• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-17 18:52:43 följande:
    Ok, då förstår jag hur du tänkte. :)
    Ja, ju mindre paktande desto bättre.
    Tycker som du det är flera man skulle kunna unna slutsegern. Dom jag gillar allra bäst är nog Klas, Tobias, Robert, Bonnie, Peter & Jannika.
    Ja ju mindre paktande desto bättre för var och en.

Jag blir arg om det är så att en eller två ryker från Utposten utan att få ha försökt komma tillbaka till Robinson eftersom dem 4 som fick gå igenom Utposten är dem som fått sämst med mat och har svultit i längre period. Mattias, Peter och Jannika ska också får tävla om Robinsonvinsten lika rättvist som det andra som ändå hittat nåt att äta, som fått ris....(som inte svultit).
  • Johannus

Äntligen är Sebastian ute. Nu vill jag att Emilio åker. Kanske fler åker denna vecka då det är finalvecka.
    Ska bli kul att Mattias, Peter och Jannika kommer in.

• flygrl
    Johannus skrev 2019-05-17 19:49:27 följande:

Ja ju mindre paktande desto bättre för var och en.

Jag blir arg om det är så att en eller två ryker från Utposten utan att få ha försökt komma tillbaka till Robinson eftersom dem 4 som fick gå igenom Utposten är dem som fått sämst med mat och har svultit i längre period. Mattias, Peter och Jannika ska också får tävla om Robinsonvinsten lika rättvist som det andra som ändå hittat nåt att äta, som fått ris....(som inte svultit).

Jag hoppas alla 3 på Utposten får komma tillbaka till Robinson. Dom förtjänar det mtp dom haft en så tuff resa så gott som hela vägen och fått klara sig på minimalt med mat och under psykiskt pressande omständigheter.
    Johannus skrev 2019-05-19 22:03:14 följande:

Äntligen är Sebastian ute. Nu vill jag att Emilio åker. Kanske fler åker denna vecka då det är finalvecka.

Ska bli kul att Mattias, Peter och Jannika kommer in.

Bra att Sebastian är ute ÄVEN om han som flera av deltagarna också uttryckt vuxit som människa och blivit en mer ödmjuk och klok person. Jag uppskattade honom mot slutet.

Det är ju finalvecka nu så dom kommer ju gallras bort en efter en tills finalparet återstår.

Hoppas inte Bonnie tvingas bryta pga ögonskadan och ffa att hon inte fått permanenta skador. :/

Känns lite vemodigt att äventyret nu går mot sitt slut... :/
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-20 19:10:53 följande:
    Jag hoppas alla 3 på Utposten får komma tillbaka till Robinson. Dom förtjänar det mtp dom haft en så tuff resa så gott som hela vägen och fått klara sig på minimalt med mat och under psykiskt pressande omständigheter.

Bra att Sebastian är ute ÄVEN om han som flera av deltagarna också uttryckt vuxit som människa och blivit en mer ödmjuk och klok person. Jag uppskattade honom mot slutet. smile1.gif

Det är ju finalvecka nu så dom kommer ju gallras bort en efter en tills finalparet återstår.
    Hoppas inte Bonnie tvingas bryta pga ögonskadan och ffa att hon inte fått permanenta skador. :/

Känns lite vemodigt att äventyret nu går mot sitt slut... :/
    Jag tycker att Sebastian började uppföra sig lite fånigt med sitt gråtande i ett. Visst han har vuxit som person, men inte att gråta om allt och inget.

Ja det blir vemodigt att det är slut, men samtidigt skönt för man hinner inte sitta framför tv 19.30 under sommaren och att börja se på efterhand via play kommer man aldrig i håg.
  • Johannus

Skönt att Klas vann tävlingen. Trist bara att Robert, Tobias och Mattias, Peter åkte ut.

• flygrl
    Johannus skrev 2019-05-20 21:01:31 följande:

Jag tycker att Sebastian började uppföra sig lite fånigt med sitt gråtande i ett. Visst han har vuxit som person, men inte att gråta om allt och inget.

Ja det blir vemodigt att det är slut, men samtidigt skönt för man hinner inte sitta framför tv 19.30 under sommaren och att börja se på efterhand via play kommer man aldrig i håg.

Ja, Sebastian blev väldigt gråtmild mot slutet...lite märklig förändring han genomgick faktiskt. Men som sagt han blev en trevligare person.
    Johannus skrev 2019-05-20 21:02:37 följande:

Skönt att Klas vann tävlingen. Trist bara att Robert, Tobias och Mattias, Peter åkte ut.

Håller förstås med det va bra att Klas vann tävlingen men jag ogillade däremot hans ovana att tydligen prutta konstant. Otrevligt imho. :/

Väldigt tråkigt att Robert, Tobias, Peter & Mathias fick lämna. Hade unnat Peter & Mathias få va kvar åtminstone liiite längre. Men roligt att iaf Jannika är back in business nu.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-20 22:38:56 följande:
    Ja, Sebastian blev väldigt gråtmild mot slutet...lite märklig förändring han genomgick faktiskt. Men som sagt han blev en trevligare person. smile1.gif

Håller förstås med det va bra att Klas vann tävlingen men jag ogillade däremot hans ovana att tydligen prutta konstant. Otrevligt imho. :/
    Väldigt tråkigt att Robert, Tobias, Peter & Mathias fick lämna. Hade unnat Peter & Mathias få va kvar åtminstone liiite längre. Men roligt att iaf Jannika är back in business nu. smile1.gif
    Sebasti8an ändrades sen han blev utröstad och fick vara i Gränslandet ja, men när Anna åkte ut blev han förändrad typ som till en liten kille man skulle tycka synd om. Däremot tror jag att denna resa har gjort honom till en bättre personlighet.
    Det var bara en gång jag hörde Klas prutta, men visste Bonnie om att han höll på så även i lägret så borde hon inte ställt sig jämte han,

Håller med om att dem som var på Utposten borde ha fått vara kvar några dagar i alla fall. Helst att alla tre hade varit immuna fram till finalen. Jannika han väl inte ens komma in från första början så ja det var bra att hon fick sista veckan på Robinson.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-20 22:52:20 följande:
    Sebasti8an ändrades sen han blev utröstad och fick vara i Gränslandet ja, men när Anna åkte ut blev han förändrad typ som till en liten kille man skulle tycka synd om. Däremot tror jag att denna resa har gjort honom till en bättre personlighet.
    Det var bara en gång jag hörde Klas prutta, men visste Bonnie om att han höll på så även i lägret så borde hon inte ställt sig jämte han,

Håller med om att dem som var på Utposten borde ha fått vara kvar några dagar i alla fall. Helst att alla tre hade varit immuna fram till finalen. Jannika han väl inte ens komma in från första början så ja det var bra att hon fick sista veckan på Robinson.
    Synd att de fick lämna,ja. De borde ha fått fler chanser när de knappt har fått komma in från första början.

Att han pruttar hela tiden kan kanske bero på den mat de äter,eller att de har ätit dåligt eller så.
    Men,som sagt,vet man om det så behöver man ju inte ställa sig bredvid just den personen.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-20 22:52:20 följande:

Jag tycker Sebastian blev sådär gråtmild redan i Gränslandet när han började förändras.

Både Jannika & Peter hamnade väl utanför så gott som från start. Ja, det är tråkigt att Peter och Mathias fick åka hem så snabbt efter allt dom uthärdat. :/
    molly50 skrev 2019-05-21 09:00:10 följande:

Synd att de fick lämna,ja. De borde ha fått fler chanser när de knappt har fått komma in från första början.

Att han pruttar hela tiden kan kanske bero på den mat de äter,eller att de har ätit dåligt eller så.

Men,som sagt,vet man om det så behöver man ju inte ställa sig bredvid just den personen.

Svar till er båda va gäller Klas: Visst kan det hänga ihop med mathållningen att Klas pruttar massa men jag kan också tänka mig han är den där typen av person (som oftast är män) som pruttar var som helst helt ogenerat. Jag tycker det är nåt man kan försöka sköta mer diskret av hänsyn till omgivningen.

Sen vet man ju inte varför Bonnie stod där hon stod. Det kanske inte va upp till dom själva att välja plats eller så kan det bara ha slumpat sig så. I vilket fall tycker jag Klas som ju i övrigt är en av mina favoriter kunde ha visat lite mer hänsyn. Men det är ju jag det.
Svar på tråden Robinson 2019