• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • Hobgoblin

Hahahahaha, känner mig som den enda människan på klotet som inte tittar
    på alla dessa serier.
    Har förresten dumpat reklam-tv till 95% i alla fall.
    Folk får gärna se på andra som dejtar, bakar, bärgar, farmar, överlever eller vad de nu gör på tv....

• Deceree1
    Johannus skrev 2019-04-20 16:12:26 följande:

Ja det var tråkigt att lag Nord förlorade allt, men dom har Mattias som i alla fall viste att man kunde få elden att ta sig igen. Jag tror att Klas kommer att vara lessen för att han var tvungen att lämna lag Nord.

Fast de fattar ju vem som helt att man kan få liv i elden igen. Inget märkvärdigt med det. Mattias har så mycke kunskap, va de nån som sa. Jag blev så full i skratt när jag hörde det. Saker som borde vara självklara tycker man ju.
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2019-04-23 20:09:41 följande:
    Fast de fattar ju vem som helt att man kan få liv i elden igen. Inget märkvärdigt med det. Mattias har så mycke kunskap, va de nån som sa. Jag blev så full i skratt när jag hörde det. Saker som borde vara självklara tycker man ju.
    Mattias har kunskap då han är ute i skog och mark. Ute på fjällen med sina renar. En renskötare har inte modernt kök med sig med mat i kylen och vatten rinnande från kran. Han har fått lära sig kunskapen utan nymodigheter. Det kan jag påstå då jag själv kommer från Norrbotten dock har inte jag några renar.
  • Johannus

Hade nog aldrig trott att Nick hade känslor som fick han att gråta. Han har alltid varit hård och utan att visa känslor.

Trist att Nick  och Sebastian vann tävlingen hade önskat Peter och Jannika in till Robinson. 
    Nå dem fick också komma till Utposten.

• Johannus
    Deceree1 skrev 2019-04-23 20:09:41 följande:
    Tror du verkligen att det andra hade fattat att elden/glöden höll sig under sanden. Om det för dig är självklart så för stats bor som aldrig har behövt göra upp eld i skogen eller på stranden utan en tändare eller tändstickor är det inte lätt att veta att glöden håller sig varm under sanden. Mattias som har sitt jobb i skogen har fått lära sig annat än dem som bor i stan.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-04-23 16:23:31 följande:
    Som jag skrev till Johannus: tror du dom i Utposten kommer få äta upp sig? Anders antydde ju det skulle handla om överlevnad, men det återstår ännu se hur det kommer gå till där.

Va gäller tändstålet så uppför sig nya lag Nord lika småaktigt nu som dom gjorde när Suzana va deras fånge och inte skulle få ordentligt med mat. Nya lag Syd har hela vägen vart mer generösa och kamratliga enligt mig. Be the bigger person typ.
    molly50 skrev 2019-04-23 08:56:10 följande:

Nej,jag kommer inte heller ihåg att det har funnits något som heter Ödesgården. Så det är kanske nytt för i år.

Men jag hoppas båda killarna kommer tillbaka igen.

Ja,jag vet inte. Men förra året var det då bara en som kom tillbaka från Gränslandet,om jag inte minns helt fel.

Ja,de tillhör nog mina favoriter också.

Robban & Mathias hamnade i Utposten. Vore optimalt om dom båda plus Jannika & Peter kunde ta sig tillbaka till Robinson.
    Ingen aning,faktiskt. Men som du skriver så,Anders antydde ju att det skulle handla om överlevnad.

Ja,exakt! Och jag förstår inte vad de skulle med dubbla tändstål till. Men kan ju ändå bara använda ett i taget om man bara ska ha en eld.

Ja,det hoppas jag med.
  • Johannus

Robert och Matias fick besök av Anders och jag hade trott att han kom med mat, men nä så snäll var han inte för han kedjade samman dem. Kul när man måste göra sina behov eller bara vill gå undan en stund. Tur i alla fall att dem är goda vänner.

Undrar om samma sak sker för Peter och Jannika?

• flygrl
    Hobgoblin skrev 2019-04-23 18:47:39 följande:

Detsamma Fly!! 

Var väl ett tag sedan, hahaha

Trodde det skitprogrammet hade spelat ut sin roll för lääääänge sedan.

Snart säger väl någon att Big Brother också finns kvar ...

Närå, Robinson är sevärt också 2019. Du kanske skulle anmäla dig till Big Brother 2020?
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-04-23 20:57:48 följande:

Hade nog aldrig trott att Nick hade känslor som fick han att gråta. Han har alltid varit hård och utan att visa känslor.

Trist att Nick  och Sebastian vann tävlingen hade önskat Peter och Jannika in till Robinson. 

Nå dem fick också komma till Utposten.

Ja, Nick har visat lite andra sidor allt eftersom i Gränslandet. Bufflig är han men ingen iskall omänsklig typ ändå vilket är skönt att se. Sebastian har som sagt också vuxit i mina ögon.

Det va synd inte Peter & Jannika lyckades ta platserna på flotten men jag kan nog ändå unna Nick & Sebastian det. Blir spännande både med Nick & Sebastians intåg i Robinson och med fortsättningen i Utposten. :)
    Johannus skrev 2019-04-23 21:49:44 följande:

Robert och Matias fick besök av Anders och jag hade trott att han kom med mat, men nä så snäll var han inte för han kedjade samman dem. Kul när man måste göra sina behov eller bara vill gå undan en stund. Tur i alla fall att dem är goda vänner.

Undrar om samma sak sker för Peter och Jannika?

Ja, hårda bud för Robert & Mathias men tur i oturen dom är vänner sen innan. Jag tänker på när Månsson blev hopkedjad med Lillemor i förra Robinson och Lillemor va hur förbannad som helst och såg ut kunna mörda stackars Månsson. :/

Blir spännande se Peter & Jannikas ankomst till Utposten.
  • flygrl

Tråkigt men inte förvånande att konflikten mellan Nord & Syd fortsätter efter sammanslagningen och gamla Syd har ju fördel. Stor risk att gamla Nord åker en efter en OM inget sker som rör om i grytan. Kanske kan Nick & Sebastians ankomst va en sån faktor som ändrar på förutsättningarna. Spännande. Hoppas inte Klas röstas ut på söndag. :/

Svar på tråden Robinson 2019