• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-04-03 17:40:48 följande:
    Det har verkligen blivit otrevlig stämning i Gränslandet och ska jag va ärlig har jag lite svårt veta vilka jag ska hålla på. Å ena sidan vet jag precis hur dryga en del män kan bli i grupp men undrar samtidigt om verkligen Peter skulle va så dryg. Å andra sidan fick jag inget gott intryck av tjejerna heller som vägra hjälpa till och bara satt och gnällde. :/

Drygast på ön är ju helt klart Nick och han kan gott få åka ut snart. Cathrine kommer jag inte att sakna. Hon vänder kappan efter vinden. Först när hon va bästis med Nick va hon snorkig och dryg mot Jannika och Peter men när hon blev ovän med Nick passa det plötsligt att umgås med Jannika och bli feminist.
    Håller med dig att det är otrevlig stämmining på Gränslandet och det var väl förväntat när Nick var den som kom dit innan alla andra som ska komma. Han anser att Gränslandet är hans egendom, precis som Adnilson anser att matlagning och kök är hans egendom.

Cathrin tyckte jag var som ett litet barn när det gick henne emot, gick hon i väg och surade.

När Adnilson kom dit så blev alla killarna som barn...(nu ska vi ha killpakt) dem uteslöt tjejerna och jag förstår att dem kände sig utanför och bestämde att inte göra nåt. Helt klart lite löjligt av vuxna kvinnor.

Men hur tror ni det kommer att gå när Nick och Adnilson ska sova i samma hydda!? Jag kan nästan säga till hundra att dessa två kommer att komma i bråk. Eller så ser dom två till att slå ut alla med elakheter. Men som sagt det kan inte vara två alfahanar i samma hydda.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-04-03 20:24:15 följande:

Håller med dig att det är otrevlig stämmining på Gränslandet och det var väl förväntat när Nick var den som kom dit innan alla andra som ska komma. Han anser att Gränslandet är hans egendom, precis som Adnilson anser att matlagning och kök är hans egendom.

Cathrin tyckte jag var som ett litet barn när det gick henne emot, gick hon i väg och surade.

När Adnilson kom dit så blev alla killarna som barn...(nu ska vi ha killpakt) dem uteslöt tjejerna och jag förstår att dem kände sig utanför och bestämde att inte göra nåt. Helt klart lite löjligt av vuxna kvinnor.

Men hur tror ni det kommer att gå när Nick och Adnilson ska sova i samma hydda!? Jag kan nästan säga till hundra att dessa två kommer att komma i bråk. Eller så ser dom två till att slå ut alla med elakheter. Men som sagt det kan inte vara två alfahanar i samma hydda.

Ingen aning hur det kommer gå mellan Nick & Adnilson. Än så länge verkar det ju va nån sorts ömsesidig respekt. Dom är ju båda bra på tävlingar men jag tycker fortfarande Nick är betydligt mer otrevlig och egoistisk än Adnilson.

Tycker dagens Robinson avsnitt också gav en otrevlig bismak. :/ Bonnie behandlas väl i lag Nord medans Zusana behandlas sämre i lag Syd. Tycker Syd ger ett småaktigt intryck.

Tycker också synd om Zusana som mer och mer verkar bli utmobbad av flera i egna laget och dessutom lag Syd. Ok, hon är inte bra på tävlingar men vafan hon gör väl så gott hon kan.

Synd att Syd vann för det kan innebära att Bonnie röstas ut av Nord (eller har jag missuppfattat?). Jag gillar Bonnie såhär långt.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-04-04 00:58:10 följande:
    Ingen aning hur det kommer gå mellan Nick & Adnilson. Än så länge verkar det ju va nån sorts ömsesidig respekt. Dom är ju båda bra på tävlingar men jag tycker fortfarande Nick är betydligt mer otrevlig och egoistisk än Adnilson.

Tycker dagens Robinson avsnitt också gav en otrevlig bismak. :/ Bonnie behandlas väl i lag Nord medans Zusana behandlas sämre i lag Syd. Tycker Syd ger ett småaktigt intryck.
    Tycker också synd om Zusana som mer och mer verkar bli utmobbad av flera i egna laget och dessutom lag Syd. Ok, hon är inte bra på tävlingar men vafan hon gör väl så gott hon kan. smile4.gif

Synd att Syd vann för det kan innebära att Bonnie röstas ut av Nord (eller har jag missuppfattat?). Jag gillar Bonnie såhär långt.
    Om Nick vore trevligare så vore det ok. Men jag undrar om och när han skulle komma med i antingen lag Nord eller Syd hur dem andra skulle acceptera honom med hur  han är som person.
    Adnilson är bra om han skulle släppa det med att han är så bra på att söka mat och matlagning. Han har ju inte sett vad dom andra kan inom området då han inte ger tillfälle.

Ja det var inget kul att lag Syd inte visade hänsyn till Zusana och att dem ljög till henne om en av hennes lagkamrater i lag Nord (kommer inte i håg namnet).

Bonnie blir behandlad som lagmedlem och hon är trevlig, men ska lag Nord ha henne med i Örådet? Jag förstod att Zusana kommer tillbaka och att det är hon som kommer att bli utröstad. Men jag vet inte det kanske är så att Bonnie är kvar under Örådet hos lag Nord. 
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-04-04 10:45:41 följande:

Om Nick vore trevligare så vore det ok. Men jag undrar om och när han skulle komma med i antingen lag Nord eller Syd hur dem andra skulle acceptera honom med hur  han är som person.

Adnilson är bra om han skulle släppa det med att han är så bra på att söka mat och matlagning. Han har ju inte sett vad dom andra kan inom området då han inte ger tillfälle.

Ja det var inget kul att lag Syd inte visade hänsyn till Zusana och att dem ljög till henne om en av hennes lagkamrater i lag Nord (kommer inte i håg namnet).

Bonnie blir behandlad som lagmedlem och hon är trevlig, men ska lag Nord ha henne med i Örådet? Jag förstod att Zusana kommer tillbaka och att det är hon som kommer att bli utröstad. Men jag vet inte det kanske är så att Bonnie är kvar under Örådet hos lag Nord. 

Det blir väl max 1 eller 2 från Gränslandet som får komma tillbaka till Robinson enligt va jag tror. Den eller dom lär väl komma tillbaka först efter sammanslagningen eller rent av till finalen så återstår se hur det går. Nick åkte ju för övrigt ut ifjol just för han sågs som för bufflig.

Nu vet vi att Zusana och Bonnie är tillbaka i sina lag så vi får väl se vem som röstas ut ur lag Nord. Har Zusana immunitet nu för annars kommer troligen hon åka. Om hon inte lyckas övertyga nog många att rösta ut Sebastian. Spännande.
  • molly50

Jag hoppas att de röstar på Sebastian. Jag tycker han har börjat bli lite väl nedlåtande mot tjejerna. Och sådant ska inte löna sig,tycker jag.

• molly50

Det blir ju intressant att se hur det blir i Gränslandet nu när Sebastian kommer dit också.

• Johannus
    molly50 skrev 2019-04-07 22:01:15 följande:
    Skönt att Sebastian åkte! Men har lite svårt för Anna också.
    Ja det var skönt att Sebastian åkte och samma med mig jag har svårt för Anna med. Ok båda är starka i tävlingar, men deras sätt att behandla andra deltagare är inte rätt.

Jag var rädd för att Mattias skulle få åka. Vill att han ska vara kvar och visa sina kunskaper, men som sagt han är en blyg Norrlänning och gör inte mycket väsen av sig.

• Johannus
    molly50 skrev 2019-04-07 22:01:58 följande:
    Det blir ju intressant att se hur det blir i Gränslandet nu när Sebastian kommer dit också.
    Det ska bli kul att se gränslandet. Hoppas Sebastian får möta Nick eller Adnilson.
  • Johannus

Jag tycker att det vart lite löjligt av lag Syd av Luckas och den andra killen att börja ljuga för Zusana för att försöka få intriger i Lag Nord. Men visst det är ett spel.

Svar på tråden Robinson 2019