• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-12 22:04:40 följande:

Vad besviken jag blev när det 4 från Utposten kom till Örådet så skulle det andra välja BARA en av det 4 tillbaka. Alla bordet ha fått komma tillbaka eftersom dem torterats i flera dagar på utposten.
    Samtidigt så var det garanterat kul för Mattias att åka hem då han blivit morfar så han ville nog hem.
    Jannika och Peter fick ingen chans att tävla i något utan bara svälta som även Robert och Mattias fått göra.

Nå tur var i alla fall att Anna åkte ut. Nästa får bli Sebbe.

Jag håller med dig. Men vi vet ju inte om de får åka hem eller gå tillbaka till Utposten.
    Anders sa ju bara att de skulle gå tillbaka samma väg som de kom. Inte att deras Robinson var över.

Ja,det var skönt att Anna åkte. Hoppas nästa blir Sebbe.
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-05-12 14:08:19 följande:

Ok. Synd!

Absolut! Men jag tycker även att TV4 ska se över hur deltagarna har det och hur de mår under vistelsen där på öarna.

Om en råkar bli sjuk,men när det blir flera så börjar man ju undra vad som händer.

Jo, TV4 får kanske dels se över deltagarnas förhållanden dels övervaka deras hälsa mer noggrant.

Vad besviken jag blev när det 4 från Utposten kom till Örådet så skulle det andra välja BARA en av det 4 tillbaka. Alla bordet ha fått komma tillbaka eftersom dem torterats i flera dagar på utposten.

Samtidigt så var det garanterat kul för Mattias att åka hem då han blivit morfar så han ville nog hem.

Jannika och Peter fick ingen chans att tävla i något utan bara svälta som även Robert och Mattias fått göra.

molly50 skrev 2019-05-13 08:27:57 följande:

Jag håller med dig. Men vi vet ju inte om de får åka hem eller gå tillbaka till Utposten.

Anders sa ju bara att de skulle gå tillbaka samma väg som de kom. Inte att deras Robinson var över.

Ja,det var skönt att Anna åkte. Hoppas nästa blir Sebbe.

Det vore ju snopet om dom andra från Utposten fick åka hem efter örådet men jag tror faktiskt dom förs tillbaka till Utposten med ytterligare möjlighet komma tillbaka till Robinson. Hoppas det är så!

Skönt att Anna blev den som röstades ut ÄVEN om det ju inte går komma ifrån det va ett hugg i ryggen på både henne & Sebastian. Snyggt va det ju inte som Linn sa efter Annas uttåg. :/

Stackars Bonnie måste ha vart bra sugen på godsaker som ignorerade sin egen allergi och sen blev rejält dålig... :/
  • Johannus

Alla kvar varande kommer att hugga någon i ryggen för att själva kunna vinna. Anna var bra i tävlingar, men hon var inte så hjälpsam i lägret.

Kul att Mattias, Peter och Jannika fick komma tillbaka till utposten, MEN hoppas inte dem ska få fortsätta att svälta.
    Undrar bara när dem ska få komma inte och vara deltagare eller om dem ska utsättas för fler elakheter för att någon eller fler ger upp så att bara en av dem kvarvarande får komma in som riktig deltagare.

• molly50
    flygrl skrev 2019-05-13 18:24:55 följande:
    Jo, TV4 får kanske dels se över deltagarnas förhållanden dels övervaka deras hälsa mer noggrant.

Det vore ju snopet om dom andra från Utposten fick åka hem efter örådet men jag tror faktiskt dom förs tillbaka till Utposten med ytterligare möjlighet komma tillbaka till Robinson. Hoppas det är så!

Skönt att Anna blev den som röstades ut ÄVEN om det ju inte går komma ifrån det va ett hugg i ryggen på både henne & Sebastian. Snyggt va det ju inte som Linn sa efter Annas uttåg. :/

Stackars Bonnie måste ha vart bra sugen på godsaker som ignorerade sin egen allergi och sen blev rejält dålig... :/
    Ja,precis.

Fick de komma tillbaka till Utposten ikväll? Missade avsnittet ikväll.

Ja,det var kanske inte så snyggt gjort mot Anna och Sebbe. Å andra sidan så har väl inte de skött sig så snyggt alla gånger heller.

ja,jag led verkligen med Bonnie.
  • A4ka

Jag som tittare tycker att det fegt att gå ihop och ta ut dem starka spelarna först som de gjorde med Adnilson, Sebastian, Lucas och Anna nu. Och troligen Klas inom kort framtid oavsett hur omtyckt han är. Men å andra sidan vet inte om jag skulle tänka likadant om jag var där själv....

• Johannus
    A4ka skrev 2019-05-13 23:25:04 följande:
    Jag som tittare tycker att det fegt att gå ihop och ta ut dem starka spelarna först som de gjorde med Adnilson, Sebastian, Lucas och Anna nu. Och troligen Klas inom kort framtid oavsett hur omtyckt han är. Men å andra sidan vet inte om jag skulle tänka likadant om jag var där själv....
    Alla tänker på sitt eget bästa och väljer ut det starka. Linn, Fia och Bonnie har väl hela tiden jobbat för varann, men även dem kommer att slå ut varann.

Klas jobbar för sig själv och även Tobias.
    Emilio försöker vara vän med alla bara för att tro att inte han ska röstas ut.
    Tror även att Robert kommer att få jobba själv för att komma framåt.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-13 21:50:30 följande:

Alla kvar varande kommer att hugga någon i ryggen för att själva kunna vinna. Anna var bra i tävlingar, men hon var inte så hjälpsam i lägret.

Kul att Mattias, Peter och Jannika fick komma tillbaka till utposten, MEN hoppas inte dem ska få fortsätta att svälta.

Undrar bara när dem ska få komma inte och vara deltagare eller om dem ska utsättas för fler elakheter för att någon eller fler ger upp så att bara en av dem kvarvarande får komma in som riktig deltagare.

Jovisst ingår knivar i ryggen som en del av spelet men man kan ju inte kritisera sånt enbart när ens favoriter drabbas och ha överseende när dom man inte gillar drabbas. Det va väl nödvändigt göra som dom gjorde men snyggt och rakryggat va det inte.

Sen ville ju jag med ha ut Anna och hoppas Sebastian åker ut här näst.

Som jag sagt förut är Robert nog den i årets Robinson som aldrig yttrat ett ont ord till eller om nån annan deltagare va jag kunnat uppfatta. Tycker han är genom sympatisk.

Lite till verkar dom i Utposten få vänta...
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-05-13 21:57:52 följande:

Ja,precis.

Fick de komma tillbaka till Utposten ikväll? Missade avsnittet ikväll.

Ja,det var kanske inte så snyggt gjort mot Anna och Sebbe. Å andra sidan så har väl inte de skött sig så snyggt alla gånger heller.

ja,jag led verkligen med Bonnie.

Ja, Robert gick in i Robinson medans dom andra 3 fick återvända till Utposten. Fortsättning följer...

Nej, Anna & Sebastian har väl inte alltid vart några änglar men som jag skrev i föregående inlägg försöker jag se objektivt på det och då blir det inte snyggare när det drabbar såna man vill ha ut än när det drabbar ens favoriter. Lite fulspel ägnar sig dom flesta åt ibland, så är det bara.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-14 19:36:59 följande:
    Ja, Robert gick in i Robinson medans dom andra 3 fick återvända till Utposten. Fortsättning följer...

Nej, Anna & Sebastian har väl inte alltid vart några änglar men som jag skrev i föregående inlägg försöker jag se objektivt på det och då blir det inte snyggare när det drabbar såna man vill ha ut än när det drabbar ens favoriter. Lite fulspel ägnar sig dom flesta åt ibland, så är det bara.
    Ok. Spännande.

Ja,absolut! Så är det ju. Och nu är det ju egentligen inte heller längre ett lag heller utan alla kämpar ju för sig själva,så att säga.
  • flygrl

Tycker det va roligt Bonnie & Emilio vann pristävlingen iom Bonnie blev utdömd på förhand av Fia. All heder åt Bonnie & Emilio som försökte va snälla & sjyssta och ville ge lite extra till dom som typ haft det motigt tidigare. Bonnie verkar va en väldigt snäll person som bryr sig om andra.

Lågt och småaktigt av Linn & Fia att sen komma och gnälla över att hon inte favoriserat dom båda. Samma låga nivå som när Suzana inte skulle få ordentligt med käk när hon va fånge i lag Syd. Det sättet och tänka känns väldigt främmande för mig! :/

Skrev tidigare att Robban va den ende som inte sagt ett ont ord om/till nån annan. Det samma kan nog sägas om Tobias som också verkar genuint snäll & omtänksam mot andra.

Hoppas Klas tar immuniteten i nästa Robinsontävling!

Svar på tråden Robinson 2019