• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • A4ka

Fattade inte riktigt varför Klas inte sover i lägret? För att han blev sur på Anna som gillar Sebbe mer än honom? Sophie gillar jag inte så mkt, vet inte varför.

• molly50
    Johannus skrev 2019-05-01 23:07:40 följande:
    Jag förstod att Sebbe skulle ty sig till Anna när han kom tillbaka.

Sofphie sa i förgår dagens program  till Anna rakt ut att om hon inte börjar hjälpa till med att införskaffa mat, ved och annat så istället för att ligga på stranden hela tiden så riskerar hon att bli utröstad. Jag tror att Linn ville förstora det hela med att Bonnie har sagt så som hon nämnde det till Anna. Men lag syd håller i hop och försöker fortfarande gå emot lag nord trots att det inte finns några lagar mer utan alla jobbar för sitt bästa.
    Och nu lär väl Anna få immuniteten av Sebbe också.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-05-02 08:12:09 följande:
    Och nu lär väl Anna få immuniteten av Sebbe också.
    Helt klart kommer Anna få immuniteten av Sebbe. Undrar varför inte Nick sätter emot för i finalen kan det bara vara två och bara en vinna.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-02 11:18:17 följande:
    Helt klart kommer Anna få immuniteten av Sebbe. Undrar varför inte Nick sätter emot för i finalen kan det bara vara två och bara en vinna.
    Det kan man undra. Men Sebbe har säkert talat sig varm om Anna inför Nick och sagt att han vill ha henne med i en eventuell final.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-05-02 11:43:04 följande:
    Det kan man undra. Men Sebbe har säkert talat sig varm om Anna inför Nick och sagt att han vill ha henne med i en eventuell final.
    Bara en som kan vinna pengarna. Om Sebbe vinner ska han dela med Anna och Nick tro?

Önskar i kvällens program att Det 4 som är på Utposten kommer att få mat för annars orkar dem inte tävla sig tillbaka till Robinsson.
    Annars måste det vara så att tv-teamet ger dem lite mat om dem skulle ha krafter kvar. Om inte så tycker jag att det är hemskt att dem skulle hamna på en ö där dem inte hittar nåt ätbart eller ens får upp eld så dem kan värma sig.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-05 18:15:46 följande:
    Bara en som kan vinna pengarna. Om Sebbe vinner ska han dela med Anna och Nick tro?

Önskar i kvällens program att Det 4 som är på Utposten kommer att få mat för annars orkar dem inte tävla sig tillbaka till Robinsson.
    Annars måste det vara så att tv-teamet ger dem lite mat om dem skulle ha krafter kvar. Om inte så tycker jag att det är hemskt att dem skulle hamna på en ö där dem inte hittar nåt ätbart eller ens får upp eld så dem kan värma sig.
    Ja,precis. Det kan man också undra.

Ja,det hoppas verkligen jag med. Det måste ju vara en riktig plåga för dem.
    Programmet är väl egentligen en tävling som går ut på att vara bäst på att klara sig på en öde ö.
    Så jag förstår inte varför de utsätter dem för det här på Utposten.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-05-05 19:08:31 följande:
    Ja,precis. Det kan man också undra.

Ja,det hoppas verkligen jag med. Det måste ju vara en riktig plåga för dem.
    Programmet är väl egentligen en tävling som går ut på att vara bäst på att klara sig på en öde ö.
    Så jag förstår inte varför de utsätter dem för det här på Utposten.
    Aldrig tidigare har deltagarna fått svälta så här länge. Deras krafter tar slut.
  • Johannus

Undra vad för personliga skäl Sohpie hade då hon ville att alla skulle rösta ut henne.

Tycker verkligen att Jannika, Peter, Mattias och Robert borde alla gå ur tävlingen då dem fick veta nu att bara en går vidare. Här har dem kämpat utan mat och frusit. Varit kedjade och suttit i bur. Rena tortyren.

Peter sa att han skulle ge upp och låta dom andra få äta. Tråkigt då jag hade velat se han också i finalen.
    Hoppas verkligen Mattias tar sig tillbaka.

• flygrl
    molly50 skrev 2019-05-01 11:35:26 följande:

Nick är väl inte alltid så trevlig. Så jag är faktiskt inte så förvånad att det blev lite otrevligt när de kom.

Att Sophie snackade skit var väl lite korkat. 

Även om Anna inte heller hör till mina favoriter.

Nick är verkligen inte alltid så trevlig även om han kan ha sina mer sympatiska stunder med. Det jag reagerade på va väl inte så mycket Nicks & Sebastians beteende utan att det rent allmänt blev spänt & oroligt i gruppen. Kommer väl bli mer och mer så nu framöver och det är väl naturligt men jag personligen har svårt för det.

Ja, det va dumt av Sophie använda så hårda ord om Anna och sen dess har ju hon också hunnit bli historia...
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-01 23:07:40 följande:

Jag förstod att Sebbe skulle ty sig till Anna när han kom tillbaka.

Sofphie sa i förgår dagens program  till Anna rakt ut att om hon inte börjar hjälpa till med att införskaffa mat, ved och annat så istället för att ligga på stranden hela tiden så riskerar hon att bli utröstad. Jag tror att Linn ville förstora det hela med att Bonnie har sagt så som hon nämnde det till Anna. Men lag syd håller i hop och försöker fortfarande gå emot lag nord trots att det inte finns några lagar mer utan alla jobbar för sitt bästa.

Ja, att Sebastian skulle ty sig till Anna va ju väntat och inget fel med det egentligen.

Anna har ju gjort sig impopulär hos vissa genom att tydligen inte hjälpa till så mycket i lägret och hon verkade ju villa skärpa sig på det området efter va hon sa till Sophie iaf. Hon höll väl på med nåt nyttigt (har glömt va det va) när Sophie klagade och kalla henne f***a så Sophies anklagelse va nog orättvis den gången iaf.
    Johannus skrev 2019-05-02 11:18:17 följande:

Va menar du med att Nick skulle sätta emot?
    Johannus skrev 2019-05-05 18:15:46 följande:

En pakt där man delar på vinstsumman är väl inte otänkbar...vi får se.

Utposten är jävligt tuff men samtidigt har dom ju fått ännu en chans komma tillbaka till Robinson. Men hårt liv är det helt klart och all respekt om dom håller ut. Nu fick dom ju en machete så då kan dom väl öppna fler kokosnötter och därmed få mer energi. Krabborna va ju också ett bra protein tillskott även om det gnälldes en del över dom. Med tändstickorna kan dom fixa eld för laga till krabborna och annat och även få värma sig lite.
    Johannus skrev 2019-05-05 19:11:27 följande:

Aldrig tidigare har deltagarna fått svälta så här länge. Deras krafter tar slut.

Det är hårt MEN jag vill minnas att deltagarna magrade mycket mer i dom Robinson omgångar jag såg som barn. Då tappade alla massa kilon.
    Johannus skrev 2019-05-05 22:42:01 följande:

Undra vad för personliga skäl Sohpie hade då hon ville att alla skulle rösta ut henne.

Tycker verkligen att Jannika, Peter, Mattias och Robert borde alla gå ur tävlingen då dem fick veta nu att bara en går vidare. Här har dem kämpat utan mat och frusit. Varit kedjade och suttit i bur. Rena tortyren.

Peter sa att han skulle ge upp och låta dom andra få äta. Tråkigt då jag hade velat se han också i finalen.

Hoppas verkligen Mattias tar sig tillbaka.

Ja, man undrar ju varför Sophie plötsligt bad om få bli utröstad. Hon som vart så stark & tävlingsinriktad tidigare...

Är det verkligen så att bara en från Utposten tar sig till Robinson??? Det fattade inte jag. :/

Om Peter verkligen ger upp återstår väl att se. Kan ju ha varit nåt han sa bara.
Svar på tråden Robinson 2019