• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-25 20:50:06 följande:
    Jag tror att Carl fick lämna på grund av hans sätt och vara mot sina lagkamrater. Han upprepade både på Örådet och nu dagen efter att han kommer att sinka laget och inte göra nått på tävlingarna. Hans elaka sätt mot laget blev hans undergång och valdes av tv4 att plockas bort innan det gått för långt....Det är vad jag tror.

Anna som åkte ut i går får nog skylla sig själv att hon valde att stå vid Carls sida, men hon har ju chansen att komma tillbaka vilket jag inte tror att Carl har.

Adnilson tycker jag att han är lite för självgod eftersom han hela tiden säger att han vill göra det och det för att han bott på en ö eller vad det var, men han borde även lyssna på andras kunskaper också. Jag får lite irritation på hans sätt också.

Men skönt att Carl är ute.
    Det kan ju vara det. Men det kan ju också vara det att han började kräva pengar för att stanna kvar och "bedriva bra tv" som han så fint kallade det.
    Vem tror han egentligen att han är??

Ja,Adnilson är kanske lite självgod han med. Men han kan ju ha varit irriterad på Carl också. Vem hade inte blivit det?
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-25 21:53:56 följande:
    Det kan ju vara det. Men det kan ju också vara det att han började kräva pengar för att stanna kvar och "bedriva bra tv" som han så fint kallade det.
    Vem tror han egentligen att han är??

Ja,Adnilson är kanske lite självgod han med. Men han kan ju ha varit irriterad på Carl också. Vem hade inte blivit det?
    Jag han som aldrig fatta vad Carl sa mot kameran, men om han skulle kräva pengar för att "bedriva bra tv" ja då har han gått för långt. Bra att han togs ut.

Jag förstår att Adnilson kan ha varit irriterad på Carl, men han var direkt programmet började den som sa att han ville söka och göra maten. Han sa även till Anders och gänget att det är "mitt kök" , men sen när Anders frågade honom om han menade att köket endast var hans så började han skruva sig och säga att nej, nej jag menade inte så för köket är allas så lite självgod är han. Hoppas han i fortsättningen kommer att låta även andra prova saker dem kan.
  • flygrl

Har ni kollat på Gränslandet. Ligger på TV4 Play. Jag ska börja titta nu.

Hoppas inte Mattias drabbas alltför hårt pga hans lag förlorade pristävlingen. Skulle förresten villa se honom prestera i en tävling. Tycker han ser rätt fysiskt stark ut.

Nandez skrev 2019-03-25 16:53:37 följande:

Jag håller med dig till punkt ock pricka. Du har rätt om Anna, tror att hon i övrigt är en vettig tjej. 

Anna hade nog lite otur där som sagt...
    molly50 skrev 2019-03-25 17:55:12 följande:

Ja,verkligen.

Ja,det är min uppfattning också.

Ok. Ska kolla det då.

Ja,Anna är säkert en vettig tjej. Men hon sa en gång under ett samtal med Carl att de övriga i laget saknade IQ. och det tycker jag inte heller var särskilt juste.

Fast Anna sa väl det efter bråket om laget borde vila eller inte. Känns som nåt man kan såga när det vart en hetsig diskussion i laget och hon tyckte väl dom andra resonerade dumt. Tycker hon i övrigt försökt va diplomatisk och respektfull. Äh, jag vet inte...
    molly50 skrev 2019-03-25 20:13:32 följande:

Skönt att Carl fick åka hem ikväll. Men undrar varför?

Det hade känts ännu skönare om han hade röstats ut.

molly50 skrev 2019-03-25 20:37:19 följande:

Detta låter som ren BS. 

www.hant.se/robinson-carl-hamilton-om-hotet-innan-avhoppet-valdigt-obehagligt/

Han skickades väl hem för att han började kräva pengar för att stanna kvar.

Enligt TV4 i artikeln du länkade åkte han ut pga sitt ultimatum och det tycker jag också låter troligt. Tror också Carls förklaring e BS men OM hans anklagelser stämmer e det ju väldigt allvarligt förstås och Adnilson borde skickas hem. Jobbigt med den här osäkerheten tycker jag. :/
    Johannus skrev 2019-03-25 20:50:06 följande:

Jag tror att Carl fick lämna på grund av hans sätt och vara mot sina lagkamrater. Han upprepade både på Örådet och nu dagen efter att han kommer att sinka laget och inte göra nått på tävlingarna. Hans elaka sätt mot laget blev hans undergång och valdes av tv4 att plockas bort innan det gått för långt....Det är vad jag tror.

Anna som åkte ut i går får nog skylla sig själv att hon valde att stå vid Carls sida, men hon har ju chansen att komma tillbaka vilket jag inte tror att Carl har.

Adnilson tycker jag att han är lite för självgod eftersom han hela tiden säger att han vill göra det och det för att han bott på en ö eller vad det var, men han borde även lyssna på andras kunskaper också. Jag får lite irritation på hans sätt också.

Men skönt att Carl är ute.

Jag tror som sagt Carl åkte ut pga han börja kräva pengar för att stanna kvar. Vilken skitstövel han e asså!

Som sagt jag tror Anna hade lite otur och kanske lite dåligt omdöme också men tycker ändå synd om henne. Fick i stort ett bra intryck av henne.

Delar nog inte din syn på Adnilson. Tycker han verkar sansad och hyfsat ödmjuk. Men vi får se.
    Johannus skrev 2019-03-25 22:29:13 följande:

Jag han som aldrig fatta vad Carl sa mot kameran, men om han skulle kräva pengar för att "bedriva bra tv" ja då har han gått för långt. Bra att han togs ut.

Jag förstår att Adnilson kan ha varit irriterad på Carl, men han var direkt programmet började den som sa att han ville söka och göra maten. Han sa även till Anders och gänget att det är "mitt kök" , men sen när Anders frågade honom om han menade att köket endast var hans så började han skruva sig och säga att nej, nej jag menade inte så för köket är allas så lite självgod är han. Hoppas han i fortsättningen kommer att låta även andra prova saker dem kan.

Carl ställde ultimatum för att öht stanna kvar i tävlingen. Så uppfattade jag det. Skönt att han e borta.

Adnilson sa väl det där om att det va hans kök i konflikt med Carl. Tror han helt enkelt ville hävda sig mot Carl men inte att han på fullt allvar mena det e hans eget kök.
  • molly50

Ja,nog tyckte jag att det var det han sa.
    Men han fick en flygbiljett hem istället.  ;-.)

Ja,det kan jag hålla med om.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-03-25 23:05:16 följande:
    Hoppas inte Mattias drabbas alltför hårt pga hans lag förlorade pristävlingen. Skulle förresten villa se honom prestera i en tävling. Tycker han ser rätt fysiskt stark ut.

Fast Anna sa väl det efter bråket om laget borde vila eller inte. Känns som nåt man kan såga när det vart en hetsig diskussion i laget och hon tyckte väl dom andra resonerade dumt. Tycker hon i övrigt försökt va diplomatisk och respektfull. Äh, jag vet inte...

Enligt TV4 i artikeln du länkade åkte han ut pga sitt ultimatum och det tycker jag också låter troligt. Tror också Carls förklaring e BS men OM hans anklagelser stämmer e det ju väldigt allvarligt förstås och Adnilson borde skickas hem. Jobbigt med den här osäkerheten tycker jag. :/

Jag tror som sagt Carl åkte ut pga han börja kräva pengar för att stanna kvar. Vilken skitstövel han e asså!

Som sagt jag tror Anna hade lite otur och kanske lite dåligt omdöme också men tycker ändå synd om henne. Fick i stort ett bra intryck av henne.

Delar nog inte din syn på Adnilson. Tycker han verkar sansad och hyfsat ödmjuk. Men vi får se.

Carl ställde ultimatum för att öht stanna kvar i tävlingen. Så uppfattade jag det. Skönt att han e borta.
    Adnilson sa väl det där om att det va hans kök i konflikt med Carl. Tror han helt enkelt ville hävda sig mot Carl men inte att han på fullt allvar mena det e hans eget kök.
    Har ännu inte hunnit titta på Gränslandet, men ska se om jag hinner i morgon.
    Alltså på allvar började Carl kräva pengar av tv? Bra att han är ute.
    Jag fick som inget grepp om Anna mer än att hon umgicks med Carl.

Vi får se nu när Carl är ute hur Adnilson är i fortsättningen, men om han fortsätter att säga att han kan...han vet hur man gör saker som att fiska, laga mat, bygga osv hela tiden så då måste jag säga att jag inte gillar hans sätt. Han ska lita på det andra också att göra saker för han är inte ensam om tävlingen.
    Däremot tycker jag att Lukas är en fin kille, bra på att lyssna och snäll.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-25 23:19:11 följande:

Har ännu inte hunnit titta på Gränslandet, men ska se om jag hinner i morgon.

Alltså på allvar började Carl kräva pengar av tv? Bra att han är ute.

Jag fick som inget grepp om Anna mer än att hon umgicks med Carl.

Vi får se nu när Carl är ute hur Adnilson är i fortsättningen, men om han fortsätter att säga att han kan...han vet hur man gör saker som att fiska, laga mat, bygga osv hela tiden så då måste jag säga att jag inte gillar hans sätt. Han ska lita på det andra också att göra saker för han är inte ensam om tävlingen.

Däremot tycker jag att Lukas är en fin kille, bra på att lyssna och snäll.

Ja, han började kräva TV4 på pengar inför kameran.

Håller med om det ska bli intressant se hur tex Adnilson beter sig nu efter att Carl lämnat. Håller också med om Lukas.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-03-25 23:28:31 följande:
    Ja, han började kräva TV4 på pengar inför kameran.
    Håller med om det ska bli intressant se hur tex Adnilson beter sig nu efter att Carl lämnat. Håller också med om Lukas.
    Undrar om lag syd kommer att få in någon från gränslandet eller utifrån då både Carl åkte ut och Tjejen som hade sån hemlängtan att hon valde att gå? Dem är två kortare i det laget. 

Förresten såg att Mattias fick en fängelseklot om foten som straff och det kommer att hindra honom att göra en hel del och tummen som han råkade skada. Nå han är en renskötare och stark så han kommer att komma igen och visa sina kunskaper.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-25 23:05:16 följande:

molly50 skrev 2019-03-25 17:55:12 följande:

Ja,verkligen.

Ja,det är min uppfattning också.

Ok. Ska kolla det då.

Ja,Anna är säkert en vettig tjej. Men hon sa en gång under ett samtal med Carl att de övriga i laget saknade IQ. och det tycker jag inte heller var särskilt juste.

molly50 skrev 2019-03-25 20:37:19 följande:

Detta låter som ren BS. 

www.hant.se/robinson-carl-hamilton-om-hotet-innan-avhoppet-valdigt-obehagligt/

Han skickades väl hem för att han började kräva pengar för att stanna kvar.

Enligt TV4 i artikeln du länkade åkte han ut pga sitt ultimatum och det tycker jag också låter troligt. Tror också Carls förklaring e BS men OM hans anklagelser stämmer e det ju väldigt allvarligt förstås och Adnilson borde skickas hem. Jobbigt med den här osäkerheten tycker jag. :/Jag tror som sagt Carl åkte ut pga han börja kräva pengar för att stanna kvar. Vilken skitstövel han e asså!

Ja,jag hoppas också att Mattias inte drabbas alltför hårt.

Ja,man vet ju inte heller hur TV4 har klippt ihop det. Men oavsett så är det ju onödigt att klanka ner på andras IQ. Även om man säger det i stundens hetta.
    Annars har jag inte heller något speciellt emot Anna.

Ja,om Adnilson hade hotat Carl så är jag övertygad om att han hade skickats hem.
    Likaväl som att de skickade hem folk som uttalade hot i Farmen så borde väl samma regler gälla i Robinson.
    Jag såg en annan länk i en facebookgrupp där det stod att Carl ska ha gått och viskat rasistiska saker i örat på både Adnilson och Lukas.
    Och då förstår jag om de blir förbannade.
    Och både det och det faktum att Carl krävde pengar för att stanna kvar kan ju ha orsakat att han fick lämna.
    Även om Carl själv försöker hävda att han lämnade frivilligt.
    Men det går ju inte att tro på ett ord av vad den människan säger.
Svar på tråden Robinson 2019