• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-10 18:46:13 följande:
    Ja det var trist att Sebastian vann immunitet. Och tror även att Anna blir immun då det två har mest pengar. Hoppas bara inte Klas och Tobias åker för dem två vill jag ha kvar.
    Jag håller med. hade hellre sett att både Anna och Sebastian åker ut.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-10 18:47:53 följande:
    Fruktansvärt att det får gå så långt att deltagarna blir sjuka.
    Ja,precis. Jag hopas verkligen att TV 4 tänker över det här till nästa säsong.
    Och om de på Utposten klarar av att stå ut utan att ge upp,hur ska de då orka med att tävla om de får komma tillbaka till Robinson?
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-10 18:43:45 följande:

Jag vet inte annat än att Anders nämnde att dem skulle ät upp sig på det två krabborna han kom med för att dem skulle orka tävla att komma tillbaka till Robinson.

Jag tror att tävlingen går ut på att dem ska tortera alla 4 så länge att någon eller fler ger upp, men det är hänsynslöst.

Ok, jag förstår. Hoppas Utposten snart är över och att alla där får återvända fast så lär det väl tyvärr inte bli...
    Johannus skrev 2019-05-10 18:46:13 följande:

Ja det var trist att Sebastian vann immunitet. Och tror även att Anna blir immun då det två har mest pengar. Hoppas bara inte Klas och Tobias åker för dem två vill jag ha kvar.

Ja, risken är även Anna blir immun pga pengarna. Fan också!
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-12 13:29:47 följande:
    Kan tyvärr inte läsa artikeln då jag inte har Plus. Men att folk blir sjuka är ju inte förvånande precis. Man ska nog tänka igenom det noga att delta i Robinson. :/
    Ja man får nog tänka sig för innan man söker till Robinson. 
    Det har i årets program kommit fram att det finns råttor, insekter som kan ge sjukdomar. Därtill att dem inte får en ö där det finns mat bara man orkar söka. Fiske nät borde vara ett måste och ha och tänd stål så att man kan ha eld och hålla borta en del djur man inte vill ha vid lägret.

Ok när man hamnar i en öde ö so kanske man inte har med sig allt detta, men man kan heller inte låta människor svälta i ett program som tv 4 jobbarna ser. Jag anser att det inte är humant längre.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-12 13:41:07 följande:

Ja man får nog tänka sig för innan man söker till Robinson. 

Det har i årets program kommit fram att det finns råttor, insekter som kan ge sjukdomar. Därtill att dem inte får en ö där det finns mat bara man orkar söka. Fiske nät borde vara ett måste och ha och tänd stål så att man kan ha eld och hålla borta en del djur man inte vill ha vid lägret.

Ok när man hamnar i en öde ö so kanske man inte har med sig allt detta, men man kan heller inte låta människor svälta i ett program som tv 4 jobbarna ser. Jag anser att det inte är humant längre.

Folk har ju även i tidigare säsonger blivit sjuka pga förhållandena så man kan nog hela vägen sätta lite frågetecken för hur hårt och primitivt det ska få va.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-12 13:29:47 följande:
    Kan tyvärr inte läsa artikeln då jag inte har Plus. Men att folk blir sjuka är ju inte förvånande precis. Man ska nog tänka igenom det noga att delta i Robinson. :/
    Ok. Synd!

Absolut! Men jag tycker även att TV4 ska se över hur deltagarna har det och hur de mår under vistelsen där på öarna.
    Om en råkar bli sjuk,men när det blir flera så börjar man ju undra vad som händer.
  • Johannus

Ojoj Vem kommer in i Örådet?????....Hoppas att det är Mattias, Robert, Jannika och Peter.

• Johannus

Vad besviken jag blev när det 4 från Utposten kom till Örådet så skulle det andra välja BARA en av det 4 tillbaka. Alla bordet ha fått komma tillbaka eftersom dem torterats i flera dagar på utposten.
    Samtidigt så var det garanterat kul för Mattias att åka hem då han blivit morfar så han ville nog hem.
    Jannika och Peter fick ingen chans att tävla i något utan bara svälta som även Robert och Mattias fått göra.

Nå tur var i alla fall att Anna åkte ut. Nästa får bli Sebbe.

Svar på tråden Robinson 2019