• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • myskatt

Alltså, det måste va nåt fel på mitt passagenkonto som inte tar emot meddelandet. Reggade om mig med min hem mail och fick ett mail på ½ sekund!

Ullen heter jag och nu ska jag kolla runt lite .

• MAMMSY
    tr3z skrev 2006-03-24 20:28:27 följande:
    tur att ni är så duktiga på att scrappa här för då behöver jag inte vinna å göra en egen skiss!
    Haha det var därför jag började med en skiss annars hade jag aldrig fått gjort nån
  • Lioness

Puffar min fråga....

Jag har sett att flera, bla Svenskengelska har gjort rutor av en bild. Klipper ni bara itu bilden och lägger dom en bit ifrån varandra eller hur gör ni?

*nyfiken*

Lioness

• SvenskEngelsk

Lioness:
    Jag mätte först upp så att ögon kom i egen ruta lixom, men inte alls nöjd med den layouten, så den finns inte längre i galleriet, USH

Men ta ett foto som är VÄLDIGT MKT NÄRBILD, testade först med ett annat foto, såg hemskt ut, då fotot innehåll mer än bara ett ansikte,
    Sen mätte jag ca 2.5cm rutor

• Lioness

SvenskEngelsk - det är klippa och klistra som gäller med andra ord...! Jag får pröva mig fram, tack för ditt svar!

Kram Liones

• Ellisen

hej på er!!
    Nu har jag lagt in min 2:a,3:e och 4:e LO. Kika gärna in och säg vad ni tycker
    Ha en bra helg allihopa!!

• Glyfen

Lioness: Jag undrar också hur det blir med tvåan och treans album!
    Men jag tror att Practise makes perfect.. alltså behöver jag inte fundera i flera veckor på vad albumet ska innehålla, det finns ju redan en mall liksom.. så förhoppningsvis behöver jag inte lika mycket tid per sida då!!

Nu ska jag leka lite med Photoshop!

Förresten tror jag att Tygtiger har skrivit tips om hur man får flera små bilder på samma fotopapper...

• Glyfen

Hoppsan!! Missförstod frågan!! Glöm mitt inlägg...

Svar på tråden Scrapträsket