• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Jo79

Grattis Leamon! Det spelar väl ingen roll om det det inte var så många med, vinst som vinst!! Kul!!

Mamma till KaramEllen
  • Cia o krabaten

Supergrattis Leamon! Idag är din dag att gå runt med ett leende på läpparna

• Jo79

Angående sina första lo:sar.... jag ryser när jag ser mina första! De är riktigt läskiga att se på tycker jag... Men jag har bestämt mig för att de ska få vara som de är, för de visar ju faktiskt på en utveckling, och det är alltid roligt att se att man utvecklas. Men däremot är jag tveksam till att ha kvar de i min dotters album.... tycker lite synd om henne som ska ha dessa "verk" i sitt album... Så jag kanske gör om några sidor där, fast sparar de jag gjort i ett annat album. Var det inte Cia som hade ett träningsalbum? Eller är det ett album om din träning? (Typ jogging...?)

Mamma till KaramEllen
  • Cia o krabaten

JO: Nej det var ett album med mina första LO's. Jag hade inte så mycketa tt scrappa så jag lånade foton av min väninna på mina gudbarn (från flera år tidigare) och scrappade dem. Men de hör ju inte riktigt till vårt familjealbum...

BEstämde sen att jag skulle börja scrappa from vårt bröllop för att inte ha foton från 10 års tid innan att scrappa. Det skulle först och främst ta eviga tider och sen var ju fotona som de var... Man fotar ju lite annorlunda nu! SÅ det albumet får dottern titta i eftersom det inte är lika "värdefullt" som de riktiga.

• Loppan79

mamma i småland - nu är det ju inte jag som har gjort skissen men jag antar att det betyder att det ska vara dekorationer där. vill man följa skissen slaviskt så ska det väl vara korsstygn där.
    *Hoppas nån hojtar om jag säger fel nu* :o

• Loppan79

mamma i småland - såg att du redan hade fått svar i andra tråden, var visst lite sent ute

• Henriks wife

*SNYFT* I dag köpte vi papper i örebro till ett kort vi ska göra, men de hade bara vitt papper, jag hade tänkt att klä in hela det vita pappret, men gubben tror inte det blir nått bra, så nu är jag missnöjd osså vill jag juh skicka kortet på Måndag till hans moster *snyft*

• Sagomamma

Helt OT men idag ska jag åka och kika på en KATT!!! Som jag är helt förälskad i!! Tjohoo!! Nu blir det till att scrappa katt!

Svar på tråden Scrapträsket