• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Lycka2

Hej scrapmasterscrappers...

En förmodligen pinsam fråga....Bazzill trio mono för 85 kr...hur många papper är det av varje färg...? Bazzill monochromatic för 129 kr, hur många papper är det där?

*Åhhhåhåh snälla någon nätbutik ha fraktfritt snart.*

• MAMMSY

*sjunger*Skrattande ja ja ja ja ja ja snart äger jag en silent setterSkrattande

Men vad jag drömde i natt, drömde att alla tyckte att min skiss till skissutmaningen var kass å att jag inte fick vara med här i scrapträsk tråden längreGråter
    Förhoppningsvis tycker ni inte att den e SÅ dålig.. va?! Den e medskicka sambon till jobbet nu så så fort den e avscannad å mailad dyker den upp i galleriet

• Humla78

Snyft! Nu är jag klar med min scrappizutmaning. Antar att det betyder att man måste ta hand om hushållssysslorna innan den magsjuke sonen vaknar... (ska besöka tr3z någon dag så jag får den fotad, sen ska ni få se mitt första scrappförsök i 12x12).

• PamPam 83

ZaraÖ

Jag har beställt från Skapahobby i slutet av februari i år. Jag fick halva beställningen efter ett par dagar och de skrev att de skall skicka mina resterade varor så snart de har kommit in.
    För två veckor sedan mailade jag och hörde efter varit mina saker har tagit vägen, då svarade de att de har inte fått in grejerna ännu men de kommer in när som trodde de. De räknade inte med att det skulle vara en sådan anstormning på webshopen.
    Den resterande beställningen har fortfarande inte dykt upp

• kela81

ok...nu så ska jag tjata lite igen...det här med vellum..hur fäster man det på bästa sätt? Håller på med en 8x8 Lo på min katt och skulle vilja ha ett vellumblad med texten cute hängande över bilen sådär så att man kan lyfta upp den och kolla på kortet...Men hur ska jag sätta fast det???

• kela81

Jag tänkte gå en sväng förbi skapahobby idag om jag hinner innan jobbet...ska jag morra lite åt dem åt er

• Blue Vapor

Kela - fäst med eyelets eller brads, eller med ett fint band så att limmet inte behöver synas!

• kela81

BV-tack.. ska in till skapahobby och kolla ifall jag hitar några fina brads som passar till

• kaksmulan

Okej nu en dum fråga från en nybörjare:
    Vad är brads och eyelets???
    *rodnar*

Felix ♥ och Ellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • kela81

brads är såna där små knappar med två "ben" på som man viker ut på baksidan av pappret...äh..kanske ska låtan nån annan förklara...som gör det lite bättre än mig

Svar på tråden Scrapträsket