• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Nienna Calaelen

Nu har jag har en halvfärdig LO till beskådan i mitt galleri. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra mer med den, förutom en titel. Ena sekunden tycker jag att den är bra som den är, nästa känns det som att det fattas något. Jag har jättefina, matchande Primablommor, men jag vet inte... Vet inte hur jag ska göra med titeln heller, vad det ska stå, om jag ska stämpla den osv. Usch, det är inget roligt att scrappa när man känner sig så velig!

~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Cia o krabaten

liiinda. De jag ger bort ger jag i ramar.
    Då försvinner det problemet

• jenn79

Är det någon som vet vart man kan köpa en "sån där" skrivare som "stansar" ut bokstäverna åt en Om ni fattar vilken jag menar

• mkk

cia o krabaten; smart, fast jag hade tänkt att man skär ut o använder den som en mall men det kanske inte går

• Cia o krabaten

Jenn: Menar du wishblade?
    Vet inte var tyvärr. Kika in på scrappiz. Vet att några köpt som hänger där

• Blue Vapor

Ja en wishblade vore himla najs............ *drömmer*

Lillvilda - tack så hemskt mycket!
    Jag skriver i stort sett all min journaling och titlar på datorn! Skrivarbläck är HELT okej, var har du hört annat?? Printa på bara flicka lilla! Jag använder oftast vanliga word, men tar hem en massa fina gratisfonter från nätet om jag vill ha något särskilt (typ alltid)! Kolla tex www.dafont.com ! Ibland använder jag ett layoutprogram som heter Illustrator för att fritt kunna möblera om ord och bokstäver som har olika fonter och storlekar. Mycket trevligt!

• Cia o krabaten

Jenn: Hmmm 3217,46SEK blir det med dagens kurs på Forex... *Kliar i fingrarna*

• Blue Vapor

Cia - schhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Svar på tråden Scrapträsket