• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • flygrl

Jag håller med er andra det va rätt att Sebastian blev utröstad. Ogillar hans översittar attityd mot främst Zusana. Nackdelen nu är att Nord försvagats i tävlingssammanhang. Känns som pendeln tippat över lite till Syds fördel nu. :/

Linn växer i längden tycker jag. Hon verkar smart och empatisk.

Är det verkligen hundratals råttor vid Syds läger som dom sa? Eller överdriver dom?

Måndag hela veckan...

Och i Gränslandet blir det snart en spännande kamp mellan Sebastian och...?

Spänt läge där just nu med 3 machokillar. Säkert inte så lätt för Jannika.

Johannus skrev 2019-04-07 22:39:40 följande:

Jag tycker att det vart lite löjligt av lag Syd av Luckas och den andra killen att börja ljuga för Zusana för att försöka få intriger i Lag Nord. Men visst det är ett spel.

Fast Bonnie sabbade tydligen grabbarnas plan där. Jag gillar Bonnie.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-04-07 22:35:24 följande:
    Ja det var skönt att Sebastian åkte och samma med mig jag har svårt för Anna med. Ok båda är starka i tävlingar, men deras sätt att behandla andra deltagare är inte rätt.

Jag var rädd för att Mattias skulle få åka. Vill att han ska vara kvar och visa sina kunskaper, men som sagt han är en blyg Norrlänning och gör inte mycket väsen av sig.
    Precis. För att laget ska kunna fungera och vinna tävlingar osv så måste ju även lagandan fungera bra.
    Och det gör den ju inte när någon talar nedsättande om andra deltagare och snackar skit.
    Johannus skrev 2019-04-07 22:36:28 följande:
    Det ska bli kul att se gränslandet. Hoppas Sebastian får möta Nick eller Adnilson.
    Ja,det ska bli intressant.
  • Johannus

Verkar som att lag Nord har tappat lusten för tävlingarna eller kanske orken för nu vinner lag Syd alla tävlingar.

Blev nog bättre laganda på lag Syd när Carl och Adnilson åkte ut. Linn har blivit modigare och mer framåt. Bonnie är uppåt hela tiden. Men jag gillar inte model tjejen för hon åmar sig framför kameran. Killarna i lag Syd tycker jag är ganska barnsliga för sin ålder, men duktiga i tävlingar.

Lag Nord får nog se till att Mattias och den långe mannen börjar få bättre balans så dem också klarar tävlingar. Jag bara undrar hur de går för dessa två om dem måste dyka i vatten och det kommer nog tävlingar i det med.

Håller på att titta på Gränslandet har kvar att titta vem Sebastian ska tävla mot. 
    Måste där också påpeka att jag inte gillar sättet Adnilson har och det verkar som det andra deltagarna också gjort i alla fall Sebastian som nämnde att ja du Adnilson du som kan allt och har bott överallt som du hela tiden påstår, men kan du egentligen allt?

• molly50
    Johannus skrev 2019-04-09 23:10:55 följande:

Verkar som att lag Nord har tappat lusten för tävlingarna eller kanske orken för nu vinner lag Syd alla tävlingar.

Blev nog bättre laganda på lag Syd när Carl och Adnilson åkte ut. Linn har blivit modigare och mer framåt. Bonnie är uppåt hela tiden. Men jag gillar inte model tjejen för hon åmar sig framför kameran. Killarna i lag Syd tycker jag är ganska barnsliga för sin ålder, men duktiga i tävlingar.

Lag Nord får nog se till att Mattias och den långe mannen börjar få bättre balans så dem också klarar tävlingar. Jag bara undrar hur de går för dessa två om dem måste dyka i vatten och det kommer nog tävlingar i det med.

Håller på att titta på Gränslandet har kvar att titta vem Sebastian ska tävla mot. 
    Måste där också påpeka att jag inte gillar sättet Adnilson har och det verkar som det andra deltagarna också gjort i alla fall Sebastian som nämnde att ja du Adnilson du som kan allt och har bott överallt som du hela tiden påstår, men kan du egentligen allt?

Jag har också lite svårt för Åsa,eller vad hon heter. Modelltjejen.
    Jag vet inte varför.  Men något är det.

Ja,de får nog ligga i och träna nu när de har skickat ut sina bästa i lag Nord.
    Å andra sidan så förstår jag att de ville ha ut Sebastian. Han förstörde ju stämningen i laget.

Det är bra om någon börjar sätta Adnilson på plats också. Det börjar nog bli på tiden nu.
  • flygrl

OBS! SPOILER VARNING VA GÄLLER TVEKAMPEN I GRÄNSLANDET! OBS!

Johannus skrev 2019-04-09 23:10:55 följande:

Ja, som sagt så verkar lag Syd ha fått övertaget nu. Synd för jag tycker lag Nord är trevligare over all. :/

Självklart blev lagandan bättre i Syd när Carl åkte ur. Han var ju helt vidrig. Men jag tycker till skillnad från er andra bra om Adnilson även om han har sin dryga besserwisser sida också. Tycker han verkar rätt snäll i grunden.

Tråkigt att Adnilson förlorade mot Sebastian i Gränslandet. Kommer sakna honom och vill dessutom inte Sebastian ska komma tillbaka till Robinson pga hans vidriga attityd mot Zusana.

Jannika och Peter håller låg profil och ses som ofarliga av dom andra. Undra om det kan va ett vinnande koncept i längden att dom typ flyger under radarn.

Utöver Zusana är nog tyvärr Mattias och Robert dom svagaste länkarna i Nord tävlingsmässigt. Få se om balansträningen kan ge nåt. :)
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-04-10 09:23:47 följande:

Jag har också lite svårt för Åsa,eller vad hon heter. Modelltjejen.

Jag vet inte varför.  Men något är det.

Ja,de får nog ligga i och träna nu när de har skickat ut sina bästa i lag Nord.

Å andra sidan så förstår jag att de ville ha ut Sebastian. Han förstörde ju stämningen i laget.

Det är bra om någon börjar sätta Adnilson på plats också. Det börjar nog bli på tiden nu.

Dom har väl några starka kvar i Nord. Tobias och Klas är tex. bra på tävlingar va jag sett liksom Sophie och Anna. Sebastian va stark men med taskig attityd så bra han röstades ut.

Tycker Jannika verkade sätta Adnilson på plats i Gränslandet och han verkade ta till sig av va hon sa.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-04-10 13:29:43 följande:
    OBS! SPOILER VARNING VA GÄLLER TVEKAMPEN I GRÄNSLANDET! OBS!

Ja, som sagt så verkar lag Syd ha fått övertaget nu. Synd för jag tycker lag Nord är trevligare over all. :/

Självklart blev lagandan bättre i Syd när Carl åkte ur. Han var ju helt vidrig. Men jag tycker till skillnad från er andra bra om Adnilson även om han har sin dryga besserwisser sida också. Tycker han verkar rätt snäll i grunden.
    Tråkigt att Adnilson förlorade mot Sebastian i Gränslandet. Kommer sakna honom och vill dessutom inte Sebastian ska komma tillbaka till Robinson pga hans vidriga attityd mot Zusana. smile4.gif

Jannika och Peter håller låg profil och ses som ofarliga av dom andra. Undra om det kan va ett vinnande koncept i längden att dom typ flyger under radarn. smile1.gif

Utöver Zusana är nog tyvärr Mattias och Robert dom svagaste länkarna i Nord tävlingsmässigt. Få se om balansträningen kan ge nåt. :)
    Jag tyckte inte det spelade någon roll vem av Adnilson eller Sebastian hade åkt ut för båda har dåliga saker för sig. Adnilson som tror att han endast kan och vet allt och Sebastian som pratar illa om sina lagkamrater. Hoppas att nästa som kommer till gränslandet tar ut Sebastian, men samtidigt får Nick fler veckor på sig att stanna kvar.

• Johannus

Heja lag Nord som tog tävlingen idag. Bra val vart alla skulle stå över och jag hoppas att dom fick tillbaka sin laganda att jobba vidare och vinna allt här efter innan sammanslagningen.

• molly50
    flygrl skrev 2019-04-10 13:36:23 följande:
    Dom har väl några starka kvar i Nord. Tobias och Klas är tex. bra på tävlingar va jag sett liksom Sophie och Anna. Sebastian va stark men med taskig attityd så bra han röstades ut.

Tycker Jannika verkade sätta Adnilson på plats i Gränslandet och han verkade ta till sig av va hon sa.
    Det har de absolut. Sebastian var kanske den starkaste. Men just detta att han har så taskig attityd drog ju ner laget en hel del.
    Och en sådan person fungerar inte att ta i ett lag.

Ja,det gjorde hon kanske. Nu verkar han ju ändå vara ute.
    Jag kan hålla me ddig om att han i grunden verkar snäll. Men just detta att han verkar tro att han kan och vet allt bäst,att köket är hans och enbart hans osv,det gillar jag inte riktigt.
    Han gav väl knappt de andra en chans att få visa vad de kan.
    Nu får vi bara hoppas att Nick och Sebastian ryker också.
    Jag håller på Peter och Jannika där.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-04-10 20:30:46 följande:

Heja lag Nord som tog tävlingen idag. Bra val vart alla skulle stå över och jag hoppas att dom fick tillbaka sin laganda att jobba vidare och vinna allt här efter innan sammanslagningen.

Verkligen skönt att lag Nord vann igen.

Blir intressant se vem som röstas ut i lag Syd på söndag. Det är ju jämnt 3-3 mellan pakterna men Åsa har nu en dublon så risken är att nån i tjejpakten Fia, Linn, Bonnie ryker.
Svar på tråden Robinson 2019