• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-23 10:29:51 följande:

Då Tobias nu tyvärr är ute hoppas jag få se Klas och Bonnie i finalen. Klas är den jag hoppas och tror på som slutsegrare.

Det finns säkert tjejer som håller på så med.
    Samma här. I alla fall Klas. 

Precis.
  • Johannus

Klas vann även i kvällens tävling. Han borde vara i final för han har tre dubloner och två andra medaljer.
    Tråkigt att Linn åkte ur. Hade velat ha henne i finalen.

Nu får det bli Fia och Klas i finalen.

• molly50
    Johannus skrev 2019-05-23 22:51:59 följande:

Klas vann även i kvällens tävling. Han borde vara i final för han har tre dubloner och två andra medaljer.

Jag hoppas hellre på Klas och Bonnie,i så fall.
    Jag tycker att Fia och Linn (framförallt Linn) har paktat så mycket och pratat bakom ryggen på folk.
    Och framförallt Linn har försökt styra och ställa över de andra,
    Och sådant har jag lite svårt för.
    Det må vara ett spel,men det finns ju gränser för hur man får bete sig,tycker jag.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-05-24 09:41:02 följande:
    Jag tycker att Fia och Linn (framförallt Linn) har paktat så mycket och pratat bakom ryggen på folk.
    Det må vara ett spel,men det finns ju gränser för hur man får bete sig,tycker jag.
    Bonnie har heller inte betett sig så bra. Från början har hon gnällt över att det finns råttor och möss och det borde hon vetat innan hon sökte att bor man utomhus så finns det djur och på natten rör sig gnagare. Hon har hållit alla anda vakna för att hon varit rädd för möss och råttor.

Jag tycker att om det är någon som har paktat så är det Emilio. Han började redan från början med Adnilson och Lukas, sen bildades tjej pakten där Bonnie var med också.

Enda som inte har paktat är Klas, Robert, Mattias, Tobias och hade varit värdiga vinnare. Nu är bara Klas kvar och han är den enda värdiga vinnaren.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-24 11:04:18 följande:
    Bonnie har heller inte betett sig så bra. Från början har hon gnällt över att det finns råttor och möss och det borde hon vetat innan hon sökte att bor man utomhus så finns det djur och på natten rör sig gnagare. Hon har hållit alla anda vakna för att hon varit rädd för möss och råttor.

Jag tycker att om det är någon som har paktat så är det Emilio. Han började redan från början med Adnilson och Lukas, sen bildades tjej pakten där Bonnie var med också.

Enda som inte har paktat är Klas, Robert, Mattias, Tobias och hade varit värdiga vinnare. Nu är bara Klas kvar och han är den enda värdiga vinnaren.
    Ja,hon har varit lite gnällig. Men efter det jag såg ett klipp på,där Linn försökte bestämma vad de andra skulle få äta och inte så sjönk hon lite i mina ögon.
    Det är inget jag tycker man ska bestämma åt andra.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-05-24 11:22:07 följande:
    Ja,hon har varit lite gnällig. Men efter det jag såg ett klipp på,där Linn försökte bestämma vad de andra skulle få äta och inte så sjönk hon lite i mina ögon.
    Ja där håller jag med att Linn tagit lite kommando, men samtidigt om ingen vågar säga nåt då kanske alla skulle äta det som finns i tid och otid och när det väl blir frukost, middag så har kanske någon inget att äta.

Linn är kanske en ledartyp, men det verkar Emilio också vara.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-24 12:30:21 följande:
    Ja där håller jag med att Linn tagit lite kommando, men samtidigt om ingen vågar säga nåt då kanske alla skulle äta det som finns i tid och otid och när det väl blir frukost, middag så har kanske någon inget att äta.

Linn är kanske en ledartyp, men det verkar Emilio också vara.
    Klas ville t ex inte ha kött och Bonnie ville inte ha kokos.
    Då hade de väl kunnat göra så att var och en får ta det de vill ha.
    Och att alla får ta en viss mängd.
    En ska inte bestämma åt alla andra vad de ska äta. Alla måste ju få mat.
    Men det är min åsikt.
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-05-24 09:41:02 följande:

Jag tycker absolut Linn har flera goda kvalitéer och är en stark deltagare MEN jag tycker som dig att hon också försökt bestämma väl mycket över andra. Bonnie är naturligtvis inte perfekt men jag ogillar attityden Linn bitvis visat mot henne. Tycker Linn gnällt, hackat och haft dålig förståelse för Bonnie.

Så av dom som är kvar föredrog jag att Linn åkte ur igår.

Vill se en final mellan Klas och Bonnie.
    molly50 skrev 2019-05-24 11:22:07 följande:

Exakt.
    molly50 skrev 2019-05-24 13:26:09 följande:

Klas ville t ex inte ha kött och Bonnie ville inte ha kokos.

Då hade de väl kunnat göra så att var och en får ta det de vill ha.

Och att alla får ta en viss mängd.

En ska inte bestämma åt alla andra vad de ska äta. Alla måste ju få mat.

Men det är min åsikt.

Tycker också man borde kunnat löst det där med Klas & Bonnies önskemål helt enkelt genom servera kokos, kattmat och tonfisk separat från varandra. Självklart ska sen maten delas upp rättvist. Särskilt Bonnies önskemål borde man respekterat då hennes mage ju tydligen inte klarar kokosen.

Linn kan va inte bara väldigt dominant utan också småaktig ibland. :/
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-23 22:51:59 följande:

Om det inte kommer nåt väldigt udda tävlingsmoment är allt annat än att Klas blir slutvinnare en rejäl sensation i mina ögon. Det finns ingen kvar som kan matcha honom fysiskt, han är dessutom smart och populär bland övriga deltagare och har flera medaljer så va kan stoppa honom?

Som jag skrev i svar till molly50 föredrar jag Bonnie framför Linn och tycker därför det va ok hon åkte ur igår.
    Johannus skrev 2019-05-24 11:04:18 följande:

Fast det va fler än Bonnie som klagade över råttorna i lag Syd och det kan definitivt va läskigt med mängder med stora råttor som t o m kryper upp på en om natten. Råttor till skillnad från möss kan bita rätt ordentligt. Råttor kan bla angripa riktigt små barn om natten och bita av örsnibbar mm. :/

Sen verkar ju Bonnie i det nya lägret ha hamnat ytterst och blir därför mest utsatt.

Man kan ju säga samma om dom i Utposten att dom borde ha räknat med svält och annat jävelskap när dom anmälde sig till Robinson.
Svar på tråden Robinson 2019