• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-26 19:29:49 följande:
    Öh....Fattar inte vad han pratar om i klippet, men helt klart är det han Carl som gjort fel eftersom tv valde att skicka hem han.
    Ja,precis! Han blev väl knappast hemskickad utan orsak.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-26 20:09:17 följande:
    Ja,precis! Han blev väl knappast hemskickad utan orsak.
    Knappast att han blev hemskickad utan orsak.

Men som sagt även i dagens avsnitt så blir jag irriterad på Adnilson då han igen vill bestämma över maten/köket. Varför tror han att han är bäst i köket utan att låta andra också få göra nåt?

Han riskerar att åka ut i nästa Öråd.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-26 20:18:58 följande:

Men som sagt även i dagens avsnitt så blir jag irriterad på Adnilson då han igen vill bestämma över maten/köket. Varför tror han att han är bäst i köket utan att låta andra också få göra nåt?

Nej,absolut inte.

Ja,han må vara hetlevrad och tror att han kan bestämma över allt och alla.
    Men jag har ändå mindre svårt för honom än för Carl som ger andra öknamn och hånar.
    Han beter sig ju fortfarande likadant om man tittar på hans sociala medier.
  • flygrl

Har ni sett Gränslandet nu?

Fan va Nick e självgod och dryg!

Gillar Peter & Jannika bäst. Dom e trevliga och osjälviska.

Johannus skrev 2019-03-25 23:36:03 följande:

Undrar om lag syd kommer att få in någon från gränslandet eller utifrån då både Carl åkte ut och Tjejen som hade sån hemlängtan att hon valde att gå? Dem är två kortare i det laget. 

Förresten såg att Mattias fick en fängelseklot om foten som straff och det kommer att hindra honom att göra en hel del och tummen som han råkade skada. Nå han är en renskötare och stark så han kommer att komma igen och visa sina kunskaper.

Brigitta som lämnade pga hemlängtan va med i Lag Nord så nu e båda lagen en person kort. Får se om dom tar in ersättare.

Jobbigt för Mattias behöva släpa på sån där kula. Han e verkligen otursdrabbad.

Ska bli intressant se honom prestera i Robinsontävlingen då han ju tillfälligt slipper kulan.
    molly50 skrev 2019-03-26 08:42:53 följande:

Ja,jag hoppas också att Mattias inte drabbas alltför hårt.

Ja,man vet ju inte heller hur TV4 har klippt ihop det. Men oavsett så är det ju onödigt att klanka ner på andras IQ. Även om man säger det i stundens hetta.

Annars har jag inte heller något speciellt emot Anna.

Ja,om Adnilson hade hotat Carl så är jag övertygad om att han hade skickats hem.

Likaväl som att de skickade hem folk som uttalade hot i Farmen så borde väl samma regler gälla i Robinson.

Jag såg en annan länk i en facebookgrupp där det stod att Carl ska ha gått och viskat rasistiska saker i örat på både Adnilson och Lukas.

Och då förstår jag om de blir förbannade.

Och både det och det faktum att Carl krävde pengar för att stanna kvar kan ju ha orsakat att han fick lämna.

Även om Carl själv försöker hävda att han lämnade frivilligt.

Men det går ju inte att tro på ett ord av vad den människan säger.

Att säga att nån saknar IQ e väl ungefär samma som att kalla nån idiot. Inte bra men förståeligt i stundens hetta. Men jag har nu sett henne i Gränslandet och där snackar hon om hur jobbig stämning det va i Lag Syd och lägger hela skulden på Lucas & Adnilson. Inte ett ord om Carls jävla fasoner så där föll hon i mina ögon. :/

Carl hånade ju Adnilson eller om det va Lucas för och va skillsmässobarn så då kan man ju tänka sig han gått på om annat med som man inte kan rå för typ ursprung. Dock om Adnilson verkligen hotat Carl så e det också fel och han borde skickats hem. Jobbigt och inte veta om det ligger nåt i Carls anklagelse mot Adnilson även om jag har svårt tro det. Carls trovärdighet e nere på noll. :/
    molly50 skrev 2019-03-26 15:29:20 följande:

Vet inte vad man ska säga? Det är svårt att tro ett ord av vad han säger.

www.facebook.com/carl.hamilton.90038/videos/159881535004971/

Jag har svårt köpa hans snack. :/

molly50 skrev 2019-03-26 20:29:29 följande:

Nej,absolut inte.

Ja,han må vara hetlevrad och tror att han kan bestämma över allt och alla.

Men jag har ändå mindre svårt för honom än för Carl som ger andra öknamn och hånar.

Han beter sig ju fortfarande likadant om man tittar på hans sociala medier.

Nu börjar jag också reagera på Adnilsons tendenser till diktaturfasoner va gäller köket. Han borde kunna va lite ödmjukare helt klart.
  • Johannus

Sitter och tittar på Gränslandet...sista nu...egentligen borde jag vara i säng :) Jobb i morgon.

• flygrl
    Johannus skrev 2019-03-27 00:08:53 följande:

Sitter och tittar på Gränslandet...sista nu...egentligen borde jag vara i säng :) Jobb i morgon.

Va tyckte du?
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-03-27 00:19:51 följande:
    Va tyckte du? smile1.gif
    Ja vad tycker jag? 

Gillar inte Nick, inte heller Cathrin båda två verka egoistiska. Däremot så gillar jag Peter och Jannike och hoppas att dem får komma tillbaka till Robinson.

Jannike har jag följt även på Tunnelbanan för hon jobbar som Ordningsvakt. Hon verkar vara en fin person.
    Hoppas att Peter får mer självförtroende i att han inte är den svagaste av dem.

Nick har nu visat lite av sina båda sidor både snäll och överdriven självgod, men jag tror att det är inte att han är en god människa om nåt går emot han.

Tyckte även att det var starkt av Anna att välja Nick, men tråkigt att hon förlorade mot han.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-26 23:37:52 följande:

Har ni sett Gränslandet nu?

Fan va Nick e självgod och dryg!

Gillar Peter & Jannika bäst. Dom e trevliga och osjälviska.

Brigitta som lämnade pga hemlängtan va med i Lag Nord så nu e båda lagen en person kort. Får se om dom tar in ersättare.

Jobbigt för Mattias behöva släpa på sån där kula. Han e verkligen otursdrabbad.

Ska bli intressant se honom prestera i Robinsontävlingen då han ju tillfälligt slipper kulan.
    molly50 skrev 2019-03-26 08:42:53 följande:

Ja,jag hoppas också att Mattias inte drabbas alltför hårt.

Ja,man vet ju inte heller hur TV4 har klippt ihop det. Men oavsett så är det ju onödigt att klanka ner på andras IQ. Även om man säger det i stundens hetta.

Annars har jag inte heller något speciellt emot Anna.

Ja,om Adnilson hade hotat Carl så är jag övertygad om att han hade skickats hem.

Likaväl som att de skickade hem folk som uttalade hot i Farmen så borde väl samma regler gälla i Robinson.

Jag såg en annan länk i en facebookgrupp där det stod att Carl ska ha gått och viskat rasistiska saker i örat på både Adnilson och Lukas.

Och då förstår jag om de blir förbannade.

Och både det och det faktum att Carl krävde pengar för att stanna kvar kan ju ha orsakat att han fick lämna.

Även om Carl själv försöker hävda att han lämnade frivilligt.

Men det går ju inte att tro på ett ord av vad den människan säger.

Att säga att nån saknar IQ e väl ungefär samma som att kalla nån idiot. Inte bra men förståeligt i stundens hetta. Men jag har nu sett henne i Gränslandet och där snackar hon om hur jobbig stämning det va i Lag Syd och lägger hela skulden på Lucas & Adnilson. Inte ett ord om Carls jävla fasoner så där föll hon i mina ögon. :/

Carl hånade ju Adnilson eller om det va Lucas för och va skillsmässobarn så då kan man ju tänka sig han gått på om annat med som man inte kan rå för typ ursprung. Dock om Adnilson verkligen hotat Carl så e det också fel och han borde skickats hem. Jobbigt och inte veta om det ligger nåt i Carls anklagelse mot Adnilson även om jag har svårt tro det. Carls trovärdighet e nere på noll. :/Jag har svårt köpa hans snack. :/

Nu börjar jag också reagera på Adnilsons tendenser till diktaturfasoner va gäller köket. Han borde kunna va lite ödmjukare helt klart.
    Jo,jag har sett det litegrann. Nick visar väl samma tendenser som förra året.
    Jag brukar titta när de sänder ett timmesavsnitt på tv på söndagarna eller om det är på torsdagarna.

Ja,men igår fick de väl en nyckel att låsa upp hans lås med på byteshandeln.
    Så hoppas han slipper den där kulan nu.

Ja,att Anna lägger skulden på Lucas och Adnilson och inget på Carl gör att hon sjunker hos mig med.
    Carl är ju den som har triggat ign bråk genom att bete sig illa mot de andra. Det är ju han som ahr orsakat den dåliga stämningen som var.

Ja,Adnilson är lite av en diktator han med. Men han försöker i alla fall hjälpa till.
    Men även jag tycker att han borde tagga ner litegrann.

Ja,Carls trovärdighet är lika med noll i mina ögon.
    Nu sitter han i media och snyftar ut om hur illa behandlad han blev. Men tar inget som helst ansvar för sina egna handlingar.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0nVBjG/carl-hamilton-lamnade-robinson--kande-sig-hotad
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-27 00:34:39 följande:

Ja vad tycker jag? 

Gillar inte Nick, inte heller Cathrin båda två verka egoistiska. Däremot så gillar jag Peter och Jannike och hoppas att dem får komma tillbaka till Robinson.

Jannike har jag följt även på Tunnelbanan för hon jobbar som Ordningsvakt. Hon verkar vara en fin person.

Hoppas att Peter får mer självförtroende i att han inte är den svagaste av dem.

Nick har nu visat lite av sina båda sidor både snäll och överdriven självgod, men jag tror att det är inte att han är en god människa om nåt går emot han.

Tyckte även att det var starkt av Anna att välja Nick, men tråkigt att hon förlorade mot han.

Ja, både Nick & Cathrine är dryga och egoistiska. Tror däremot Cathrin skulle bli trevligare om Nick försvann därifrån.

Har också kollat på Tunnelbanan ibland och då sett Jannika. Håller med, hon verkar sympatisk. Peter skulle behöva boosta sitt självförtroende, ja. Dom båda e mina favoriter i Gränslandet.

Hur gick det förresten med krabban som Jannika släppte ut? Kan inte påminna mig det blev nån reaktion från Cathrine & Nick om det eller?
    molly50 skrev 2019-03-27 08:43:15 följande:

Jo,jag har sett det litegrann. Nick visar väl samma tendenser som förra året.

Jag brukar titta när de sänder ett timmesavsnitt på tv på söndagarna eller om det är på torsdagarna.

Ja,men igår fick de väl en nyckel att låsa upp hans lås med på byteshandeln.

Så hoppas han slipper den där kulan nu.

Ja,att Anna lägger skulden på Lucas och Adnilson och inget på Carl gör att hon sjunker hos mig med.

Carl är ju den som har triggat ign bråk genom att bete sig illa mot de andra. Det är ju han som ahr orsakat den dåliga stämningen som var.

Ja,Adnilson är lite av en diktator han med. Men han försöker i alla fall hjälpa till.

Men även jag tycker att han borde tagga ner litegrann.

Ja,Carls trovärdighet är lika med noll i mina ögon.

Nu sitter han i media och snyftar ut om hur illa behandlad han blev. Men tar inget som helst ansvar för sina egna handlingar.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0nVBjG/carl-hamilton-lamnade-robinson--kande-sig-hotad

Mattias slipper kulan under Robinson tävlingen. Blir spännande i kväll. :)

Ja, Carl sabbade verkligen stämningen i hela det laget och självinsikt verkar han sakna. En genomegoistisk människa.

Även om Adnilson kan va dryg tycker jag inte man kan jämföra honom med Carl. Han verkar inte va elak även om han skulle behöva släppa in andra i köket och bli mer ödmjuk.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-03-27 19:12:32 följande:
    Ja, både Nick & Cathrine är dryga och egoistiska. Tror däremot Cathrin skulle bli trevligare om Nick försvann därifrån.

Har också kollat på Tunnelbanan ibland och då sett Jannika. Håller med, hon verkar sympatisk. Peter skulle behöva boosta sitt självförtroende, ja. Dom båda e mina favoriter i Gränslandet.
    Hur gick det förresten med krabban som Jannika släppte ut? Kan inte påminna mig det blev nån reaktion från Cathrine & Nick om det eller?

Mattias slipper kulan under Robinson tävlingen. Blir spännande i kväll. :)
    Ja, Carl sabbade verkligen stämningen i hela det laget och självinsikt verkar han sakna. En genomegoistisk människa. smile4.gif

Även om Adnilson kan va dryg tycker jag inte man kan jämföra honom med Carl. Han verkar inte va elak även om han skulle behöva släppa in andra i köket och bli mer ödmjuk.
    Jag vet inte ens om Cathrine skulle vara utan Nick om jag skulle gilla henne´. Det är nåt i henens sätt som jag inte kan med.

Hoppas att Jannika och Peter går så långt att dem kan ta sig till Robinson.

Fortfarande efter kvällens avsnitt så måste jag säga att jag inte kan heller med Adnilson. Han gnäller på alla andra. Hans kudde, hans matburk, hans kök....nä allt är inte hans utan man delar allt med lagmedlemmar.
    Tror faktiskt att han själv tagit fiskburken för att få gnälla för han skulle ta även det två som var kvar. Om han vill spela så så borde han spela själv i något annat program där man är själv.
Svar på tråden Robinson 2019