småsaker som jag inte vet vad jag ska göra av... Hur gör ni med era småprylar? Just nu ligger allt i zippåsar, men jag ORKAR inte ha det så längre blir gaaalen på att bläddra igenom alla påsar för att se om det finns något som jag kanske ska ha på en Lo.... Tips??

Mamma till KaramEllen
  • malinka2

Jo79: Brads o sånt smått har jag i fiskelådor, perfekta o billiga på ÖB. Såg att nån hade sånna där askar för medicin, verka oxå smidigt!

Utstansat har jag oxå i zippåsar i en salig röra så där kan jag inte hjälpa dej Prima blommor har jag i zippåar som jag satt upp på väggen i min scraphörna, nöjd med den lösningen för då har jag bra översikt! Kankse kan man göra nåt liknande med de utstansade man använder mest *funderar*
    Precis när jag börja scrappa försökte jag ha mitt utstansade i sånna där cd plastfickor i en pärm men det funka inte alls, allt bara ramla ur...

Så jag tar tacksamt emot tips jag med

• BillaBong
    Jo79 skrev 2006-05-30 12:16:48 följande:
    Billabong: Det låter skumt..! En avi utan paket... hm..... Du har väl inte orderbekräftelsen kvar antar jag...? Ska du betala med faktura så är det väl inte så himla många företag att välja på, så du kanske kan kontakta dem och se om de har din order?En fråga till er alla. Jag har så himla många smågrejer, utstansat av allt möjligt och massa olika brads och öljetter och småsaker som jag inte vet vad jag ska göra av... Hur gör ni med era småprylar? Just nu ligger allt i zippåsar, men jag ORKAR inte ha det så längre blir gaaalen på att bläddra igenom alla påsar för att se om det finns något som jag kanske ska ha på en Lo.... Tips?? Mamma till KaramEllen

Jag har tre såna här: http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/310947B_X_2004-07-06_084635.jpg (den gråa varianten)

Funkar hur bra som helst till allt småplock! Just den där bilden är från Claes Ohlson, jag har köpt mina på ÖB. Facken ser likadana ut men jag vet inte om storleken skiljer sig något. Lägg till ett par cm på en vanlig videofilm så har du min storlek ungefär

d(-_-)b
  • Loppan79

Jag har en sån låda som billabong länka till. Den är superbra men tyvärr överfull så det är en salig röra där ändå . Jag vill också ha tips hur man annars kan göra, vill ju ha en snygg ordning i mitt kommande scraprum

• annika5064

Vet inte om länken funkar, men sådana här förvaringsskåp är kanon; får plats massor av småattiraljer...och det har man ju en del!

www.jula.se/butik/default.asp

Funkar den inte - gå in på Förvaring - Hyllor, skåp, bänkar - Sortimentskåp

Svar på tråden Scrapträsket