• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • myskatt

Det är väll bara att klippa ihop olika bilder i ett 10*15 format, alt sätta bilden i mitten (i den storlek man vill ha) och låta reseten va vitt.

Man kan ju lämna in vilken jpg fil som hellst på fotoframkallning, behöver inte va ett fotografi.

• Skumpis

myskatt - Så om jag förminskar ett kort i ett bildredigeringsprogram så blir själva bilden mindre när jag framkallar det? Jag trodde de gjorde dem så stora som möjligt i ett 10x13-format.

• Cia o krabaten

Ikväll har jag äntligen scrappat igen!!!!
    MEn ingen hit att sitta i soffan vid det låga bordet direkt...

Skumpis: Jag tror att ngn tidigare i gamla tråden pratade om att hon just gjorde så att hon gjorde ett minikollage av typ 4 bilder och lade ihop till en 10*15 eller nåt i PS.
    För väljer du att framkalla bara en förminskad bild blir den ju så stor som formatet (10*15 eller 10*13) Men om du satt ihop flera små till en normal så funkar det nog. Aldrig provat själv.

Jag beskär oftast, men skriver ut själv i olika storlekar.
    Det de flesta av oss nog är inne på nu, eftersom vi sett flera av Cheri/Ewoneys underbara LO's är minifotona.
    De är Indexbilderna när man framkallar (Motsvarande negativen förr-karta med alla foton fast supersmå) Det finns även som utskriftsmöjlighet. Index heter det där också och på min skrivare ligger det allra sist.

• tr3z

Cia - åhååå, så man kan använda dom små fulingarna också! Det har jag inte tänkt på!

• Skumpis

Det har faktiskt jag tänkt på men tyckte att de var så väldigt små. Men alla är sparade i scraplådan

• Cheri

I lööööööööve Index fotona! *MEGAdille på*

Tack snälla Kikkan!!

• Cheri

ni får ursäkta att jag bara dyker in i diskussionertna lite hur som helst då o då.. men har så himla svårt att hänga med i diskussionerna ordentligt nu när BusFröken är här! Det var lättare att vara aktiv under graviditeten

• scrapparlotta

ja dom kan man ju använda, har jag inte tänkt på. Ska genast leta upp alla mina såna. Fast dom är väl kanske i minsta laget, men har man inget annat så duger dom med

• tr3z

Cheri - fruktansvärt snyggt!! (å det gör inget att du bara dyker in, så klart! )

Jag har ju kastat mina indexbilder.. tror jag... Hmm. Ska kolla. Blir ju perfekt när man scrappar 8*8..!

Svar på tråden Scrapträsket