• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • MAMMSY

Är det nån mer än jag som försöker få sambon att scrappa? Joo jag tjatar faktist lite på honom att han borde göra en LO till Julias album så att han blir lite representerad där med... Han hävdar att det inte känns så "manligt"Fundersam Fastän han har läst flera års reklam studier!!! Tycker att han om nån borde få ihop en layout! Så om ni oxå börjar tjata lite på era respektive därhemma så an jag ju säga att han inte ensam iallafall

Kram Malin
  • Amelié77

MAMMSY
    Jag frågade faktiskt min make igår och han var inte alls så motsträvig som jag hade trott. Fast han sa "jag kommer bara att förstöra dina fina papper". Tror nog att jag kan få honom övertalad.

• kela81

Nä...inget försök till att övertala sambon här inte *miiiiiina papper..bara miiiina* Nä...men jag har väldigt svårt att se honnom sitta och scrappa...eller ens ha tid att tänka tanken...däremot har jag försökt att få honnom att sätta in korten från lumpen och det i flera år nu,,,jag har erbjudigt mig att göra allt, han behöver bara säga vilken ocrning de ska va i och vad alla heter...men han totalvägrar...tycker att det är onödigt...så scrappa...eh...nä..tror inte han är sugen på det

• MAMMSY
    Glad tjohooooooooooo jag e så glad!!! Känner mig nästan helt hög.. Ehhh joo
    E precis färdig med veckans skissutmaning å jag e så nöjd med den Skrattande knallrosa blev den å jag e nöjd *visslar en fin liten scraptruddilutt för mig själv* 
    Ett problem bara    Fortfarande ingen digitalkamera å när jag ringde sambon på jobbet så funkar inte deras scanner     Hur ska jag göra nu? Tror ni att man kan gå till fotoquick eller nått annat ställe å få den avscannad där? Kostar väl antagligen multum.. När är det LO:n måste vara ute på scrappiz? 
    En scraphög trallande rosa tokig mamma
  • Skumpis

Mammsy - Söndag tror jag. Känner du ingen med digitalkamera i närheten? Annars får du komma hit och låna min! *nyfiken på din LO*

• MAMMSY

Skumpis *gulle dig* jooo Rebecca har digitalkamera men både hon å Alva e sjuka så henne kan jag inte be om hjälp, mamma å pappa bor i Åsa, å ja det var dom det. Om jag inte får det fixat vill du fota åt mig då???????? Oskyldig 

• Skumpis

Självklart! Hur fixar vi till det? Skriver i din gästbok.

• ZaraÖ

Listen up alla ni i swappen!
    Idag har jag fått alla fickor och jag lägger dom på lådan strax!
    Så imorn har ni dom! Alla fickor är jätte fina!!

• Arctura

Ska köpa ett verktyg som man sätter fast öljetter med, vilken och vad behöver man? Behöver man ett verktyg som gör hålet och ett som man sätter fast öljetten med? Sen såg jag nån som hade en "läkande" matta som man har under när man sätter fast öljetten, behöver man en sån eller går det bra att ha en gamal tidning eller nått under bara? Vad har ni för nått?

• MAMMSY

Arctura: Jag ska oxå köpa en öljetsettare å jag har tänkt att satsa på en silent setter eller en instant setter Dom är båda "tyssta" å allt man behöver medföljer

Svar på tråden Scrapträsket