• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jo79

Oj oj oj... var inne på scrapoteket och kollade nyheterna.... vad supersnygga färgerna i fourz är! Vill ju ha varenda serie där ju! Penga mun Riktigt läckra!!

Mamma till KaramEllen
  • Cia o krabaten

mkk: Kolla igen då... Finns ju på alla scrapbutiker...

HEnriks Wife: Ett sätt att fixa till det kliniskt vita kan ju vara att sy runt kanterna med någon pssande färg på tråden. Då blir det ju som en liten ram... Både raksöm och sicksack blir läckert!

• smurfan73

Nu finns det en till LO i mitt galleri Kolla och kommentera !!

• Henriks wife

Cia och krabatten: Ja det var juh ett bra förslag oxå. Tack

Vi har börjat försöka
  • bitte71

GAAAAAAH - nu behöver jag hjälp! Satt uppe och scrappade igår till 00.30 (fattar inte varför jag gör det när jag vet att vi har en bebis som vaknar senast 5.30 - självplågeri kanske? Då vid 00-tiden (i lampans sken) såg titeln (som jag delvis stämplat med akrylfärg) ut att synas rätt bra. Men nu när jag kom ner och tittade på den i dagsljus så ser jag att orden jag stämplat ser jättemesiga ut! Vad ska jag göra för att få dem att synas bättre (det är alltså orden "land" och "lego" jag syftar på)??? Markera runtom med svart penna , eller fylla i med färg för hand eller vad? Finns bild i mitt galleri, observera att den alltså inte är färdig vad gäller deko och sånt!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • BillaBong
    bitte71 skrev 2006-06-04 06:33:32 följande:
    GAAAAAAH - nu behöver jag hjälp! Satt uppe och scrappade igår till 00.30 (fattar inte varför jag gör det när jag vet att vi har en bebis som vaknar senast 5.30 - självplågeri kanske? Då vid 00-tiden (i lampans sken) såg titeln (som jag delvis stämplat med akrylfärg) ut att synas rätt bra. Men nu när jag kom ner och tittade på den i dagsljus så ser jag att orden jag stämplat ser jättemesiga ut! Vad ska jag göra för att få dem att synas bättre (det är alltså orden "land" och "lego" jag syftar på)??? Markera runtom med svart penna , eller fylla i med färg för hand eller vad? Finns bild i mitt galleri, observera att den alltså inte är färdig vad gäller deko och sånt! Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209

Det blir lätt att man sitter uppe till sent på natten, flera gånger har jag inte lagt mig förrän 06:00(!!!), DET om något är ju rätt osmart eftersom jag också har en bebis som vaknar runt 05-07 varje morgon Räcka ut tungan

Men ang. titlarna... Jag skulle nog dragit en svart linje runt alla bokstäverna. Tror det kan bli riktigt snyggt efersom rutorna med de mindre bokstavsrutorna har en svart kant runt sig.

Hur som helst ser det ut att bli riktigt snyggt det du håller på med

d(-_-)b
  • Mystjejen

Billabong: Jaha! Tack för upplysningen... Finns ju hur mycket olika papper som helst. Jättebra men farligt... surfade runt på olika scrappaffärer igårkväll och hittade hur mycket som helst. Och det värsta är att jag behöver MASSA grejer o papper men har inga pengar just nu...snyft...

• Mystjejen

bitte71: jag håller med att svarta kanter kan bli bra. Eller stämpla samma bokstäver fast i en annan färg (typ vit eller beige kanske eller en färg som matchar) fast inte exakt på samma ställe utan så att de överlapar varandra, eller hur man nu ska förklara... Ser ut att bli en jättefin LO. Lycka till!
    Själv hoppas jag få tid att scrappa nån sida eller två i babyalbumet.
    Blir så trött på mig själv, hade tid igår men då blev jag sittande vid datorn och surfade på scrappsidor...

• Meli

Mystjejen

Det är också bra att man kan använda dlear av pappret som mönstrat och andra delar som enfärgat, då vet man att det matchar, för det är ju inte alltid man har Bazzill hemma i exakt rätt nyans

• miaIsL

Skulle behöva lite hjälp av er som handlat från USA, vilken webbutik/sajt är bäst, billigast, har bästa utbudet.

Svar på tråden Scrapträsket