• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Loppan79

Henriks wife - men det kan ju bli skitsnyggt med vitt bakrundspapper och någon snyggt mönstrat papper till.

• timmerbacka

PÅ väg till scrapp-maratonGlad

Sex månader: Äter som en häst & sov vanor finns inte...hur orkar Han??
  • Mystjejen

Har beställt superfina papper till dotterns första år album. På scrapandgiftcorner de hade rea på papper... Vill ha dem NUUU!! Ska renovera här hemma snart och då måste jag packa ner kontoret och alla mina scrapp saker...snyft... Men sedan så ska jag få ett större rum att pyssla i så jag får väl fylla på med inspiration så länge... Och skaffa lite mer papper och dekorationer, de börjar ta slut. Någon som gjort bröllops album?? Vill ha tips på papper, ja allt egentligen...

• Henriks wife

Loppan79: Jo jag insåg det senare under kvällen, det är bara det att för mig känns det alldeles för kliniskt rent, men nu ar v beställt lite mer färgade papper från nätet så vi har till nästa kort

Gubbens bästa kompis dotter fyller 7 och hon ska juh få nått fint kort, sen fyller gubbens brorsson oxå...och där har jag ett så sött kort jag vill skriva ut

Och då är vi hemma från bröllopsresan och gubben ska juh få en fotoskrivare av mig i bröllopspresent så vi kan skriva ut och scrappa massor

Vi har börjat försöka
  • längtans tider

Någon här som vet om man kan använda lite tjockare papper i en skrivare?? Ska skriva ut en text hade jag tänkt, men vill ha den på just det färgade, lite tjockare jag har..

• bitte71

längtans tider: om du menar cardstock så går det bra. Det brukar jag göra!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • mkk

Finns det nåt ställe på internet som säljer stämplar?

• bitte71

mkk: de flesta scrapbutiker säljer stämplar. Vilken typ av stämplar är det du menar? Lite större foam stamps som man använder till titlar, eller mindre stämplar för att bara skriva "tryckta" bokstäver? Eller menar du stämplar med motiv? Kolla runt lite på nätbutikerna under stämplar så hittar du säkert något som passar!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • mkk

jag menar både med bokstäver o med motiv, har kollat på några butiker på nätet men har inte hittat några

Svar på tråden Scrapträsket