• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-06 20:50:36 följande:

Vad jag menade varför Nick inte sätter emot om att Sebbe vill ha Anna i finalen är för att det bara kan vara två som tävlar mot varann i sista tävlingen och om dom tre skulle hamna i finalen så håller Sebbe om Anna istället för Nick och tvärtom. Ingen kan ju lita 100% på någon och jag tror att alla vill personligen vinna Robinson och prispengarna.

Om att deltagere i tidigare program har tappat vikt har varit en hel grupp. Nu är det 4 deltagare som verkligen får lida för att vara kvar och försöka ta sig tillbaka. Ingen av dem kommer att komma i håg att det var kul eller spännande när det väl är över. Och jag förstår om Peter ger upp för det skulle jag med gjort. Man ska inte vänta tills man är helt sjuk innan man tar sig ut ur tortyren.

Klart alla är sig själv närmast när det väl kommer till vinna hela tävlingen men Sebastian har väl hela tiden på Gränslandet och nu efteråt vart öppen med att han vill ha med sig Anna & Nick till final. Det är en pakt men att Anna står Sebastian närmast har väl också vart klart hela vägen för alla utom Nick kanske. Nu är ju Nick ute ur tävlingen så det kommer inte prövas nåt mer. Hoppas Nicks hälsa återhämtar sig... :/

Ja, dom i Utposten har helt klart prövats hårdare än andra nu på slutet och självklart bör dom också tänka på sin egen hälsa i första hand.

Men är det så att endast en från Utposten kommer tillbaka till Robinson?
    Johannus skrev 2019-05-06 21:16:56 följande:

Jag uppfattar det att det blev personliga skäl mot henne själv då hon kände sig utanför. Hon var stark och alla tyckte hon var bra, men när Sebbe kom in vilket hon inte gillade och när hon och Tobias kom tillbaka från spaet och alla var tysta så kände hon att hon var utfryst...Man känner på sig när man inte är omtyckt . I alla fall får jag den känslan av vissa personer som är knäpptysta mot mig.

Hon måste verkligen ha blivit knäckt där då hon anger personliga skäl för villa kliva av. Synd för hon va bra på tävlingar och även en god kamrat om man bortser från va hon sa om Anna vid ett tillfälle.
  • flygrl

Nick blev verkligen rejält dålig där på slutet. Otäckt när han knappt kunde hålla ögona öppna när läkaren undersökte honom. Även om han är väldigt vältränad är han ju samtidigt lite äldre så hoppas det inte va hjärtat som sviktade och att han blir fullt återställd igen. :/

Klas visade igen under pristävlingen att han verkligen bryr sig om andra genom försöka hjälpa både Fia & Emilio. Verkligen storsint!

Skönt också det va gyttja och inte riktig skit i tävlingen. Som det formulerades i brevet frukta jag faktiskt det värsta... :/

• molly50
    flygrl skrev 2019-05-08 13:19:41 följande:

Nick blev verkligen rejält dålig där på slutet. Otäckt när han knappt kunde hålla ögona öppna när läkaren undersökte honom. Även om han är väldigt vältränad är han ju samtidigt lite äldre så hoppas det inte va hjärtat som sviktade och att han blir fullt återställd igen. :/

Klas visade igen under pristävlingen att han verkligen bryr sig om andra genom försöka hjälpa både Fia & Emilio. Verkligen storsint!

Skönt också det va gyttja och inte riktig skit i tävlingen. Som det formulerades i brevet frukta jag faktiskt det värsta... :/

Som jag förstod det så var han väl utmattad och led brist på både mat och vätska.
    Men så hade han också fått en tropisk sjukdom. 
    Men han verkar i alla fall må lite bättre.
  • Johannus

Vad glad jag blev när Robert och Peter hittade kasava. Äntligen får dem äta nått annat än kokos.
    Undrar bara varför Mattias inte kommer på nått sätt att fiska. Han gjorde en håv när han var på Robinson ön. 

Hoppas att Klas vinner tävlingen i morgon eller Tobias.

• flygrl
    molly50 skrev 2019-05-08 18:06:47 följande:

Som jag förstod det så var han väl utmattad och led brist på både mat och vätska.

Men så hade han också fått en tropisk sjukdom. 

Men han verkar i alla fall må lite bättre.

Ok, skönt att han återhämtat sig. Nick är inte precis min stora favorit i Robinson men jag vill inte han ska sabba sin hälsa.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-08 21:02:47 följande:

Vad glad jag blev när Robert och Peter hittade kasava. Äntligen får dem äta nått annat än kokos.

Undrar bara varför Mattias inte kommer på nått sätt att fiska. Han gjorde en håv när han var på Robinson ön. 

Hoppas att Klas vinner tävlingen i morgon eller Tobias.

Ja, skönt dom hittade kassava. Hoppas dom kommer därifrån snart.

Klas & Tobias får inte åka ut ur Robinson, nej.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-09 01:28:28 följande:
    Ok, skönt att han återhämtat sig. Nick är inte precis min stora favorit i Robinson men jag vill inte han ska sabba sin hälsa.
    Ja,det tycker jag med.
    Han är inte min favorit heller. Men lite medkänsla kan jag känna ändå när någon blir sjuk och tvingas lämna.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-09 01:30:51 följande:
    Ja, skönt dom hittade kassava. Hoppas dom kommer därifrån snart.

Klas & Tobias får inte åka ut ur Robinson, nej.
    Jag hoppas att alla 4 får komma tillbaka till Robinson då dem har verkligen kämpat för att få komma tillbaka. Robert, Mattias, Jannika och Peter har kämpat mer än vad Nick och Sebbe gjorde på Gränslandet.
  • Johannus

Nick är inte heller min favorit, men hoppas ändå att han blir helt frisk.

Jag är orolig för Robert som man ser att han har undernäring och han borde få mat så han orkar fortsätta.
    Även Peter börjar se undernärd ut.

Meningen med Robinson är väl inte att många av deltagarna får ligga på sjukhus för att återhämta sig.

Vet att det är självvalt att söka sig till programmet, men det får vara med måtta hur man behandlar deltagarna.

• molly50
    Johannus skrev 2019-05-09 11:11:52 följande:

Nick är inte heller min favorit, men hoppas ändå att han blir helt frisk.

Jag är orolig för Robert som man ser att han har undernäring och han borde få mat så han orkar fortsätta.
    Även Peter börjar se undernärd ut.

Meningen med Robinson är väl inte att många av deltagarna får ligga på sjukhus för att återhämta sig.

Vet att det är självvalt att söka sig till programmet, men det får vara med måtta hur man behandlar deltagarna.

Jag håller med. och när de får sitta fastkedjade med varandra och tvingas göra sina behov när de andra är med så börjar det nästan likna förnedringstv.

Jag hoppas också att alla 4 får komma tillbaka. De om några har visat att de klarar av att leva på en öde ö.
Svar på tråden Robinson 2019