• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Blue Vapor

Kela - jamen just! Klart du ska köpa den där! Jag vet att kompisar sett den för typ 20 dollar där....

*fniss* ja det mest osmarta jag kan komma på just nu, som jag gjort "på trötten" är att inbilla mig att jag hade ögonmått nog att på frihand sätta ut tre mini-eyelets på RAD i en text Det gick inte alls det bra, fick försöka kludda över två av dem med guldgrunks dagen efter sen....

• kela81

*asg* Jag skulle inte ens kunna sätta dem på rad med hjälp av linjal så här sent på natten

• Sussieb

Nej det är nog sista sekund som gäller JÄMT.....
    Var lika dan när jag pluggade då satt jag sista nätterna och skrev tentor.....
    Nu är alla bilderna printade och tillskurna nu ska jag planera lite och se över mitt material, som hälften redan är packat i en kartong dock tillgänglig.....
    Sen får jag fortsätta i morgon....
    Har ju ända till nästa torsdag på mig, får hoppas att det går utan problem så borde jag hinna....
    Tyvärr så är det ju kvällar och nätter som gäller när barnen somnat, längtar tills vi flyttat då får jag ett scrapprum!!!!

• Blue Vapor

*frust* inte jag heller, men det fattar inte jag så här sent

Näe, nu svettas jag av trötthet här... och nu lyckades jag till sist att printa ut min journaling på RÄTT ställe och på rätt PAPPER! Så nu tänker jag nog gå och sova... eller jag menar, gå och våndas i horisontalläge.... kanske kan man få sig några z:an under timmarna innan solen börjar gå upp..

Natti natti!

• kela81

Sussieb-åh...vad jag känner igen det där Sista terminen jag pluggade så satt jag 4 dygn i sträck och skrev 7 uppsattser...trotts att jag haft 10 veckor på mig! Levde på cocacola och sov tre timmar per natt under de dagarna....zzzz

• kela81

BV-ja...bäst du går och lägger dig i horisontalläge.... innan du får för dig att klistra på nått på sin journaling som du nu lyckats få rätt Jag ska nog ochså krypa i säng...jag jobbar ju i morron

• Blue Vapor

Haha, ja sånt plugg känner vi igen och minns med största vånda!

Ska bara tipsa innan jag släcker ner här.... på Clas Ohlson så finns det en sån "lim-på-rulle" från Omniwell inne på kontorsavdelningen. Den permanenta är dålig, men den NON-permanenta varianten är faktiskt jättesmidig att använda då man ska sätta fast fin-papper på skivarpapper och köra igenom för den slutliga utskriften! Sitter perfekt, och så är det jättelätt att få bort sen! Billigt som attan, har för mig att en förpackning går på 19 spänn!

Nu SKA jag sova.......

• kela81

Ska väll också slita mig här ifrån...BV har redan hunnit kuta isäng ser jag...
    Go natt Sussieb och alla andra nattugglor...fall det är några fler

• Kagi

Tack för tips tidigare om inköp i USA (även om de mest gick ut på "köp allt!" ).

Det där med öljetter gillar jag. Någon som kan tipsa om bra verktyg för det?

• kela81

Hänger med på Kagi:s fråga Vågar ju inte fråga själv igen vad man ska köpa...eftersom ni svarade allt till henne

Svar på tråden Scrapträsket