• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • malinka2

mkk: finns massor av länkar på scrappiz till stämpelshoppar 8rubberstamoing) min favorit är nog "poppes shop" kolla där!

• malinka2

Hmm jag o mitt tangentbord...rubberstamping heter det ju!

• Jahaja

Hej hallå alla glada! Nu är jag i farten med att betälla en Foam Stamps men vet inte riktigt vad jag ska ha till. Har fått berättat för mig att de går lika bra med stämpeldyna som med akrylfärg men vad är era PERSONLIGA åsikter om den saken..?

• malinka2

jag kör stämpeldynor, har använt både distresser, fluid chalk o vanliga dynor. Har akrylfärg oxå o det blir ju snyggt fast jag är lite lat av mej blir nån gång ibland.
    Tycker det fyller två olika behov, använder mina akrylfärger när jag scrappar färg glatt o dynor när jag scrappar i dova toner (vilket jag nästan alltid gör *s* )

• Sagomamma

Jag har använt akrylfärg för det mesta, men fluid chalk är nog egentligen bekvämast! (Dark brown)

• Lingonflickan

Snyft. Nu vet jag inte vad jag ska scrappa längre. Har hållit på i en hejdundrande fart så nu tryter fotona... Ville pröva med skissutmaningen men hittade inga passande "neutrala" heller. Har gjort en LO jag blev riktigt nöjd med, men den kan jag inte lägga ut eftersom det är en nakenbild på sonen.  Har gjort en neutral oxå men lyckas inte fota av den just nu. Vad göra nu'rå???Ledsen

• Sagomamma
    Lingonflickan skrev 2006-06-03 19:59:33 följande:
    Snyft. Nu vet jag inte vad jag ska scrappa längre. Har hållit på i en hejdundrande fart så nu tryter fotona... Ville pröva med skissutmaningen men hittade inga passande "neutrala" heller. Har gjort en LO jag blev riktigt nöjd med, men den kan jag inte lägga ut eftersom det är en nakenbild på sonen.  Har gjort en neutral oxå men lyckas inte fota av den just nu. Vad göra nu'rå???
    Sudda bort pojken i photoshop, vet jag!Glad
  • malinka2

mamma i småland: altered? Scrappa gamla lådor, burkar, snygg anteckningsbok, dagbok, pennställ eller gör kort? Dörrskyltar, mapp till räkningar, toaskylt, tavla på toa osv osv osv hmm finns MASSOR av kul att scrappa utan foton! Själv håller jag på o klär en godislåda med papper (fotofix fäster inte bra )som jag tänkte ha mina stämpledynor i. Alltid har man nån låda eller bok att dekorera!

• Mystjejen

Hej! Dum fråga kanske...men papper med olikmönstade sidor tex ena sidan mönstrad och andra enfärgad, vad är syftet med dem? Hur använder ni dem?

• BillaBong
    Mystjejen skrev 2006-06-03 20:40:23 följande:
    Hej! Dum fråga kanske...men papper med olikmönstade sidor tex ena sidan mönstrad och andra enfärgad, vad är syftet med dem? Hur använder ni dem?

Tex vika ner ena hörnet... Skrattande

d(-_-)b
Svar på tråden Scrapträsket