• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • flygrl

Man kastades förresten mellan sympati och irritation va gäller Nick i dagens avsnitt. Tyckte synd om honom när han inte fick brev men tyckte senare under örådet det va för jävligt om det är så att han verkligen satte i sig Klas andel av maten och inte ser nåt problem med det. Sjukt egoistiskt och pinsamt mtp han dessutom är äldst av alla. :/

• flygrl
    A4ka skrev 2019-05-01 23:44:28 följande:

Fattade inte riktigt varför Klas inte sover i lägret? För att han blev sur på Anna som gillar Sebbe mer än honom? Sophie gillar jag inte så mkt, vet inte varför.

Det luktar lite olycklig kärlek/svartsjuka om Klas flytt till grottan, ja. :/
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-05 19:11:27 följande:
    Aldrig tidigare har deltagarna fått svälta så här länge. Deras krafter tar slut.
    Ja,precis.  
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-06 01:43:54 följande:
    Nick är verkligen inte alltid så trevlig även om han kan ha sina mer sympatiska stunder med. Det jag reagerade på va väl inte så mycket Nicks & Sebastians beteende utan att det rent allmänt blev spänt & oroligt i gruppen. Kommer väl bli mer och mer så nu framöver och det är väl naturligt men jag personligen har svårt för det.

Ja, det va dumt av Sophie använda så hårda ord om Anna och sen dess har ju hon också hunnit bli historia...
    Ja,jag har också lite svårt för det. Det har ju blivit lite mer skitsnack och så.

Precis.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-05 22:42:01 följande:

Undra vad för personliga skäl Sohpie hade då hon ville att alla skulle rösta ut henne.

Tycker verkligen att Jannika, Peter, Mattias och Robert borde alla gå ur tävlingen då dem fick veta nu att bara en går vidare. Här har dem kämpat utan mat och frusit. Varit kedjade och suttit i bur. Rena tortyren.

Peter sa att han skulle ge upp och låta dom andra få äta. Tråkigt då jag hade velat se han också i finalen.
    Hoppas verkligen Mattias tar sig tillbaka.

Enligt vad hon själv har sagt så hade hon insett att hon var den som skulle bli utröstad ändå.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/b5qxzk/sanningen-om-chocken-i-oradet--darfor-hoppade-hon-av-robinson
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-05-06 08:54:27 följande:
    Enligt vad hon själv har sagt så hade hon insett att hon var den som skulle bli utröstad ändå.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/b5qxzk/sanni...
    Jag förstod det i dagens program då Anders sa att Sophie hade känt det på sig att hon skulle bli utröstad. Han nämnde att hon hade känt sig utanför gruppen.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-06 02:08:38 följande:
    Ja, att Sebastian skulle ty sig till Anna va ju väntat och inget fel med det egentligen.
    Anna har ju gjort sig impopulär hos vissa genom att tydligen inte hjälpa till så mycket i lägret och hon verkade ju villa skärpa sig på det området efter va hon sa till Sophie iaf. Hon höll väl på med nåt nyttigt (har glömt va det va) när Sophie klagade och kalla henne f***a så Sophies anklagelse va nog orättvis den gången iaf.

Va menar du med att Nick skulle sätta emot?

En pakt där man delar på vinstsumman är väl inte otänkbar...vi får se.

Utposten är jävligt tuff men samtidigt har dom ju fått ännu en chans komma tillbaka till Robinson. Men hårt liv är det helt klart och all respekt om dom håller ut. Nu fick dom ju en machete så då kan dom väl öppna fler kokosnötter och därmed få mer energi. Krabborna va ju också ett bra protein tillskott även om det gnälldes en del över dom. Med tändstickorna kan dom fixa eld för laga till krabborna och annat och även få värma sig lite. smile1.gif

Det är hårt MEN jag vill minnas att deltagarna magrade mycket mer i dom Robinson omgångar jag såg som barn. Då tappade alla massa kilon.

Ja, man undrar ju varför Sophie plötsligt bad om få bli utröstad. Hon som vart så stark & tävlingsinriktad tidigare...

Är det verkligen så att bara en från Utposten tar sig till Robinson??? Det fattade inte jag. :/
    Om Peter verkligen ger upp återstår väl att se. Kan ju ha varit nåt han sa bara.
    Vad jag menade varför Nick inte sätter emot om att Sebbe vill ha Anna i finalen är för att det bara kan vara två som tävlar mot varann i sista tävlingen och om dom tre skulle hamna i finalen så håller Sebbe om Anna istället för Nick och tvärtom. Ingen kan ju lita 100% på någon och jag tror att alla vill personligen vinna Robinson och prispengarna.

Om att deltagere i tidigare program har tappat vikt har varit en hel grupp. Nu är det 4 deltagare som verkligen får lida för att vara kvar och försöka ta sig tillbaka. Ingen av dem kommer att komma i håg att det var kul eller spännande när det väl är över. Och jag förstår om Peter ger upp för det skulle jag med gjort. Man ska inte vänta tills man är helt sjuk innan man tar sig ut ur tortyren.

• molly50
    Johannus skrev 2019-05-06 20:31:18 följande:
    Jag förstod det i dagens program då Anders sa att Sophie hade känt det på sig att hon skulle bli utröstad. Han nämnde att hon hade känt sig utanför gruppen.
    Ja,precis. Men det blev ju lite förvirrat när hon nämnde personliga skäl.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-05-06 21:06:33 följande:
    Ja,precis. Men det blev ju lite förvirrat när hon nämnde personliga skäl.
    Jag uppfattar det att det blev personliga skäl mot henne själv då hon kände sig utanför. Hon var stark och alla tyckte hon var bra, men när Sebbe kom in vilket hon inte gillade och när hon och Tobias kom tillbaka från spaet och alla var tysta så kände hon att hon var utfryst...Man känner på sig när man inte är omtyckt . I alla fall får jag den känslan av vissa personer som är knäpptysta mot mig.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-06 21:16:56 följande:
    Jag uppfattar det att det blev personliga skäl mot henne själv då hon kände sig utanför. Hon var stark och alla tyckte hon var bra, men när Sebbe kom in vilket hon inte gillade och när hon och Tobias kom tillbaka från spaet och alla var tysta så kände hon att hon var utfryst...Man känner på sig när man inte är omtyckt . I alla fall får jag den känslan av vissa personer som är knäpptysta mot mig.
    Ja,det kan nog ligga något i det.
Svar på tråden Robinson 2019