• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Lingonflickan

Undrar bara om alla använder sig av skisser. Har själv ännu inte testat det. Kanske borde jag det. Är det svårare eller lättare? Maken kommenterade en av mina LO:s i planeringsstadiet att den kändes väldigt strikt. Kanske är mitt dilemma. Lättade upp den lite och skulle bara avsluta då mitt skrin med min skalpell verkar som uppäten...

• Meli

Jo79

Bara älskar dina LOs!

mamma i Småland

Både och gör jag, men jag brukar inspirationssurfa och inhämta lite idéer här och var ifrån, och sen gör jag egna skisser utav dem som jag följer. Fast det färdiga resultatet blir ju aldrig exazkt som skissen, men jag gillar att ha något att följa.

• Henriks wife

Jo79: Jag tyckte oxå de var jättefina.

• lillvilda

Blue Vapor. aha..ja det var när jag var på scrapkurs som jag fick en bild av att dator nästan var bannlyst=) min vän som gått kurs där innan sa oxå att man absolut inte skulle skriva ut på dator för bläcket inte var syrafritt osv. så sen dess har jag vart så osäker. jag har ju använt datorn ändå för jag tycker de blir så snyggt men tänkt att det kanske inte är helt "scrapprätt" =) Men nu när jag ser dina underbara Lo:s så tänker jag absolut använda datorn mer. tack för länken!!

Tack till er andra som oxå berättat att jag nu kan använda min älskade dator när jag scrappar fått hem nya papper idag så gär ska scrappas!!

• Loppan79

mamma i småland - jag tycker det är roligare att scrappa efter skisser än på fri hand Det kan både vara lättare och svårare. Lättare för att man har något att gå efter men svårare eftersom man ibland måste göra saker som man inte är van vid.

Var med i veckans skissutmaning och testa följ en skiss. Kolla utmaningstråden så hittar du vem som har skissen nu
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m8453808.html

• Jo79

Naaaa vad gulliga ni é...

Jag använder ganska ofta skisser just nu, men det går i vågor. Jag brukar kolla runt lite här och där och rita lo:sar eller detaljer som jag tycker är snygga. Jag tycker att skisser är ett bra sätt för mig att komma igång, ibland blir det väldigt likt skissen och ibland verkligen inte!

Mamma till KaramEllen
  • leamon

Gissa vem som är glad idag?? Jag fick ett mail att jag har vunnit maj månads tävling hos Kickis pyssel (kickispyssel.vstore.ca/)med mitt kort "Grattis Jesper"!!! Visserligen var det inte så många kort med i tävlingen men ändå...

• bitte71

leamon: grattis!

Har lagt ut en LO till i galleriet, har visserligen gjort ytterligare två men de tänkte jag skulle vara med i utmaningarna framöver så de lägger jag inte ut än

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
Svar på tråden Scrapträsket