• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-24 22:34:51 följande:
    Håller med dig, jag blev också förbannad att Carl fick immunitet. Han verkar helt rabiat mot det andra deltagarna.
    Det hade varit bättre att han åkt ut och fått träffa sin övermäktare Nick på Gränslandet.

Tycker att Anders borde ha sagt att om Carl inte slutar och mobba och vara som han är så får han lämna programmet. Hoppas han åker ut nästa vecka.
    Ja,precis! Och dessutom hånade han de andra när han fick sin immunitet.

Ja,det håller jag med om. Men det hade ju varit roligt att se honom möta Nick.
  • molly50
    A4ka skrev 2019-03-24 22:50:49 följande:

TV4 väljer olika typer som kan bidra till fler tittarsiffror, så personer som Carl och Nick och Adnilson måste vara med annars ingen ska titta på

Robinson. Carl känns verkligen som skådespelare eller finns det så elaka och dryga maniskor på riktigt!!?!

Det finns nog. Har sett i en Robinsongrupp på facebook att han skriver i en Robinsontråd på Flashback.
    Och att han är lika dryg och nedlåtande där som i programmet.
    Så han verkar inte kunna se sina egna fel och brister.
  • flygrl

@molly50 & Johannus: Kan bara hålla med om man blir förbannad att Carl lyckades vinna immunitet och därmed hålla sig kvar i tävlingen. Vilken dryg och otrevlig jävel han e!

Men jag har svårt tro hans taktik kommer hålla i längden och snart åker han nog ut.

Det va nog fan det otrevligaste öråd jag sett i Robinson. :/

Sen så hoppas jag verkligen Mattias fiske metod ska ge ordentlig utdelning. Ett exempel på hans skills. :)

Fast han får allt va mer försiktig med den där yxan (eller va det macheten?)! Hoppas skadan inte ställer till det för honom framöver. :/

A4ka skrev 2019-03-24 22:50:49 följande:

TV4 väljer olika typer som kan bidra till fler tittarsiffror, så personer som Carl och Nick och Adnilson måste vara med annars ingen ska titta på

Robinson. Carl känns verkligen som skådespelare eller finns det så elaka och dryga maniskor på riktigt!!?!

Jo, klart dom vill ha in deltagare som väcker mycket känslor och åsikter som Carl och Nick. Men e däremot Adnilson så särskilt extrem?

Va gäller Carl...så ja tyvärr det finns så elaka och dryga människor därute. Min inte så långa livserfarenhet har lärt mig det tyvärr finns människor kapabla till det mesta.
    molly50 skrev 2019-03-25 08:50:26 följande:

Det finns nog. Har sett i en Robinsongrupp på facebook att han skriver i en Robinsontråd på Flashback.

Läser också lite i Flashback tråden (men deltar inte aktivt) och kan intyga att Carl skriver där och e lika otrevlig som på TV. Om det nu verkligen e han som skriver där.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-25 14:25:10 följande:

@molly50 & Johannus: Kan bara hålla med om man blir förbannad att Carl lyckades vinna immunitet och därmed hålla sig kvar i tävlingen. Vilken dryg och otrevlig jävel han e!

Men jag har svårt tro hans taktik kommer hålla i längden och snart åker han nog ut.

Det va nog fan det otrevligaste öråd jag sett i Robinson. :/

Sen så hoppas jag verkligen Mattias fiske metod ska ge ordentlig utdelning. Ett exempel på hans skills. :)

Fast han får allt va mer försiktig med den där yxan (eller va det macheten?)! Hoppas skadan inte ställer till det för honom framöver. :/

Jo, klart dom vill ha in deltagare som väcker mycket känslor och åsikter som Carl och Nick. Men e däremot Adnilson så särskilt extrem?

Va gäller Carl...så ja tyvärr det finns så elaka och dryga människor därute. Min inte så långa livserfarenhet har lärt mig det tyvärr finns människor kapabla till det mesta.
    molly50 skrev 2019-03-25 08:50:26 följande:

Läser också lite i Flashback tråden (men deltar inte aktivt) och kan intyga att Carl skriver där och e lika otrevlig som på TV. Om det nu verkligen e han som skriver där.
    Ja,jag hoppas verkligen att hans taktik inte håller i sig så han åker ut snart.
    Jag tål honom inte,rent ut sagt.
    Jag vänder alla taggar utåt när jag ser honom.

Ja,inte är väl Adnilson så extrem. Han blir väl irriterad på Carl som alla andra.

Ja,jag har själv inte sett honom i Flashbacktråden och vet inte vad han kallar sig där. Så jag vet inte hur det ligger till med det.
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-03-25 15:19:18 följande:

Ja,jag hoppas verkligen att hans taktik inte håller i sig så han åker ut snart.

Jag tål honom inte,rent ut sagt.

Jag vänder alla taggar utåt när jag ser honom.

Ja,inte är väl Adnilson så extrem. Han blir väl irriterad på Carl som alla andra.

Ja,jag har själv inte sett honom i Flashbacktråden och vet inte vad han kallar sig där. Så jag vet inte hur det ligger till med det.

Carl har verkligen lyckats reta upp precis alla. Både lagkamraterna och TV-tittarna.

Jag uppfattar Adnilson som en rätt sansad kille bara det att han mer än andra tagit konflikten med Carl. Vilket ju e helt förståeligt.

Carl kallar sig CSHamilton på Flashback.

Glömde skriva i förra inlägget att jag håller med Bonnie om att det va synd om Anna som bara råkat hamna i dåligt sällskap (Carl alltså). Hon och Carl råkade bara ha samma åsikt om att laget borde hushålla med krafterna som jag uppfattade det. I övrigt såg jag inga översittartendenser hos henne utan tyckte hon verkade rätt sjysst.
  • Nandez
    flygrl skrev 2019-03-25 16:14:50 följande:
    Carl har verkligen lyckats reta upp precis alla. Både lagkamraterna och TV-tittarna.
    Jag uppfattar Adnilson som en rätt sansad kille bara det att han mer än andra tagit konflikten med Carl. Vilket ju e helt förståeligt.

Glömde skriva i förra inlägget att jag håller med Bonnie om att det va synd om Anna som bara råkat hamna i dåligt sällskap (Carl alltså). Hon och Carl råkade bara ha samma åsikt om att laget borde hushålla med krafterna som jag uppfattade det. I övrigt såg jag inga översittartendenser hos henne utan tyckte hon verkade rätt sjysst.
    Jag håller med dig till punkt ock pricka. Du har rätt om Anna, tror att hon i övrigt är en vettig tjej. 
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-25 16:14:50 följande:

Ja,verkligen.

Ja,det är min uppfattning också.

Ok. Ska kolla det då.

Ja,Anna är säkert en vettig tjej. Men hon sa en gång under ett samtal med Carl att de övriga i laget saknade IQ. och det tycker jag inte heller var särskilt juste.
  • molly50

Skönt att Carl fick åka hem ikväll. Men undrar varför?
    Det hade känts ännu skönare om han hade röstats ut.

• Johannus
    molly50 skrev 2019-03-25 20:13:32 följande:
    Skönt att Carl fick åka hem ikväll. Men undrar varför?
    Det hade känts ännu skönare om han hade röstats ut.
    Jag tror att Carl fick lämna på grund av hans sätt och vara mot sina lagkamrater. Han upprepade både på Örådet och nu dagen efter att han kommer att sinka laget och inte göra nått på tävlingarna. Hans elaka sätt mot laget blev hans undergång och valdes av tv4 att plockas bort innan det gått för långt....Det är vad jag tror.

Anna som åkte ut i går får nog skylla sig själv att hon valde att stå vid Carls sida, men hon har ju chansen att komma tillbaka vilket jag inte tror att Carl har.

Adnilson tycker jag att han är lite för självgod eftersom han hela tiden säger att han vill göra det och det för att han bott på en ö eller vad det var, men han borde även lyssna på andras kunskaper också. Jag får lite irritation på hans sätt också.

Men skönt att Carl är ute.
Svar på tråden Robinson 2019