• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • MammaCaa

Hej heeej!!

Ska till Göteborg på lördag...

FINNS DET NÅN SCRAPBUTIK I CENTRUM???

Skynda o skynda o svara

Vill ju shoppa!!!

• LillemorR

Nu måste jag bara fråga er "proffs".
    Vellum....är det vanligt papper eller är ?????
    Hur använder man det på bästa sätt..
    Tänkte köpa vellum igår men ångrade mig när jag inte vet vad det är.. Ursh måste gå en till scrappkurs känner jag...jag är såå vilsien i denna hobby...

• ZaraÖ

Ny LO i galleriet! Den skulle vart med på veckans skissutmaning på scrappiz men inte alls blev som skissen när den var klar!

• MAMMSY

MammaCaa Nja.. men det finns en massa kortmakeri butiker man kan ju hitta grejer till scrapp där oxå.. Annars e det panduro som ligger mittemot NK å så finns det en scrapbutik på danska vägen scrapbook etc. Inne i femmanhuset längst ner ligger en affär som heter papterie dom har en del scrapsaker å en massa annat kul Format en helt underbar stämpelbutik med en massa uuuuunderbart ligger vid radisson (gamla sheraton) ungefär på drottning gatan sen finns arkivet oxå stämplar som ligger vid domkyrkan på lilla kyrkogatan ja det va väl allt tror jag..

• ZaraÖ

ja just det..jag har ju dodlat för första gången oxå på den LO:n! blev sisådär..

• Finta

LillemorR

Vellum är ett tunnare genomskinligt papper, det finns i olika färger och mönster. Men "syftet" är att det är till viss del genomskinligt! Man får jättesnygga effekter av att jobba med det.
    Du kan använda det både som dekoration som papper för att skriva ut text på. I mitt galleri finns en LO med texten Kryper. Texten på den är utskriven på Vellum!

• Skumpis

Åh, skissutmaning här också Kul! Då kanske till och med jag får ändan ur vagnen  Nästa vecka ska jag även göra Scrappiz. Räknar kallt med en sistaplats

• Marajjah

Jag bara älskar att scrappa efter skisser och har gjort flera på scrappiz, fram till för tre veckor sedan ungefär då det stoooora illamåendet tog fart!

Nu ska jag susa iväg och utse dagens scrappiz!

• tr3z

håller på med veckans utmaning på scrappiz, men då jag gjort det som ett jättefödelsedagskort till pappa som fyller 50 och därför inte helt följt skissen kommer den bara hamn i galleriet här.. ikväll

Svar på tråden Scrapträsket