• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-04-20 11:55:17 följande:

Jag missade det. Så du får gärna ge mig lite uppdatering om vad som hände.

Ok, antar du inte tänker se avsnittet på TV4 Play då. ;)

Jo, inför Robinson tävlingen hade ju lag Syd fått i uppdrag riva sitt läger och ta med allt dom ville ha kvar. Lag Nord fick enbart i uppdrag ta med sig sina grejer MEN inte riva lägret. Båda lagen skulle också utse en deltagare som va bra på simning.

Så båda lagen kom till tävlingen och trodde att nu skulle det bli sammanslagning.

Tävlingen gick ut på att den lagen utsett (Klas & Lucas) skulle ta sig mellan 2 större plattformar ute i vattnet mha mindre plattformar som stöttades av lagkamraterna. Det va väldigt svårt för båda lagen men till sist vann Syd.

Som pris fick lag Syd Robinson statyetten plus alla lag lag Nords grejer, Klas och att dom skulle få bo i Nords läger. Lag Nord blev alltså av med allt och skulle bo i Syds rivna läger.

Dessutom switchade man namnen så lag Syd blev Nord och tvärtom. Ingen sammanslagning.

Som man kan förstå blev fd lag Nord väldigt bedrövade.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-04-20 13:15:34 följande:
    Ok, antar du inte tänker se avsnittet på TV4 Play då. ;)

Jo, inför Robinson tävlingen hade ju lag Syd fått i uppdrag riva sitt läger och ta med allt dom ville ha kvar. Lag Nord fick enbart i uppdrag ta med sig sina grejer MEN inte riva lägret. Båda lagen skulle också utse en deltagare som va bra på simning.

Så båda lagen kom till tävlingen och trodde att nu skulle det bli sammanslagning.

Tävlingen gick ut på att den lagen utsett (Klas & Lucas) skulle ta sig mellan 2 större plattformar ute i vattnet mha mindre plattformar som stöttades av lagkamraterna. Det va väldigt svårt för båda lagen men till sist vann Syd.

Som pris fick lag Syd Robinson statyetten plus alla lag lag Nords grejer, Klas och att dom skulle få bo i Nords läger. Lag Nord blev alltså av med allt och skulle bo i Syds rivna läger.

Dessutom switchade man namnen så lag Syd blev Nord och tvärtom. Ingen sammanslagning.

Som man kan förstå blev fd lag Nord väldigt bedrövade.
    Jag har lite att göra nu under påskhelgen,så jag har tyvärr inte så mycket tid att titta på tv.
    Men tack för uppdateringen! 

Fydå! Stackars lag Nord! Och nu lär väl Suzanna åka ut också,misstänker jag.
    Hon verkar ha blivit lite av en hackkyckling i deras lag.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-04-19 23:11:09 följande:
    Vilken dramatik i senaste avsnittet! Känns verkligen trist lag Nord skulle förlora Robinson tävlingen och bli av med typ allt, läger, utrustning, mat och Klas. Vilken mardröm för dom. smile4.gif
    Ja det var tråkigt att lag Nord förlorade allt, men dom har Mattias som i alla fall viste att man kunde få elden att ta sig igen. Jag tror att Klas kommer att vara lessen för att han var tvungen att lämna lag Nord.
  • Johannus

Lag Nord heter nu lag Syd och tvärtom. Undrar varför dem var tvungna och byta lag namn!?

• Eldiablo1991
    Johannus skrev 2019-04-20 16:15:07 följande:

Lag Nord heter nu lag Syd och tvärtom. Undrar varför dem var tvungna och byta lag namn!?

Troligtvis pga hur lägrena ligger rent geografiskt, eftersom dom fick ta över lägret på norra sidan så blev dom lag nord
  • Johannus

Jag fick tårar i ögonen när Mattias vart lessen när Robert fick åka ut  på immunitets tävlingen. 
    Mattias har varit så bra och duktig nu när dem inget har på sin nya ö. Han kunde göra i ordning elden utan tändstål. Han hittar mat och han har blivit mer framåt än tidigare då han stått i bakgrunden. Gillar han starkt.

Trist att Robert fick åka ut på en gång och att Zusanna fick en andra chans. Båda hade bordat få komma till gränslandet. Dock har man sett att Robert har gått så mycket ner i vikt att det kanske var bäst att få komma någonstans och få äta upp sig.

Trist även att Klas hamnade i det andra laget. Han passar verkligen inte där. Lukas och Emilio är två killar som man kanske hade kunnat gilla, men inte efter vad dom visat under spelets gång. Jag har svårt för ful spel.

Nå det verkar som det blir sammanslagning och då ska väl alla spela för sig själva

• molly50
    Johannus skrev 2019-04-21 22:57:39 följande:

Jag fick tårar i ögonen när Mattias vart lessen när Robert fick åka ut  på immunitets tävlingen. 
    Mattias har varit så bra och duktig nu när dem inget har på sin nya ö. Han kunde göra i ordning elden utan tändstål. Han hittar mat och han har blivit mer framåt än tidigare då han stått i bakgrunden. Gillar han starkt.

Trist att Robert fick åka ut på en gång och att Zusanna fick en andra chans. Båda hade bordat få komma till gränslandet. Dock har man sett att Robert har gått så mycket ner i vikt att det kanske var bäst att få komma någonstans och få äta upp sig.

Trist även att Klas hamnade i det andra laget. Han passar verkligen inte där. Lukas och Emilio är två killar som man kanske hade kunnat gilla, men inte efter vad dom visat under spelets gång. Jag har svårt för ful spel.

Nå det verkar som det blir sammanslagning och då ska väl alla spela för sig själva

Jag tyckte också synd om Mattias.
    Jag tyckte också att Robert borde ha fått åka till Gränslandet.
    Men han behöver väl också äta upp sig,som du skriver.
    Suzanna lär nog inte klara sig så länge,i Gränslandet,misstänker jag.
    Jag tycker hon har varit lite gnällig och haft lite dålig självinsikt på sistone och gärna skyllt sina brister på andra.

Ja,jag tyckte det var riktigt dåligt att Klas inte ens fick ta med sig tändstålet till nya lag Nords öråd. De har ju absolut ingenting nu.
    Och vad ska nya lag Nord med två tändstål till?
    Det lät bara som löjliga bortförklaringar när Klas frågade om det.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-04-22 18:14:31 följande:
    Jag tyckte också synd om Mattias.
    Jag tyckte också att Robert borde ha fått åka till Gränslandet.
    Men han behöver väl också äta upp sig,som du skriver.
    Suzanna lär nog inte klara sig så länge,i Gränslandet,misstänker jag.
    Jag tycker hon har varit lite gnällig och haft lite dålig självinsikt på sistone och gärna skyllt sina brister på andra.

Ja,jag tyckte det var riktigt dåligt att Klas inte ens fick ta med sig tändstålet till nya lag Nords öråd. De har ju absolut ingenting nu.
    Och vad ska nya lag Nord med två tändstål till?
    Det lät bara som löjliga bortförklaringar när Klas frågade om det.
    Mattias åkte ut i dagens tävling, men nu får han träffa sin gode kompis Robert i vad det hette för område....Ödesområdet eller nåt sånt. Undrar bara hur dem ska kämpa sig tillbaka....Undrar även hur Suzanna, Jannika, Perter, Nick och ja vad hette han då ska tävla mot varann och hur många av dem kommer tillbaka.

Hoppas även att Lukas och Emilio börjar bli mer som män nu när dem jobbar för sig själva. Tycker dem uppfört sig som barnungar.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-04-22 21:34:34 följande:
    Mattias åkte ut i dagens tävling, men nu får han träffa sin gode kompis Robert i vad det hette för område....Ödesområdet eller nåt sånt. Undrar bara hur dem ska kämpa sig tillbaka....Undrar även hur Suzanna, Jannika, Perter, Nick och ja vad hette han då ska tävla mot varann och hur många av dem kommer tillbaka.

Hoppas även att Lukas och Emilio börjar bli mer som män nu när dem jobbar för sig själva. Tycker dem uppfört sig som barnungar.
    Ok. Ja,hopas att de kan ta sig tillbaka då. Mattias och Robert alltså. De gillar jag.

Du menar kanske Sebastian?
    Det har väl bara brukat vara en som tar sig tillbaka därifrån?

Ja,jag har lite svårt att få grepp om Lukas och Emilio.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-04-22 22:10:36 följande:
    Ok. Ja,hopas att de kan ta sig tillbaka då. Mattias och Robert alltså. De gillar jag.

Du menar kanske Sebastian?
    Det har väl bara brukat vara en som tar sig tillbaka därifrån?

Ja,jag har lite svårt att få grepp om Lukas och Emilio.
    Jag kommer inte i håg att det har tidigare varit så att två kommer till ödesgården...Nytt för i år eller? Men hoppas verkligen att både Robert och Mattias tar sig vidare därifrån.

Ja jag menade Sebastian dom är 5 på Gränslandet ska dem slås mot varan tills det bara finns en kvar?

Jag hoppas att Lukas och Emilio åker ut nu när dem måste jobba var och en för sig. Tjejerna verkar vara starka.

Mina favoriter är Klas, Mattias, Robert och den långhåriga killen...trött nu så glömmer namnen.
    Och av tjejerna Linn, Fia och Sofi.
Svar på tråden Robinson 2019